Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Alleen vandaag kopen zonder BTW!

Een onderwerpregel van een promotioneel e-mailbericht dat in onze inbox viel. Een postorder bedrijf probeert op deze wijze mij te verleiden om opnieuw een aankoop te verrichten. Hebben ze hun huiswerk goed gemaakt?Inderdaad, onderzoek in de wereld van e-marketing – surf maar eens even rond – toont iedere keer weer aan dat een promotie met een korte geldigheidsduur steeds beter scoort dan een permanente of langdurige prijsverlaging.

Niet uitstellen

Bij e-mailmarketing is het steeds een kunst om de ontvanger van je boodschap te verleiden om onmiddellijk je bericht te lezen. Iedereen heeft dezelfde ervaring als hij of zij ’s morgens de inbox opent. Je scant vlug de onderwerpregels en je beslist wat je dadelijk leest, wat je voorneemt om later te lezen en wat je onmiddellijk de prullenbak in zwiert. Een promotie voorstel waar geen ‘brand’ op zit, loopt een grotere kans om ‘later’ gelezen te worden dan onmiddellijk tot actie te verleiden. En we weten allemaal dat uitstel meestal leidt tot afstel.

Bestaande klanten

Dergelijke werkwijze heeft natuurlijk ook alleen maar nut bij bestaande klanten. Want het kopen moet even tussendoor gebeuren. De persoon die je tot onmiddellijke actie probeert te verleiden moet dan natuurlijk vertrouwd zijn met je producten, met je webwinkel en ook reeds een account hebben. Jezelf registreren voor je kan kopen, dat doe je niet even tussendoor. Het postorderbedrijf gebruikt deze techniek om haar slapende klanten te activeren. Je moet het zien als een extra duwtje in de rug.

Overdaad

Maar je moet natuurlijk wel opletten. Overdaad schaadt. Ook een gezegde dat iedereen onderschrijft, maar niet de e-marketeers van het postorder bedrijf. De ‘Alleen vandaag kopen zonder BTW!’ is niet de enige aansporing die ik van hen kreeg. Gisteren kon ik al kopen zonder verzendkosten en eergisteren kreeg ik 20% korting als ik die dag even mijn aankopen zou verrichten. Het activeringsprogramma loopt al een hele week. Hoeveel slapende klanten zullen bij de derde of de vierde aansporing gaan zoeken naar de uitschrijf knop?

sep 24, 2010Ann Flipkens
Previous storyE-mailmarketing zonder handenNext storyGeblokkeerde beelden in e-mail blijven afknappers
Home Alleen vandaag kopen zonder BTW!
10 jaar geleden E-mailmarketing179
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI

Eindelijk is de e-mail die je naar je prospecten wil sturen af. Het heeft even wat zweet gekost, maar de tekst zit goed. De afbeeldingen zijn mooi en die nieuwe achtergrondkleur oogt trendy. Dus druk ik snel op de verzendknop. Je zal reactie krijgen, wees gerust. Maar zal je de reactie krijgen die je bericht […]

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Reporting

Selecteer de meetcijfers met deze strategie

Elk zichzelf respecterend e-mailmarketingplatform levert heel wat cijfermateriaal aan na elke e-mailcampagne. Die cijfers zijn nodig om je prestaties te meten en je tactiek eventueel aan te passen. Maar met een overload aan cijfers is een selectie onvermijdelijk. Ontdek hier de strategie voor het selecteren van de belangrijkste cijfers. jun 29, 2011Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie, Tips

Automatische service e-mail, 10 keer goed!

E-mail moet niet altijd deel uitmaken van een grote marketing campagne. Binnen de verschillende processen rondom je prospecten en je klanten zijn er heel wat geëigende momenten om een automatisch e-mailbericht te lanceren. Een verkoop in een winkel is het ideale moment om offline om te zetten in online. jul 11, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start! nov 12, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Enquêtes, Inspiratie!, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Meer inschrijvingen, minder uitschrijvingen: messcherpe e-commerce van Dollar Shave Club

Niemand spreekt me tegen als ik zeg dat nieuwe inschrijvingen verzamelen (lees: potentiële kopers) key blijft voor een geslaagde e-mailmarketingcampagne. Maar waar veel marketeers wat lichter overheen gaan, blijft dit merk wat langer stilstaan: hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten blijven terugkomen? Dit voorbeeld heeft niet alleen een branding waar je onmogelijk niet van […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

E-mail adressen zijn niet te koop!

Het is natuurlijk verleidelijk. Met geld kan je veel problemen oplossen. Ook de traag groeiende e-marketinglijsten kan je er mee te baas. Maar hoe verleidelijk ook, je laat het beter achterwege. We vertellen je nog eens waarom. mrt 1, 2013Ann Flipkens

Events, Tips, Trends

Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!

De stand van Flemail op de vakbeurs Digital Marketing First was zeker de moeite waard om te bezoeken. De nieuwste tool, de Flexmail Smart Builder werd er natuurlijk uitgebreid voorgesteld. Maar we leerden ook veel van onze gesprekspartners. okt 12, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail