Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (2)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je webite. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel.Vandaag geven we graag de laatste 5 tips hoe je het maximale effect kan bereiken.

Een slecht formulier op je websiteis net alsof je een restaurant opent in een drukke uitgangswijk zonder een voordeur te voorzien. Een paar vuistregels voor kleine aanpassingen kan hierin het verschil maken. Stap 6 tot en met 10 zijn minstens even belangrijk!

6 Niet alle e-mailadressen zijn gelijk.

Zorg dat je het juiste adres te pakken krijgt. Velen internauten hanteren een gamma aan e-mailaccounts in functie van de inhoud. “Voer je e-mailadres in”, is geen verkeerde uitspraak. Maar werken met adjectieven zoals “zakelijk”, “privé”, “facebook” en dergelijke meer zorgt voor een betere kwaliteit. Probeer het gerust eens, je zal verrast zijn door het resultaat.

7. Vermijd e-mailmarketing jargon

Vaak zie je dat de inschrijvers moeten kiezen tussen een HTML en een tekst gebaseerde nieuwsbrief. Hoeveel van je prospecten zouden weten wat HTML betekent? Een goed e-mailplatform zendt beide uit en laat de e-mail client detecteren wat er nodig is. Dus waarom de inschrijver er mee lastig vallen?

8 Eerst het e-mailadres, dan de vragen…

Je kent ze wel die formulieren waar je jezelf inschrijft voor een nieuwsbrief. Je hele leven moet je er opgeven, schoenmaat inbegrepen, voor je aan de verzendknop komt. De kans is reëel dat een potentiële lezer afhaakt voor ie aan het eind van de lijst is. En dan heb je niets bereikt. Dus naam en e-mailadres is in stap één voldoende. De rest volgt later.

9 Controleer het adres dat je ontvangt

Een tikfout is snel gebeurd en daardoor is het e-mailadres waardeloos. Als je dat achteraf ontdekt, dan kan je dat met geen mogelijkheid meer corrigeren. Maar onmiddellijk na de verzendknop en voor het ‘dankjewel’ bericht zit de lezer nog achter zijn scherm. Het ideale moment om de lezer zijn eigen ingave te laten verbeteren.

10 Test

Als je niet zeker bent wat werkt, test dan even enkele mogelijke modellen. Je merkt vanzelf wat meer inschrijvers oplevert. En als je uiteindelijke formulier on-line gaat, dan ben je natuurlijk zelf de eerste die inschrijft. De enige manier om zeker te weten dat ook anderen hun e-mailadres kunnen doorgeven.

mrt 9, 2010Ann Flipkens
Previous story10 stappen voor een schitterende opt-in (1)Next storyDe “inbox der inboxen”
Home 10 stappen voor een schitterende opt-in (2)
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Tips189
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Mijmeringen over bankeninstellingen en e-mail marketing

Het moet niet eenvoudig zijn om tegenwoordig e-marketing voor een financiële instelling te bedrijven. U kent ze ook wel, de e-mails die u van uw huisbankier krijgt. Meestal raak je ze niet kwijt! aug 6, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!

Het begin van een traditie, de e-mailbarometer van Flexmail heeft nu haar eerste update achter de rug. Gestart eind 2013, volgde in het laatste kwartaal van 2014 een nieuwe bevraging naar het gebruik van e-mail als marketinginstrument in België. Vandaag zijn de cijfers bekend. feb 28, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

E-mailmarketing, Strategie

Woorden in onderwerpregels kunnen botsen met spamfilters

Het werken met onderwerpregels die de bestemmeling moet verleiden tot lezen, is een aparte tak van sport. Er wordt dus druk gesleuteld, maar soms beseft men niet wat de gevolgen van dat gesleutel zouden kunnen zijn. okt 8, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Bespioneer jij de strategie van je concurrenten?

Af en toe moet je eens in de huid van James Bond kruipen. Niet om een mooie blonde dame te scoren, wel om de e-mailmarketing van je (con)collega’s te bespioneren. jul 18, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail