Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform.

HoLaPress Communicatie is een bedrijf dat zich specialiseert in B2B-communicatie. Producties van HoLaPress Communicatie zijn onder meer vakbeurzen, vakbladen en kennisdagen op het gebied van facilitair management, gebouwbeheer, gemeentelijke infrastructuur, riolering en stedelijk watermanagement.

Doelstelling

Eén van de doelstellingen van het bedrijf is om zo’n groot mogelijk publiek warm te maken voor de vakbeurs. Daarvoor maakt de marketing- en salesafdeling intensief gebruik van e-mailmarketing. Om gericht te communiceren en relevante informatie te versturen naar de verschillende doelgroepen, maakt het team gebruik van de persoonlijke gegevens van de bezoekers. Het gaat om de naam, het bedrijf, het e-mailadres en de interesses van duizenden bezoekers. Een beheerbare mailinglijst en crm-systeem zijn dan ook van levensbelang voor consequente communicatie en een levenslijn voor de beurs.

No nonsense

“De afgelopen drie jaar werken we met Flexmail. We zochten naar een no nonsense e-mailmarketingoplossing, die gebruiksvriendelijk genoeg was zodat ook mensen zonder html of andere technische kennis ermee aan de slag kunnen. De korte leercurve en de fantastische rapporteringsmogelijkheden waren doorslaggevend voor onze beslissing”, vertelt zaakvoerder Kris Pattyn.

Resultaat

“Het resultaat van die aanpak is dat het bezoekersaantal jaar na jaar blijft groeien. Procentueel zagen we een boost in het bezoekersaantal met 40 procent de afgelopen drie jaar dankzij het gebruik van Flexmail. Als we uitsluitend naar het aantal ‘oude’ bezoekers kijken, dan zien we een hallucinante 95 procent terugkeren.

Missende link

De missende link voor HoLaPress Communicatie tot nog toe was de Microsoft Dynamics Connector. Met grote belangstelling woonde Kris de voorstelling van de interface door Norriq en Flexmail in de Utopolis bij.  “Bij het organiseren van de jaarlijkse vakbeurs hoort natuurlijk het uitnodigen van de standhouders. Dat was tot nog toe een tijdrovende activiteit. We namen telefonisch contact met de lange lijst standhouders uit de crm op en stuurden een e-mailcampagne uit, maar dat liep meestal langs elkaar door.”

Efficiënt

“Met de Connector slagen we erin om beide op elkaar af te stemmen. De rapportering van Flexmail komt nu ook rechtstreeks in de crm, zodat we een lijst kunnen samenstellen van klanten die hebben doorgeklikt en dus interesse tonen. Op die manier vullen we onze commerciële bel-uren efficiënter in”, vertelt Kris.

Ook op zoek naar e-mailmarketingoplossingen? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat we samen kunnen doen.

okt 26, 2011Ann Flipkens
Previous storyDrie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeerNext storyOrganiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer
Home Case study: HoLaPress Communicatie
9 jaar geleden Casescrm, e-mail, e-mailmarketing, efficiënt werken, gericht communiceren, HoLaPress Communicatie, leadmanagement, leads, leads management, mailinglijsten, segmenteren304
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail