Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

Heb jij al goede voornemens gemaakt voor 2014? Misschien wil je wat eerder gaan slapen, stoppen met roken of gezonder gaan leven. Maar laat ons eerlijk zijn, elk jaar houden de meeste goede voornemers maar enkele weken (dagen?) stand.

Je levensstijl aanpassen is misschien een zware klus, maar het is een stuk gemakkelijker om goede voornemens voor je e-mailmarketing vol te houden! Hieronder vind je onze selectie.

1. Krijg je mailinglijst in vorm! NewYearResolution

Hopelijk heb je tijdens 2013 hard gewerkt om nieuwe contacten te verzamelen. Maar evalueer je je inschrijfproces ook? En wat doe je dan nadien met die contacten?

Begin 2014 met een gezonde mailinglijst en let op de volgende punten:

Plaats inactieve contacten op een aparte lijst. Zo kan je speciale promoties of berichten sturen naar je meest actieve lezers.

Optimaliseer je inschrijfproces. Zoek uit of het inschrijfformulier op je website verleidelijk genoeg is. Stuur je al een welkomstbericht naar je contacten? Uit onderzoek blijkt dat een welkomstbericht tot 70% hogere open ratio’s behaalt dan gewone berichten. Zorg dat het eerste bericht dat je contacten van je krijgen meteen een knaller is!

Zoek uit wat je contacten interessant vinden. Op welk soort artikels klikten je contacten het meest door in je campagnes van het afgelopen jaar? Zo kan je je content voor volgend jaar bijsturen, of je contacten segmenteren op basis van interesse.

2. Voorkom stress situaties

Veel marketeers stressen wanneer het weer tijd is om een nieuwsbrief uit te sturen. Een goede voorbereiding is hier de sleutel. Voorkom toekomstige stressmomenten door een soort content kalender te maken. Dit hoeft helemaal niet iets geavanceerd te zijn en je kan hier zo ver in gaan als je zelf wil. Houd een notitieblokje bij, een word document of een lijstje in je telefoon.

Wanneer je dan de volgende keer een vlaag van inspiratie krijgt, schrijf je dat op je lijst. Krijg je een vraag van een klant? Misschien is dat wel interessant voor een blogartikel! Je kan ook per maand een aantal thema’s inplannen. Zo hoef je niet beginnen zoeken naar een onderwerp wanneer het weer tijd is om je nieuwsbrief te schrijven.

Als je een stap verder wil gaan, kan je ook werken met een kalender. Door je nieuwsbriefmomenten en content in te plannen hou je een beter overzicht. Bovendien kan je gemakkelijk inspelen op feestdagen en speciale momenten voor je bedrijf. Vergeet ook niet je testmomenten in te plannen!

3. Ga voor een persoonlijke band met je contacten

Wees dankbaar voor elk e-mailadres dat op je mailinglijst komt. Je contacten geven je een directe verbinding om met hen in contact te treden. Maak het voor hen dan ook de moeite waard. Met behulp van personalisatie kan je een unieke ervaring creëren.

Ga verder dan hen enkel aan te spreken met hun voornaam. Je kan inspelen op hun koop- en klikgedrag, interesses, kenmerken,… Verkoop je bijvoorbeeld wijn, stuur je klanten dan een recept dat goed bij hun aangekochte wijn past.

4. Wees trendgericht en optimaliseer je bericht voor mobile

De verkoop van smartphones en tablets neemt alleen maar toe. Wanneer ze in de wachtkamer zitten, of staan aan te schuiven in de supermarkt, nemen ze al snel hun smartphone erbij om de tijd te doden. Dit betekent dat je contacten dus ook veel vaker met hun inbox bezig zijn. Wanneer je contacten switchen tussen je website, social media en je e-mailbericht, moeten ze overal gemakkelijk hun informatie kunnen halen.

Pas je e-mailberichten dus ook aan. Met behulp van het responsive design van de Smart Builder creëer je gemakkelijk e-mailberichten met een desktop en een mobiele versie.

5. Leer eens iets nieuws.

Ga tijdens een vrij uurtje eens op zoek naar nieuwe input voor je e-mailcampagnes. Leer uit de nieuwsbrieven van je concurrenten. Ga op (e-mailmarketing) blogs op zoek naar inspiratie. Neem deel aan een evenement of een webinar. Zoek naar nieuwe ideeën voor je e-mailcommunicatie en naar manieren om je contacten eens extra in de watten te leggen.

Heb jij al voornemens gemaakt? Ben je van plan om een van de bovenstaande toe te passen? Of heb je er andere? Laat het ons weten in de commentaren!

dec 16, 2013Michelle Dassen
Previous storyGmail verandert politiek voor afbeeldingenNext storyE-mail drijft e-commerce aan
Home 5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!
7 jaar geleden E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends3,107
Michelle Dassen
Twitter
Comments: 2
  1. SMTP Service Provider
    7 jaar geleden

    Thanks for sharing the blog, Most of the email marketing techniques would remain same in 2014 which were used in 2013.

  2. 2Bfound Email Marketing
    6 jaar geleden

    Dit zijn natuurlijk tips die áltijd in gedachten gehouden moeten worden bij e-mail marketing, niet speciaal anno 2014. Toch, nuttig artikel!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Laat je prospect helpen bij het samenstellen van je nieuwsbrief

Content, content, het blijft het ordewoord van de dag. Hoe relevanter de inhoud van je nieuwsbrief is, hoe beter dat deze gelezen wordt. En hoe groter de kans is dat je met deze prospect zaken kan doen. Het Amerikaanse Business Insider heeft nu een nieuwe methode geïntroduceerd. jul 9, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker. dec 27, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Tips, Trends

Kruip voor relevantie in een mijngang!

Als je in onderzoek over e-mailmarketing snuistert, dan komt de relevantie van je bericht toch altijd weer bovendrijven. Er wordt zelfs gesuggereerd dat contacten na een niet relevante e-mail soms gewoon afhaken. De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze opgediend wordt, maar het is alleszins een aandachtspunt voor de e-marketeer. nov […]

Strategie, Tips, Trends

Werk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!

Timing, maar ook reactiesnelheid zijn twee aspecten die relevante content nog relevanter maken. Als je e-mailmarketingstrategie beide elementen kan combineren, dan zit je gebeiteld. Het zevende werk van Flexmail besteedt hier aandacht aan. aug 6, 2013Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

Flexmail innoveert op Ondernemers 2011

Meer dan tienduizend (aspirant-) ondernemers zijn afgelopen week naar Tours en Taxis in Brussel afgezakt voor de beurs Ondernemen 2011. Op de tweedaagse beurs, die veel aandacht besteedde aan e-commerce en e-marketing, mocht Flexmail natuurlijk niet ontbreken. apr 6, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail