Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Alle karakters in je e-mailadres, begin van ellende?

Op 30 oktober besliste in Seoul de algemene vergadering van internet regulator ICANN dat domeinnamen op internet niet meer exclusief met Latijnse karakters moeten worden geschreven. De eerste alfabetten kunnen vanaf midden november al ingediend worden.

Als domein namen met het Cyrillische, Griekse, Japanse, Chinese, Koreaanse en Arabische tekens geschreven mogen worden, dan volgen in hun kielzog natuurlijk ook de nodige e-mail adressen. Welke van al deze alfabetten behoren tot je parate kennis?

Europa

Dat je van Chinees en Koreaans als Europese e-marketeer niet wakker ligt, daar kunnen we inkomen. Maar Griekenland en Bulgarije zijn wel leden van de Europese Gemeenschap en bedienen zich niet van het Latijnse alfabet. En wees gerust, eens een Google er op springt, zal het niet lang duren voor de allochtone gemeenschap in ons land zich met Arabische e-mailadressen gaat bedienen. Zie je de bui al hangen?

Meer dan 100.000 tekens

De invoering van niet-Latijnse tekens veroorzaakt één van de grootste technische uitdagingen sinds het ontstaan van internet. Daar is ICANN voorzitter Peter Dengate Thrush zich terdege van bewust. In een ‘Fast Track Process’ wil ICCAN vanaf half november de 26 gebruikte karakters uitbreiden met de 100.000 schrijftekens die de wereldtalen in petto hebben.

Ellende

De mogelijke problemen die op ons afkomen zijn velerlei van aard. Als e-marketeer ga je op termijn met e-mailadressen geconfronteerd worden die je niet meer kan lezen. En dus moeilijker kan afleiden wat de herkomst is, dan wel of de structuur wel degelijk klopt. Niet onbelangrijk voor internationaal getinte digitale nieuwsbrieven. Maar evenmin te vermijden voor consumenten e-marketing in landen met een sterk bewuste autochtone bevolking. Het gaat dan lang niet meer over een accent dat door een e-mailclient niet correct geïnterpreteerd wordt.

Huiswerk

Duidelijk is dat de nieuwe standaarden met schrijftekens zo snel mogelijk bekend moeten worden. Niet alleen de honderden e-mailclients die wereld rijk is moeten aangepast worden, maar ook de vele e-mailservers en de diverse webplatformen voor e-mailmarketing zullen hun huiswerk gedeeltelijk opnieuw moeten maken. En heb je al eens nagedacht over de problematiek van de spamfilter? De onze is zo ingesteld dat alleen e-mails met Latijnse tekens binnen mogen. Ook dat zal anders moeten. Wie heeft een voorstel?

nov 2, 2009Ann Flipkens
Previous storyHet beste recept voor een goede opt-in is kiss!Next storyStilzitten is geen optie! MasterClass e-mailmarketing
Home Alle karakters in je e-mailadres, begin van ellende?
13 jaar geleden Geen categorie503
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

Strategie

Heb jij al eens gedacht aan levenscyclusmarketing?

Vele marketeers haken af bij het horen van levenscyclusmarketing omdat ze denken dat het te gecompliceerd en tijdrovend is. Maar volgens e-mailmarketingexperts is het omgekeerde net waar. Stel je campagnes slim op en verhoog daarmee je conversieratio.  sep 7, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding

We stelden het in deze blog reeds meermaals. Zelfs met het beste e-mail marketingplatform ben je nog niet zeker van succes. De zegswijze dat e-mailmarketing minstens evenveel ‘transpiratie als inspiratie’ vereist is hier zeker op haar plaats. Het eerste van de twaalf werken van Flexmail schenkt hieraan ruime aandacht. jan 29, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Freemium en e-mailmarketing

E-mailmarketing is ongetwijfeld de beste tool om slapende klanten een tikkeltje wakker te schudden. Maar hoe doe je dat? Met de klop van een hamer, of zachtjes ‘broeder Jacob’ zingen? We zetten de twee mogelijkheden even langs elkaar. mrt 8, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Tips

Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

E-mailmarketing is geëvolueerd van een monoloog naar een dialoog. Interactie is het sleutelbegrip, maar tegelijkertijd een grote uitdaging binnen het marketingsegment. E-mailmarketeers discussiëren op dagdagelijkse basis over een nieuwe aanpak…Ook op Twitter. jan 28, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail