Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start!

Het eerste, en in deze onzekere economische tijden misschien wel het belangrijkste argument: het is kosteneffectief. E-mailmarketing maakt gebruik van een budgetvriendelijk medium met een enorme aantrekkingskracht en bereik.

Een tweede argument is de flexibiliteit.Het internet kan veel sneller dan welk ander medium ook berichten afleveren en laten ontvangen. Bovendien kan je je creativiteit de vrije loop laten of aanpassingen doorvoeren zodat je als adverteerder ontdekt welke e-strategie het best verkoopt.

E-mailmarketing is traceerbaar. Resultaten van campagnes kunnen tot in realtime bekeken worden. Dat maakt het medium zo uniek, omdat het traceren van campagneresultaten voor andere communicatievormen maanden, soms zelfs jaren, in beslag kan nemen.

De resultaten zijn meetbaar. Dankzij de traceerbaarheid van e-mailmarketing zijn de reacties sneller meetbaar en accurater dan ooit tevoren. Die eigenschap biedt nieuwe mogelijkheden aan de adverteerder, omdat hij de slaagkansen van een campagne beter kan inschatten, een efficiënte strategie kan uitstippelen en de Return on Investment (ROI) beter kan evalueren.

Een interessant gegeven voor elke e-marketeer is dat e-mailmarketing interactief is. Ook dat biedt nieuwe exploitatiemogelijkheden voor de adverteerder omdat hij in directe communicatie met de klant kan treden. Zo kan je gerichtere en méér informatie verschaffen op maat van de ontvanger. Interactieve e-marketeers stappen af van de‘single-shotstrategie’ en kiezen resoluut voor een doordachte gepersonaliseerde dialoog met de klant.

Een zesde, niet te onderschatten argument: e-mailmarketing is snel! Je kan met je hele klantenbestand communiceren door één simpele muisklik. E-mailmarketing roept de klanten op om meteen actie te ondernemen door te reageren via het volgen van een link bijvoorbeeld. Ook dat is uniek omdat er bij een traditionele advertentie in een tijdschrift of een reclamespot op TV of radio veel meer tijd zit tussen de actie en reactie.

Vervolgens is deze vorm van communicatie doelgericht en specifiek. Met e-mailmarketing ben je als marketeer veel beter uitgerust om de enorme hoeveelheid aan klantengegevens om te zetten in gerichte communicatie. Zo kunnen campagnes afgestemd worden op specifieke demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht of inkomen. Dat stelt de e-marketeer in staat om de gewenste doelgroep te bereiken en gericht aan te spreken.

Tenslotte is e-mailmarketing een dynamisch instrument. Dankzij de toegenomen bandbreedte kunnen e-marketeers veel creatiever zijn in hun communicatie door bijvoorbeeld het gebruik van multimedia.

nov 12, 2010Ann Flipkens
Previous story‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketingNext storyE-mail is dood, leve e-mail!
Home Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten
13 jaar geleden E-mailmarketing152
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

7 leerpunten om een e-mailbericht performant te maken

E-mailmarketing werkt altijd. Zolang je maar genoeg berichten verspreidt, krijg je toch steeds conversie. Maar dat is het verkeerde uitgangspunt. Elk adres waar je bericht binnenvalt, zou een grote kans op succes moeten betekenen. En dat doe je niet met standaardberichten, wel met doordachte communicatie. Vandaag geven we 7 tips weg om een gewoon bericht […]

List Building, Tips

Zet eens een banner!

We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden.  En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd? sep 12, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan. jul 19, 2013Michelle Dassen

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail