Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Wetgeving

Aangetekende e-mail wordt wet

Het heeft even geduurd, maar de Kamercommissie Bedrijfsleven heeft eindelijk een wetsvoorstel goedgekeurd dat elektronische aangetekende zendingen mogelijk maakt.

aangetekendHet moet nog voor de voltallige Kamer passeren en Europa moet er ook nog zijn zegje over doen, maar dat zou slechts een formaliteit zijn. Er zijn natuurlijk ook een reeks van technische vereisten. Zo moet er een sluitende procedure zijn om de ondertekening van het ontvangstbewijs juridisch sluitend te maken. Hiervoor zouden bedrijven een erkenning kunnen aanvragen. Het verzenden van aangetekende e-mails zal dus niet exclusief voorbehouden zijn aan B-post.

Imago

Wat is het voordeel voor de e-marketeer? Die is tweeledig. Vooreerst is er de opwaardering van het imago. Een e-mail krijgt een juridisch gelijkgesteld karakter. Het wordt door de wetgever nu even serieus genomen als een brief. Je contacten gaan hun inbox – voor zover ze dit al niet deden – nog meer serieus bekijken. Hoe beter het imago van e-mail in de maatschappij ligt, hoe beter het imago van je e-mailberichten komt te liggen.

Mogelijkheden

Maar naast het imago, opent deze bijna-wet nog een reeks van mogelijkheden. Mits men conformeert naar de technische specificaties kunnen e-mailplatformen straks perfect ingezet worden om e-mailmarketing te combineren met de zekerheid van een aangetekend schrijven. Niet dat dit van belang is voor het versturen van een nieuwsbrief of een commerciële boodschap. Maar er zijn wel een trits e-mailtoepassingen waar dit wel van belang kan zijn.

Voorbeelden

In de digitale wereld wordt nu al via een e-shop vliegtuigtickets verkocht. Deze worden vaak in de vorm van een voucher per e-mail uitgeleverd. Of de echte eigenaar van het ticket op het vliegtuig stapt, wordt nu gecontroleerd met de identiteitskaart. Maar wat met waardebonnen, cadeaubonnen, toegangstickets voor concerten, garantiebewijzen, tegoedbonnen… En dat is nog maar een greep uit de eerste ideeën die opborrelen. We weten het nu al, e-mailmarketing wordt weer een stukje rijker!

okt 23, 2013Ann Flipkens
Previous storyFlexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!Next storyGebruik jij bewegende beelden in je e-mails?
Home Aangetekende e-mail wordt wet
9 jaar geleden Wetgeving690
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

Events

Nieuwe versie Flexmail gepresenteerd!

Dat het e-mail segment binnen alle marketing inspanningen aan een forse groei bezig is, dat zal niemand verbazen. Dat elke e-mail marketingcampagne een redelijke conversie geeft, dat weten we allemaal ook uit ervaring. Maar is meer mogelijk? Op het seminarie ”Haal nog meer uit je e-mailmarketing !” werd hierover doorgedacht en kregen de deelnemers een […]

List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken… mrt 30, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips

De anatomie van twee opt-in formulieren

Het uitbouwen van een e-marketinglijst met voldoende e-mailadressen, het is een titanenwerk. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. Maar elke drempel die je legt, maakt de kans op een nieuw adres weer kleiner. Het is steeds weer balanceren tussen minimalisme en een maximum aan informatie. jul 29, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Tips

Geef je abonnees de touwtjes in handen

Pak het eens origineel aan: stuur een survey wanneer je abonnee daar om vraagt. Als je je database iets oplegt, maar zelf de keuze laat wanneer zij feedback geeft, komt dat je succesratio ten goede. mei 13, 2011Ann Flipkens

EU bindt strijd aan met e-mail clients

Het Europees Parlement heeft maatregelen aangenomen tegen het ongevraagd scannen van e-mail en chatberichten om relevante reclames te tonen. Dat voorstel kan ook een bom leggen onder de priority inbox van Gmail, die e-mails rangschikt op basis van de relevantie voor de gebruiker. dec 22, 2010Thomas Vangelooven

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig. apr 29, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Strategie

Hoe verkrijg jij goede leads?

Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail