Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform.

HoLaPress Communicatie is een bedrijf dat zich specialiseert in B2B-communicatie. Producties van HoLaPress Communicatie zijn onder meer vakbeurzen, vakbladen en kennisdagen op het gebied van facilitair management, gebouwbeheer, gemeentelijke infrastructuur, riolering en stedelijk watermanagement.

Doelstelling

Eén van de doelstellingen van het bedrijf is om zo’n groot mogelijk publiek warm te maken voor de vakbeurs. Daarvoor maakt de marketing- en salesafdeling intensief gebruik van e-mailmarketing. Om gericht te communiceren en relevante informatie te versturen naar de verschillende doelgroepen, maakt het team gebruik van de persoonlijke gegevens van de bezoekers. Het gaat om de naam, het bedrijf, het e-mailadres en de interesses van duizenden bezoekers. Een beheerbare mailinglijst en crm-systeem zijn dan ook van levensbelang voor consequente communicatie en een levenslijn voor de beurs.

No nonsense

“De afgelopen drie jaar werken we met Flexmail. We zochten naar een no nonsense e-mailmarketingoplossing, die gebruiksvriendelijk genoeg was zodat ook mensen zonder html of andere technische kennis ermee aan de slag kunnen. De korte leercurve en de fantastische rapporteringsmogelijkheden waren doorslaggevend voor onze beslissing”, vertelt zaakvoerder Kris Pattyn.

Resultaat

“Het resultaat van die aanpak is dat het bezoekersaantal jaar na jaar blijft groeien. Procentueel zagen we een boost in het bezoekersaantal met 40 procent de afgelopen drie jaar dankzij het gebruik van Flexmail. Als we uitsluitend naar het aantal ‘oude’ bezoekers kijken, dan zien we een hallucinante 95 procent terugkeren.

Missende link

De missende link voor HoLaPress Communicatie tot nog toe was de Microsoft Dynamics Connector. Met grote belangstelling woonde Kris de voorstelling van de interface door Norriq en Flexmail in de Utopolis bij.  “Bij het organiseren van de jaarlijkse vakbeurs hoort natuurlijk het uitnodigen van de standhouders. Dat was tot nog toe een tijdrovende activiteit. We namen telefonisch contact met de lange lijst standhouders uit de crm op en stuurden een e-mailcampagne uit, maar dat liep meestal langs elkaar door.”

Efficiënt

“Met de Connector slagen we erin om beide op elkaar af te stemmen. De rapportering van Flexmail komt nu ook rechtstreeks in de crm, zodat we een lijst kunnen samenstellen van klanten die hebben doorgeklikt en dus interesse tonen. Op die manier vullen we onze commerciële bel-uren efficiënter in”, vertelt Kris.

Ook op zoek naar e-mailmarketingoplossingen? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat we samen kunnen doen.

okt 26, 2011Ann Flipkens
Previous storyDrie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeerNext storyOrganiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer
Home Case study: HoLaPress Communicatie
11 jaar geleden Casescrm, e-mail, e-mailmarketing, efficiënt werken, gericht communiceren, HoLaPress Communicatie, leadmanagement, leads, leads management, mailinglijsten, segmenteren395
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

Personalisatie, Targeting

Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content

Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje. feb 27, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail