Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform.

HoLaPress Communicatie is een bedrijf dat zich specialiseert in B2B-communicatie. Producties van HoLaPress Communicatie zijn onder meer vakbeurzen, vakbladen en kennisdagen op het gebied van facilitair management, gebouwbeheer, gemeentelijke infrastructuur, riolering en stedelijk watermanagement.

Doelstelling

Eén van de doelstellingen van het bedrijf is om zo’n groot mogelijk publiek warm te maken voor de vakbeurs. Daarvoor maakt de marketing- en salesafdeling intensief gebruik van e-mailmarketing. Om gericht te communiceren en relevante informatie te versturen naar de verschillende doelgroepen, maakt het team gebruik van de persoonlijke gegevens van de bezoekers. Het gaat om de naam, het bedrijf, het e-mailadres en de interesses van duizenden bezoekers. Een beheerbare mailinglijst en crm-systeem zijn dan ook van levensbelang voor consequente communicatie en een levenslijn voor de beurs.

No nonsense

“De afgelopen drie jaar werken we met Flexmail. We zochten naar een no nonsense e-mailmarketingoplossing, die gebruiksvriendelijk genoeg was zodat ook mensen zonder html of andere technische kennis ermee aan de slag kunnen. De korte leercurve en de fantastische rapporteringsmogelijkheden waren doorslaggevend voor onze beslissing”, vertelt zaakvoerder Kris Pattyn.

Resultaat

“Het resultaat van die aanpak is dat het bezoekersaantal jaar na jaar blijft groeien. Procentueel zagen we een boost in het bezoekersaantal met 40 procent de afgelopen drie jaar dankzij het gebruik van Flexmail. Als we uitsluitend naar het aantal ‘oude’ bezoekers kijken, dan zien we een hallucinante 95 procent terugkeren.

Missende link

De missende link voor HoLaPress Communicatie tot nog toe was de Microsoft Dynamics Connector. Met grote belangstelling woonde Kris de voorstelling van de interface door Norriq en Flexmail in de Utopolis bij.  “Bij het organiseren van de jaarlijkse vakbeurs hoort natuurlijk het uitnodigen van de standhouders. Dat was tot nog toe een tijdrovende activiteit. We namen telefonisch contact met de lange lijst standhouders uit de crm op en stuurden een e-mailcampagne uit, maar dat liep meestal langs elkaar door.”

Efficiënt

“Met de Connector slagen we erin om beide op elkaar af te stemmen. De rapportering van Flexmail komt nu ook rechtstreeks in de crm, zodat we een lijst kunnen samenstellen van klanten die hebben doorgeklikt en dus interesse tonen. Op die manier vullen we onze commerciële bel-uren efficiënter in”, vertelt Kris.

Ook op zoek naar e-mailmarketingoplossingen? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat we samen kunnen doen.

okt 26, 2011Ann Flipkens
Previous storyDrie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeerNext storyOrganiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer
Home Case study: HoLaPress Communicatie
9 jaar geleden Casescrm, e-mail, e-mailmarketing, efficiënt werken, gericht communiceren, HoLaPress Communicatie, leadmanagement, leads, leads management, mailinglijsten, segmenteren317
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,108

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,816

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail