Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform.
HoLaPress Communicatie is een bedrijf dat zich specialiseert in B2B-communicatie. Producties van HoLaPress Communicatie zijn onder meer vakbeurzen, vakbladen en kennisdagen op het gebied van facilitair management, gebouwbeheer, gemeentelijke infrastructuur, riolering en stedelijk watermanagement.
Doelstelling
Eén van de doelstellingen van het bedrijf is om zo’n groot mogelijk publiek warm te maken voor de vakbeurs. Daarvoor maakt de marketing- en salesafdeling intensief gebruik van e-mailmarketing. Om gericht te communiceren en relevante informatie te versturen naar de verschillende doelgroepen, maakt het team gebruik van de persoonlijke gegevens van de bezoekers. Het gaat om de naam, het bedrijf, het e-mailadres en de interesses van duizenden bezoekers. Een beheerbare mailinglijst en crm-systeem zijn dan ook van levensbelang voor consequente communicatie en een levenslijn voor de beurs.
No nonsense
“De afgelopen drie jaar werken we met Flexmail. We zochten naar een no nonsense e-mailmarketingoplossing, die gebruiksvriendelijk genoeg was zodat ook mensen zonder html of andere technische kennis ermee aan de slag kunnen. De korte leercurve en de fantastische rapporteringsmogelijkheden waren doorslaggevend voor onze beslissing”, vertelt zaakvoerder Kris Pattyn.
Resultaat
“Het resultaat van die aanpak is dat het bezoekersaantal jaar na jaar blijft groeien. Procentueel zagen we een boost in het bezoekersaantal met 40 procent de afgelopen drie jaar dankzij het gebruik van Flexmail. Als we uitsluitend naar het aantal ‘oude’ bezoekers kijken, dan zien we een hallucinante 95 procent terugkeren.
Missende link
De missende link voor HoLaPress Communicatie tot nog toe was de Microsoft Dynamics Connector. Met grote belangstelling woonde Kris de voorstelling van de interface door Norriq en Flexmail in de Utopolis bij. “Bij het organiseren van de jaarlijkse vakbeurs hoort natuurlijk het uitnodigen van de standhouders. Dat was tot nog toe een tijdrovende activiteit. We namen telefonisch contact met de lange lijst standhouders uit de crm op en stuurden een e-mailcampagne uit, maar dat liep meestal langs elkaar door.”
Efficiënt
“Met de Connector slagen we erin om beide op elkaar af te stemmen. De rapportering van Flexmail komt nu ook rechtstreeks in de crm, zodat we een lijst kunnen samenstellen van klanten die hebben doorgeklikt en dus interesse tonen. Op die manier vullen we onze commerciële bel-uren efficiënter in”, vertelt Kris.
Ook op zoek naar e-mailmarketingoplossingen? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat we samen kunnen doen.