Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start!

Het eerste, en in deze onzekere economische tijden misschien wel het belangrijkste argument: het is kosteneffectief. E-mailmarketing maakt gebruik van een budgetvriendelijk medium met een enorme aantrekkingskracht en bereik.

Een tweede argument is de flexibiliteit.Het internet kan veel sneller dan welk ander medium ook berichten afleveren en laten ontvangen. Bovendien kan je je creativiteit de vrije loop laten of aanpassingen doorvoeren zodat je als adverteerder ontdekt welke e-strategie het best verkoopt.

E-mailmarketing is traceerbaar. Resultaten van campagnes kunnen tot in realtime bekeken worden. Dat maakt het medium zo uniek, omdat het traceren van campagneresultaten voor andere communicatievormen maanden, soms zelfs jaren, in beslag kan nemen.

De resultaten zijn meetbaar. Dankzij de traceerbaarheid van e-mailmarketing zijn de reacties sneller meetbaar en accurater dan ooit tevoren. Die eigenschap biedt nieuwe mogelijkheden aan de adverteerder, omdat hij de slaagkansen van een campagne beter kan inschatten, een efficiënte strategie kan uitstippelen en de Return on Investment (ROI) beter kan evalueren.

Een interessant gegeven voor elke e-marketeer is dat e-mailmarketing interactief is. Ook dat biedt nieuwe exploitatiemogelijkheden voor de adverteerder omdat hij in directe communicatie met de klant kan treden. Zo kan je gerichtere en méér informatie verschaffen op maat van de ontvanger. Interactieve e-marketeers stappen af van de‘single-shotstrategie’ en kiezen resoluut voor een doordachte gepersonaliseerde dialoog met de klant.

Een zesde, niet te onderschatten argument: e-mailmarketing is snel! Je kan met je hele klantenbestand communiceren door één simpele muisklik. E-mailmarketing roept de klanten op om meteen actie te ondernemen door te reageren via het volgen van een link bijvoorbeeld. Ook dat is uniek omdat er bij een traditionele advertentie in een tijdschrift of een reclamespot op TV of radio veel meer tijd zit tussen de actie en reactie.

Vervolgens is deze vorm van communicatie doelgericht en specifiek. Met e-mailmarketing ben je als marketeer veel beter uitgerust om de enorme hoeveelheid aan klantengegevens om te zetten in gerichte communicatie. Zo kunnen campagnes afgestemd worden op specifieke demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht of inkomen. Dat stelt de e-marketeer in staat om de gewenste doelgroep te bereiken en gericht aan te spreken.

Tenslotte is e-mailmarketing een dynamisch instrument. Dankzij de toegenomen bandbreedte kunnen e-marketeers veel creatiever zijn in hun communicatie door bijvoorbeeld het gebruik van multimedia.

nov 12, 2010Ann Flipkens
Previous story‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketingNext storyE-mail is dood, leve e-mail!
Home Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten
10 jaar geleden E-mailmarketing124
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips

Laat je e-marketinglijst groeien!

Slechts een minderheid van de e-marketeers zien hun e-marketinglijsten op een snelle manier groeien. De grootste groep is tegenwoordig al lang blij, als de lijsten niet krimpen. Een e-marketinglijst samenstellen is hard labeur. Daarom is het goed om weten waar je het best je energie insteekt. jan 14, 2014Ann Flipkens

List Building, Strategie

Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!

Wedstrijden of gratis stalen en zelfs volledige producten uitdelen lokken natuurlijk veel volk. Wie wil er niet graag de nieuwste Iphone winnen? Al ligt thuis de lade al vol met ongebruikte gsm’s wegens de nieuwste smartphone pas in gebruik genomen. Wie wil er niet graag thuis een gratis bak bier afgeleverd krijgen? jan 18, 2010Ann […]

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Vergeet moederdag!

We hebben het allemaal geleerd. Sterke momenten in het jaar zijn ideale kapstokken om een e-mail actie op te zetten. Moederdag is en blijft voor vele e-marketeers hét moment om in actie te schieten. Maar doen ze dat ook goed? mei 3, 2013Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Vlieg niet te vaak op automatische piloot!

Het is dan wel vakantie en het moment van het jaar om het vliegtuig te nemen. Maar waar een piloot op een lijnvlucht automatisch grijpt naar de piloot zonder handen, letten we bij e-mailmarketing beter op. Het is niet omdat je iets kan automatiseren, dat je het ook moet. jul 13, 2015Ann Flipkens

Flexmail innoveert op Ondernemers 2011

Meer dan tienduizend (aspirant-) ondernemers zijn afgelopen week naar Tours en Taxis in Brussel afgezakt voor de beurs Ondernemen 2011. Op de tweedaagse beurs, die veel aandacht besteedde aan e-commerce en e-marketing, mocht Flexmail natuurlijk niet ontbreken. apr 6, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Let als e-marketeer op je reputatie!

Spam en e-mail zijn helaas onlosmakelijk met mekaar verbonden.  Zelfs in die mate dat veel marketeers steeds meer moeite hebben om hun e-mail communicatie in de inbox van de bestemmeling te krijgen. In dat kat en muis spel tussen de e-marketeer en de reguliere spammer hebben reeds menige technieken het licht gezien. Je kan er […]

Tips, Trends, Wetgeving

Dag info@bedrijf.be!

Er viel net weer een e-mailbericht met commerciële inslag in mijn in-box. Eentje in de categorie van totaal irrelevant. Maar nieuwsgierig als we zijn, bekeken we het ding een tikkeltje naderbij. feb 13, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail