Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

Heb jij al goede voornemens gemaakt voor 2014? Misschien wil je wat eerder gaan slapen, stoppen met roken of gezonder gaan leven. Maar laat ons eerlijk zijn, elk jaar houden de meeste goede voornemers maar enkele weken (dagen?) stand.

Je levensstijl aanpassen is misschien een zware klus, maar het is een stuk gemakkelijker om goede voornemens voor je e-mailmarketing vol te houden! Hieronder vind je onze selectie.

1. Krijg je mailinglijst in vorm! NewYearResolution

Hopelijk heb je tijdens 2013 hard gewerkt om nieuwe contacten te verzamelen. Maar evalueer je je inschrijfproces ook? En wat doe je dan nadien met die contacten?

Begin 2014 met een gezonde mailinglijst en let op de volgende punten:

Plaats inactieve contacten op een aparte lijst. Zo kan je speciale promoties of berichten sturen naar je meest actieve lezers.

Optimaliseer je inschrijfproces. Zoek uit of het inschrijfformulier op je website verleidelijk genoeg is. Stuur je al een welkomstbericht naar je contacten? Uit onderzoek blijkt dat een welkomstbericht tot 70% hogere open ratio’s behaalt dan gewone berichten. Zorg dat het eerste bericht dat je contacten van je krijgen meteen een knaller is!

Zoek uit wat je contacten interessant vinden. Op welk soort artikels klikten je contacten het meest door in je campagnes van het afgelopen jaar? Zo kan je je content voor volgend jaar bijsturen, of je contacten segmenteren op basis van interesse.

2. Voorkom stress situaties

Veel marketeers stressen wanneer het weer tijd is om een nieuwsbrief uit te sturen. Een goede voorbereiding is hier de sleutel. Voorkom toekomstige stressmomenten door een soort content kalender te maken. Dit hoeft helemaal niet iets geavanceerd te zijn en je kan hier zo ver in gaan als je zelf wil. Houd een notitieblokje bij, een word document of een lijstje in je telefoon.

Wanneer je dan de volgende keer een vlaag van inspiratie krijgt, schrijf je dat op je lijst. Krijg je een vraag van een klant? Misschien is dat wel interessant voor een blogartikel! Je kan ook per maand een aantal thema’s inplannen. Zo hoef je niet beginnen zoeken naar een onderwerp wanneer het weer tijd is om je nieuwsbrief te schrijven.

Als je een stap verder wil gaan, kan je ook werken met een kalender. Door je nieuwsbriefmomenten en content in te plannen hou je een beter overzicht. Bovendien kan je gemakkelijk inspelen op feestdagen en speciale momenten voor je bedrijf. Vergeet ook niet je testmomenten in te plannen!

3. Ga voor een persoonlijke band met je contacten

Wees dankbaar voor elk e-mailadres dat op je mailinglijst komt. Je contacten geven je een directe verbinding om met hen in contact te treden. Maak het voor hen dan ook de moeite waard. Met behulp van personalisatie kan je een unieke ervaring creëren.

Ga verder dan hen enkel aan te spreken met hun voornaam. Je kan inspelen op hun koop- en klikgedrag, interesses, kenmerken,… Verkoop je bijvoorbeeld wijn, stuur je klanten dan een recept dat goed bij hun aangekochte wijn past.

4. Wees trendgericht en optimaliseer je bericht voor mobile

De verkoop van smartphones en tablets neemt alleen maar toe. Wanneer ze in de wachtkamer zitten, of staan aan te schuiven in de supermarkt, nemen ze al snel hun smartphone erbij om de tijd te doden. Dit betekent dat je contacten dus ook veel vaker met hun inbox bezig zijn. Wanneer je contacten switchen tussen je website, social media en je e-mailbericht, moeten ze overal gemakkelijk hun informatie kunnen halen.

Pas je e-mailberichten dus ook aan. Met behulp van het responsive design van de Smart Builder creëer je gemakkelijk e-mailberichten met een desktop en een mobiele versie.

5. Leer eens iets nieuws.

Ga tijdens een vrij uurtje eens op zoek naar nieuwe input voor je e-mailcampagnes. Leer uit de nieuwsbrieven van je concurrenten. Ga op (e-mailmarketing) blogs op zoek naar inspiratie. Neem deel aan een evenement of een webinar. Zoek naar nieuwe ideeën voor je e-mailcommunicatie en naar manieren om je contacten eens extra in de watten te leggen.

Heb jij al voornemens gemaakt? Ben je van plan om een van de bovenstaande toe te passen? Of heb je er andere? Laat het ons weten in de commentaren!

dec 16, 2013Michelle Dassen
Previous storyGmail verandert politiek voor afbeeldingenNext storyE-mail drijft e-commerce aan
Home 5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends3,110
Michelle Dassen
Twitter
Comments: 2
  1. SMTP Service Provider
    9 jaar geleden

    Thanks for sharing the blog, Most of the email marketing techniques would remain same in 2014 which were used in 2013.

  2. 2Bfound Email Marketing
    9 jaar geleden

    Dit zijn natuurlijk tips die áltijd in gedachten gehouden moeten worden bij e-mail marketing, niet speciaal anno 2014. Toch, nuttig artikel!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Tips

Geef je abonnees de touwtjes in handen

Pak het eens origineel aan: stuur een survey wanneer je abonnee daar om vraagt. Als je je database iets oplegt, maar zelf de keuze laat wanneer zij feedback geeft, komt dat je succesratio ten goede. mei 13, 2011Ann Flipkens

Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en […]

Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?

Heel wat web gebaseerde diensten staan of vallen met het succes bij de gebruikers. Hoe intensiever het gebruik, hoe meer content – al dan niet zinnig – er circuleert en hoe interessanter het wordt om als gebruiker regelmatig te passeren. Om dan weer in de verleiding te komen om weer content te plaatsen. mei 15, […]

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Strategie, Tips, Trends

Vijf tips voor e-mails die abonnees willen delen

Sociale media zijn een zegen voor de e-mailmarketeer. Zonder dat hij er veel moeite voor moet doen, wordt de content gedeeld met het netwerk van de abonnee. Dat betekent een enorme boost in het bereik én eventueel een aantal extra inschrijvingen. Maar hoe krijg je je abonnee zo ver om je content te delen?  sep […]

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

E-mailmarketing, List Building, Targeting, Tips

Schrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?

Wij houden graag onze e-marketinglijsten zo gevuld mogelijk. Ieder e-mailadres is een extra kans op conversie. Maar soms moeten we toch tegen onze natuur ingaan en zelf een adres uitschrijven. We zetten even enkele argumenten op een rijtje… jan 16, 2013Michelle Dassen

Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt. mrt 6, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail