Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (2)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je webite. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel.Vandaag geven we graag de laatste 5 tips hoe je het maximale effect kan bereiken.

Een slecht formulier op je websiteis net alsof je een restaurant opent in een drukke uitgangswijk zonder een voordeur te voorzien. Een paar vuistregels voor kleine aanpassingen kan hierin het verschil maken. Stap 6 tot en met 10 zijn minstens even belangrijk!

6 Niet alle e-mailadressen zijn gelijk.

Zorg dat je het juiste adres te pakken krijgt. Velen internauten hanteren een gamma aan e-mailaccounts in functie van de inhoud. “Voer je e-mailadres in”, is geen verkeerde uitspraak. Maar werken met adjectieven zoals “zakelijk”, “privé”, “facebook” en dergelijke meer zorgt voor een betere kwaliteit. Probeer het gerust eens, je zal verrast zijn door het resultaat.

7. Vermijd e-mailmarketing jargon

Vaak zie je dat de inschrijvers moeten kiezen tussen een HTML en een tekst gebaseerde nieuwsbrief. Hoeveel van je prospecten zouden weten wat HTML betekent? Een goed e-mailplatform zendt beide uit en laat de e-mail client detecteren wat er nodig is. Dus waarom de inschrijver er mee lastig vallen?

8 Eerst het e-mailadres, dan de vragen…

Je kent ze wel die formulieren waar je jezelf inschrijft voor een nieuwsbrief. Je hele leven moet je er opgeven, schoenmaat inbegrepen, voor je aan de verzendknop komt. De kans is reëel dat een potentiële lezer afhaakt voor ie aan het eind van de lijst is. En dan heb je niets bereikt. Dus naam en e-mailadres is in stap één voldoende. De rest volgt later.

9 Controleer het adres dat je ontvangt

Een tikfout is snel gebeurd en daardoor is het e-mailadres waardeloos. Als je dat achteraf ontdekt, dan kan je dat met geen mogelijkheid meer corrigeren. Maar onmiddellijk na de verzendknop en voor het ‘dankjewel’ bericht zit de lezer nog achter zijn scherm. Het ideale moment om de lezer zijn eigen ingave te laten verbeteren.

10 Test

Als je niet zeker bent wat werkt, test dan even enkele mogelijke modellen. Je merkt vanzelf wat meer inschrijvers oplevert. En als je uiteindelijke formulier on-line gaat, dan ben je natuurlijk zelf de eerste die inschrijft. De enige manier om zeker te weten dat ook anderen hun e-mailadres kunnen doorgeven.

mrt 9, 2010Ann Flipkens
Previous story10 stappen voor een schitterende opt-in (1)Next storyDe “inbox der inboxen”
Home 10 stappen voor een schitterende opt-in (2)
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Tips186
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips […]

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing blijft trendy

E-mailmarketing is, naast websites, het meest gebruikte en efficiënte onlinemarketingkanaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van Constant Contact. Als we de cijfers van de online- en direct marketinginspanningen bekijken, dan staat e-mail op de derde plaats.  jun 15, 2011Ann Flipkens

E-mailcliënt mikt op senioren

Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep. dec 29, 2010Ann Flipkens

Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren. okt 20, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Targeting, Tips

Herken je vaste klanten met deze vier tips

Er bestaan een aantal criteria die de zogenaamde ‘brand loyalists’ of de klanten die het meest loyaal blijven aan het merk dat je promoot, kan onderscheiden. Die segmentering is belangrijk omdat die groep in je contactenlijst andere behoeftes heeft dan diegenen met een ander engagement. dec 24, 2010Michelle Dassen

List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden. apr 1, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail