Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets all those requirements.

Moo is an online print business. They help their customers print things like business cards, postcards and minicards, stickers and more, making it easy for them to share information about themselves or their business in the real world. Because they operate in the digital world, email marketing is an important aspect of their marketing. And they have done their homework: the header of their newsletter is proof.

1. The subject line is important. But in a lot of webbased email clients, the first letters of the email messages is also shown. We call this the preheader. Moo used this wisely, because they put a marketing slogan as their first text. And this slogan completes the subject line perfectly.

2. The newsletter is primarily for customers. But a little guerilla marketing through social media is definitely a bonus. Therefore, they strategically placed social media buttons at the top. Clicking happens almost automatically.

3. This one’s a classic. But sometimes it’s forgotten anyway. Not every email client displays your email as you intended. That’s why a professional email marketing platform always provides you with a web versionof your message. But then of course you shouldn’t not forget to give the link.

4. Ending up in the inbox of the reader. It’s still a challenge. If your reader adds you to his contact list, then you have a huge advantage in the email client. You’ll get whitelisted. Also note the address. It is not an impersonal ‘no-reply’, but a specific address for the newsletter.

5 The visual aspect is important in communication. Your logo, your brand should clearlybe present in your layout. And since people read from left to right and top to bottom, your logo should be at the top left. Check!

6 Tell your leader clearly what you’re sending. Everything Moo does, they do with a wink. It is not just ‘newsletter’, it’s the ‘Mooletter’. A smile helps a reader remember a message more easily.

7. A lot has been written about frequency. There is no golden rule. It depends on the type of product you sell. What is important? The reader should clearly know which frequency he has chosen. Plus, it should be clear at a glance that he’s not reading an old email.

8. Try to increase your reach. Moo does this by encouraging their readers to inform their friends about their existence. They can use a personal url. Readers who share get a reward.

9. If the call to action wasn’t clear enough under 8, then there is this button.In the logical extension of the offer, the tendency to click can hardly be restrained. Click!

nov 9, 2012Ann Flipkens
Previous storySprookje over sinterklaasNext storyWanneer moet je je bericht versturen?
Home 9 key elements for every message
10 jaar geleden Strategie245
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie, Tips, Trends

The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!

Ja, de taalfouten staan bewust in de titel. Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing hebben we ons natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. sep 18, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan. jul 19, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt… aug 10, 2012Ann Flipkens

Content, Tips

Bedenk een efficiënte onderwerpregel met deze checklist

Eén van de meest efficiënte middelen om een hoog openratio voor je e-mailcampagnes te verzekeren is simpelweg een pakkende onderwerpregel. Maar waar haal je de inspiratie keer op keer vandaan? Neem eens een kijkje naar deze checklist. feb 25, 2011Michelle Dassen

E-commerce

Vijf tips voor een efficiënte transactiemail

Als e-marketeer heb je vast en zeker al gemerkt dat aankoopbevestigingsmails torenhoge open ratio’s halen. Daarom is het de uitgelezen kans om je reputatie als aanbieder eer aan te doen. Een checklijst.  jul 15, 2011Ann Flipkens

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Thema-mailings

8 Valentijns e-mail marketing tips

Valentijn is elk jaar weer goed voor ontelbare cadeautjes, dinertjes en relax momenten. Een ideaal moment om een speciale e-mailmarketing campagne op te zetten. We zetten een paar tips op een rijtje! jan 28, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!

Het begin van een traditie, de e-mailbarometer van Flexmail heeft nu haar eerste update achter de rug. Gestart eind 2013, volgde in het laatste kwartaal van 2014 een nieuwe bevraging naar het gebruik van e-mail als marketinginstrument in België. Vandaag zijn de cijfers bekend. feb 28, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail