Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Strategie, Trends

5 keer het product centraal bij UI Stencils

In e-mailmarketing zien we langzaam maar zeker de eenvoud, de rust van de lay-out en de focus op één welbepaald product als trend weerkeren. In het voorbeeld van vandaag is dat niet anders. UI stencils is gespecialiseerd in het maken van mallen om schermen voor digitale media in ontwerp te schetsen.

ui1In het e-mailbericht dat we hier vandaag tonen wordt de focus gelegd op de “Whiteboard Stencil” waarbij niet op papier, maar wel op het bord wordt getekend. Ideaal voor een team dat de discussie aangaat. Alleen, werk dat eerst alleen op papier gebeurde nu op bord brengen, dat vergt een speciale aanpak. Volg even met ons de vijf stappen die worden ingezet.

1 Dat we met het logo openen, dat is een open deur intrappen. Het is zowat les 1 van e-mailmarketing. Verwijzen naar een webversie van je e-mailbericht leer je in les 2. Maar hier doen ze het wel op een speciale manier. Men begint al met een productverwijzing in die doorstuurlink. Als de lezer uiteindelijk niet doorklikt, dan heeft hij dit deeltje van de boodschap toch al mee. En verder is deze zin ook uiteraard perfect gebalanceerd voor de webbased e-mailberichten die de eerste tekens van het e-mailbericht ook in het voorbeeldscherm tonen.

2 Een grote afbeelding die gelinkt is aan een blogpost op de website van UI Stencils toont het product in actie. Het is zo opgevat dat je in één enkel beeld ziet wat het is en wat je er mee kan doen. Soms moet je inderdaad de woorden achterwege laten. Er is hier ook duidelijk nagedacht – dat gebeurt al te vaak eerder niet dan wel – over wat je op de landingspagina laat zien. Hier val je op een blogpost met een filmpje. Het beeld dat je in het e-mailbericht ziet, wordt bijna naadloos doorgetrokken in een video waarbij de handen aan het tekenen slaan.

3 Helaas, hoewel we in een visuele wereld leven is beeld nog niet altijd overtuigend genoeg. Er zijn dus ook woordjes nodig om de lezer te overtuigen. Daar staat deze paragraaf voor. En er is nog een extra reden natuurlijk. Zo geef je ook een antwoord aan de e-mailclients die volharden in het niet tonen van afbeeldingen van ingekomen e-mail. Let ook op de krachtige en expliciete Call-to-Action “Read our blog post now!”. Er wordt verwezen naar relevante content en het woordje nu moet een reflex tot klikken bij de lezer losweken.

4 We zagen het product al in actie, maar nu zien we het totale pakket dat te koop wordt aangeboden. In een regelrechte WYSIWYG-stijl – is dat een knipoog naar de computerwereld? – ligt het product op tafel, samen met de twee stiften en een bordenwisser. Zo weet je wat je straks in de bus krijgt als je aan het kopen slaat.

5 We weten hoe het werkt, we weten hoe het er uitziet en wat in het pakket zit, dus nu wordt het tijd om zaken te doen. Drie elementen worden in dit blok opgevoerd. Er wordt een korting aangekondigd met een beperkte tijdslimiet. Tijdsdruk is een element dat conversie van een e-mailcampagne positief beïnvloedt. Dat heeft onderzoek reeds meermaals uitgewezen.

De volgende visuele regel is met zorg samengesteld. Je krijg de kortingscode en vervolgens – je weet: een mens leest van links naar rechts – vervolgens de CTA om te kopen. De code is geen versleuteling van een maand of een feest – denk aan Valentijn – zoals met gewoonlijk ziet. Neen, in de code zit de naam van het product, wat de herkenbaarheid ten goede komt. Maar het wordt ook voorafgegaan door de letters “pro”. Een laatste gezagsargument voor de potentiële koper, je bent toch professioneel, of niet?

feb 6, 2015Ann Flipkens
Previous storyVijf keer eenvoud en efficientie: LittleBitsNext storyHelder communiceren in 3 stappen
Home 5 keer het product centraal bij UI Stencils
7 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Strategie, Trends545
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

Tips

Laat je e-marketinglijst groeien!

Slechts een minderheid van de e-marketeers zien hun e-marketinglijsten op een snelle manier groeien. De grootste groep is tegenwoordig al lang blij, als de lijsten niet krimpen. Een e-marketinglijst samenstellen is hard labeur. Daarom is het goed om weten waar je het best je energie insteekt. jan 14, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Targeting, Tips

Herken je vaste klanten met deze vier tips

Er bestaan een aantal criteria die de zogenaamde ‘brand loyalists’ of de klanten die het meest loyaal blijven aan het merk dat je promoot, kan onderscheiden. Die segmentering is belangrijk omdat die groep in je contactenlijst andere behoeftes heeft dan diegenen met een ander engagement. dec 24, 2010Michelle Dassen

Wetgeving

E-mailmarketing in Nederland: een checklijst

Voor onze klanten in Nederland veranderen vanaf 1 januari de spelregels voor e-mailmarketing. In de nieuwe Code E-mail wordt er een waslijst van do’s en don’ts opgesomd. Maar welke grote veranderingen staan er nu concreet voor de e-mailmarketeer op stapel? dec 9, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

Op 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing

Deze Facebook cursus draait rond het omzetten van de tijd en inspanningen die je in Facebook steekt naar echte resultaten. Resultaten die leiden naar meer leads, meer klanten en uiteindelijk naar meer verkopen. feb 14, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,216

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail