Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (1)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je website. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel. Graag geven we 10 tips hoe je het maximale effect kan bereiken.

Een slecht formulier op je webstek is net alsof je een restaurant opent in een drukke uitgangswijk zonder een voordeur te voorzien. Een paar vuistregels voor kleine aanpassingen kan hierin het verschil maken. Vandaag de eerste vijf stappen. Voor stap 6 tot en met 10 moet je volgende week nog eens komen kijken!

1 Zet het formulier op een plek waar iedereen het kan zien.

Het kan zijn dat je dit niet de meeste intelligente tip vindt, maar kijk eens rond op internet. Hoeveel webstekken hebben hun inschrijf formulier onderaan staan? Hoeveel laten het na om op elke pagina een inschrijfblok te voorzien?  Plaats dus je formulier bovenaan de webpagina’s. De ervaring leert dat dit het best rechtsboven is. Maar het kan verschillen van doelpubliek. Test dit door het een paar keer van plaats te veranderen en ook de lay-out en grootte eens aan te passen. Je vindt vanzelf wel een optimale plek.

2 Dadelijk geruststellen

Niemand wil zijn e-mailadres afgeven als ie het risico loopt om digitaal bestormd te worden met boodschappen. En als de toekomstige klant twijfelt zal ie misschien niet zijn primair e-mailadres geven, maar eentje dat specifiek voor het inschrijven op lijsten gebruikt wordt. En dat natuurlijk ook minder frequent gecheckt wordt. Voorkom dit en vertel onmiddellijk dat je verstandig omgaat met e-mailadressen.

3 Vertel wat je te bieden hebt

De éne zegt dat je beter je inhoud verborgen houdt zodat de bezoeker zich zeker zal inschrijven om het te ontdekken. Vergeet het maar! En mocht iemand toch om die reden inschrijven en de inhoud valt tegen, de kans is klein dat hij of zij zich uitschrijft. Ze merken je berichten gewoon aan als spam. Vecht daar maar eens tegen. Dus vertel duidelijk welke meerwaarde jij kan bieden in ruil voor hun e-mailadres.

4 Vertel ook hoe vaak je komt aankloppen

Succesvol e-mailmarketing bedrijven is ook een kwestie van beantwoorden aan verwachtingen. Los je die niet in of overdrijf je, dan loop je het risico je lezer te verliezen. Vergeet niet dat de spamknop steeds dichter bij de lezer staat dan bij de afzender.

5 Laat een voorbeeld zien

Als je overtuigd bent van de kracht van je nieuwsbrieven. Laat ze dan zien. Als die inderdaad meerwaarde biedt voor de lezer, dan zal hij met de glimlach de deur van zijn in-box openzetten voor de volgende. En in afwachting van een nieuwe uitgave kan hij of zij alvast aan de slag met de vorige uitgaven.

mrt 5, 2010Michelle Dassen
Previous storyZoeken naar het juiste tijdstipNext story10 stappen voor een schitterende opt-in (2)
Home 10 stappen voor een schitterende opt-in (1)
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Tips185
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Social media

Bijten sociale media uw e-mail marketing?

De sociale media op internet hypen nog steeds. In de voorbije verkiezingsronde was Facebook niet weg te denken uit de campagne. Mensen krijgen steeds meer informatie via webapplicaties, sociale media, widgets op de desktop toegespeeld. E-mail zou in deze context alleen nog een functie als overleg- en communicatieplatform behouden. jun 18, 2009Ann Flipkens

Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren. okt 20, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

Design, Mobile, Reporting, Trends

Is jouw contact een mobiele lezer?

Wordt het tijd voor je organisatie om een e-mail template voor smartphones te implementeren? Laat je niet leiden door de lokroep van internationale trendwatchers. Je kan die vraag immers volledig zelf beantwoorden. dec 17, 2012Michelle Dassen

Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

65 procent van je lezers schrijft zich regelmatig uit!

Nu in deze dagen de wereld van de digitale marketing zich vooral bekreunt over wat een correcte opt-in is, verbaast het Amerikaanse Epsilon ons met een ander cijfer. Ruim 65 procent van je lezers schrijft zich zomaar uit. okt 2, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail