Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

65 procent van je lezers schrijft zich regelmatig uit!

Nu in deze dagen de wereld van de digitale marketing zich vooral bekreunt over wat een correcte opt-in is, verbaast het Amerikaanse Epsilon ons met een ander cijfer. Ruim 65 procent van je lezers schrijft zich zomaar uit.

Amerikaanse en Europese internauten gedragen zich blijkbaar gelijklopend wat e-mailmarketing betreft. Een overdonderende meerderheid schrijft zich gemakkelijk – van soms tot zeer regelmatig – uit voor nieuwsbrieven. En voor alle duidelijkheid, dit uitschrijf gedrag manifesteert zich voor nieuwsbrieven waar ze zich voordien zélf ingeschreven hebben. De Amerikaanse digibeten doen het met 69 % (bijna drievierde van de surfers) nog net iets meer dan de 65 % van de Europeanen.

Impuls

Hieruit zou men kunnen afleiden dat het inschrijven op nieuwsbrief eerder een impuls reactie is. Ik ben hier nu toch en straks weet ik de website niet terug te vinden. Inschrijven dan maar, zo word ik regelmatig op de hoogte gehouden. Totdat de internaut beseft dat het toch niet zijn of haar ‘cup of tea’ is. Of dat de frequentie van de digitale post misschien de irritatiegrens bereikt heeft.

Nadenken

Vandaar dat het toch belangrijk is dat je de toekomstige lezer bij het inschrijven duidelijk laat zien wat hij of zij mag verwachten. Dat voorkomt ontgoochelingen. Aan de zijde van de lezer, maar ook aan de zijde van de e-marketeer. Want je bent minstens heel even onterecht blij geweest met het succes van je nieuwsbrief. Overigens toonde hetzelfde onderzoek aan dat Aziatische internauten trouwer zijn. Daar schrijft slechts 35% zich regelmatig uit. Ofwel zijn ze een trouwer publiek, ofwel denken ze wat meer na vòòr ze inschrijven.

okt 2, 2009Ann Flipkens
Previous storyHoe je e-mail laten landen op een profielpagina?Next storyKortere onderwerpregels scoren betere ratio’s!
Home 65 procent van je lezers schrijft zich regelmatig uit!
14 jaar geleden E-mailmarketing198
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

Cases, Events, List Building

Flexmail presentatie: Databaseverrijking in een multi channel omgeving

Op de 8ste editie van het E-mail Marketing Forum in hotel Le Meridien in Brussel heeft Flexmail de resultaten van een grootschalig databaseverrijkingsproject van één van haar klanten onthult. Bekijk hier de powerpointpresentatie en het verslag van de namiddag. nov 28, 2012Thomas Vangelooven

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Het wordt vechten om aandacht!

Deze cijfers plukten we uit de laatste editie van het “MarketingSherpa 2010 Email Marketing Benchmark Report”. Het blijkt dat het gevecht om aandacht voor je e-mail boodschap pas goed begonnen is. feb 18, 2010Thomas Vangelooven

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’? aug 17, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Wetgeving

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Disclaimer:  Dit artikel kan niet beschouwd worden als juridisch advies voor je bedrijf in het klaarmaken voor EU data privacy wetgeving zoals de GDPR. Wat het wel geeft is achtergrondinformatie om je de GDPR- wetgeving beter te doen begrijpen. Deze juridische informatie is niet hetzelfde als juridisch advies. We raden aan om een advocaat onder […]

Strategie

Heb jij al eens gedacht aan levenscyclusmarketing?

Vele marketeers haken af bij het horen van levenscyclusmarketing omdat ze denken dat het te gecompliceerd en tijdrovend is. Maar volgens e-mailmarketingexperts is het omgekeerde net waar. Stel je campagnes slim op en verhoog daarmee je conversieratio.  sep 7, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,758

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail