Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

182,9 miljard!

 

Zoveel e-mails werden er in 2013 wereldwijd dagelijks verzonden. Dat werd uitgezocht door de Californische ‘Radicati Group’.

Het is een duizelingwekkend getal. Je ziet het niet met het blote oog, maar e-mail is niet alleen in de wereld het belangrijkste communicatiemiddel aan het worden, het groeit nog steeds. Voor het uitwerken van de statistieken gebruikte men een databank waarin de wereldbevolking, de penetratiegraad van internettoegang, de economische bedrijvigheid en diverse wereldwijde uitgevoerde enquêtes gecombineerd werden. Het getal van 182 miljard is dus een schatting, maar wel een degelijk gefundeerd getal.

Gebruikers en adressen

Er werd nog meer uitgezocht door de ‘Radicati Group’. Zo telden ze in 2013 over de gehele wereld ruim 2,4 miljard e-mailgebruikers. Die internauten bezitten elk gemiddeld 1,6 e-mailadres. Wat ons wereldwijd op 3,9 miljard e-mailadressen brengt. Voor de komende jaren voorziet men bij de gebruikers een stijging van gemiddeld 3 procent per jaar. Het gemiddeld aantal e-mailadressen per gebruiker stijgt minder snel. In 2017 schat men dat een e-mailgebruiker gemiddeld 1,8 e-mailadres zal bezitten.

E-mailverkeer

Voor het e-mailverkeer ziet men in 2014 een groei van ruim 5 procent tot dagelijks 191,4 miljard e-mails. Voor de verdere jaren schat men dit wat lager in, maar het e-mailverkeer blijft groeien. Opmerkelijk is dat het leeuwenaandeel van al dat e-mailverkeer vooral in de B2B omgeving te zoeken is. Voor 2013 is 55 procent van de e-mails van zakelijke oorsprong. In de komende jaren ziet men in dit segment een sterke groei van jaarlijks 7 à 8 procent. Bij het privé-email verkeer ziet men evenwel een status-quo voor 2014 en een lichte daling voor de volgende jaren. In 2017 zou dan 64 procent van het e-mailverkeer zakelijk zijn. Wie nu nog durft beweren dat e-mail dood is, die moet toch nog eens twee keer nadenken!  182miljard

jan 31, 2014Michelle Dassen
Previous storyTrends in e-mailmarketingNext storyE-mailadres voortaan in het bevolkingsregister
Home 182,9 miljard!
9 jaar geleden Geen categorie268
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt. mrt 6, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Priority inbox nieuwe uitdaging

Er is een nieuwe uitdaging voor de e-marketeers. Na het overleven van de spamfilters van de diverse e-mailplatformen is er nu de priority inbox. De idee is best een beetje vergelijkbaar met de vroegere priority zegel van de post. Je bericht wordt sneller verwerkt en als eerste gesorteerd. sep 3, 2010Ann Flipkens

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

context, E-commerce, E-mailmarketing, Wetgeving

Wat betekent nieuwe Europese Privacy regel voor e-mailmarketing?

Het gebeurde, na vier jaar werk, bijna geruisloos. Het Europees Parlement heeft onlangs nieuwe regels goedgekeurd die burgers meer controle geven over het digitale gebruik van hun persoonsgegevens. We kijken even naar de gevolgen op het vlak van e-mailmarketing. apr 15, 2016Thomas Vangelooven

Cases, Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Communiceren in tijden van crisis

We hebben lang en hard nagedacht of we een e-mailcommunicatie zouden uitsturen rond onze dienstverlening in tijden van Covid-19. Hierbij alvast een geruststelling: ons team is er volledig op voorzien om van thuis uit te kunnen werken. Er is geen enkele impact op de continuïteit van onze diensten en onze support is nog altijd bereikbaar […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail