Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer.

Het is de enige manier om 100 procent zeker te zijn dat je boodschap onbeschadigd onder de ogen van je e-mailcontact komt. In heel wat e-mailclients staan afbeeldingen standaard uit als de afzender niet tot de bekenden hoort. Het is aan de lezer van je bericht om te beslissen of de afbeeldingen geladen moeten worden. En dat vergt al een interactie extra van je contact voor ie aan de conversie toekomt.

Prioritair
En dan ben je aan het doorlinken toegekomen. Ook daarvan is de werking soms door e-mailclients geblokkeerd voor niet bekende afzenders. Dus weer eens extra klikken. Wie echt in wil gaan op je aanbod, die zal de moeite wel doen. Maar de impuls kopers zouden wel eens kunnen afhaken bij het nemen van deze kleine drempel. Bovendien is het bij sommige e-mailproviders super belangrijk om in het adresboek van je lezer te staan. Omdat je dan prioritair naar voor wordt geschoven.

Vrienden
Daarom is het dus de moeite om je e-mailcontacten te stimuleren je toe te voegen aan hun adresboek. Maar dat is net zoals een onbekende verzoeken om je vriend te worden. Daar is men meestal niet al te happig op. Het is dus belangrijk om met goede argumenten aan te komen. De belofte dat zo je bericht of nieuwsbrief in één oogopslag leesbaar is, kan misschien wel een deel van je lezerspubliek bekoren, maar zeker niet iedereen.

Service
Je kan natuurlijk op een klassieke manier met incentives werken. Een kortingsbon of een extra whitepaper beloven voor wie deze actie onderneemt bijvoorbeeld, maar is dit voldoende? Er is een betere optie. Je kan het  afzender e-mailadres dat je gebruikt ook verklaren tot het service-adres bij uitstek. Extra en prioritaire service bieden bij vragen van de lezer, kan wel een goede reden zijn om je afzender adres op te nemen in hun adresboek.

Gepaste moment
Ook het moment dat je deze vraag stelt moet je natuurlijk met zorg uitkiezen. Als een nieuwe lezer op je nieuwsbrief inschrijft moet je dadelijk op deze mogelijkheid anticiperen. De inschrijver weet nog exact wie je bent en waarom hij of zij een e-mailadres achterliet. Je argumentatie zal sneller gevolgd worden. Gebruik daarom je welkomstboodschap om je vriendschapsvoorstel te doen!

apr 4, 2012Ann Flipkens
Previous storyMaak van Facebook Timeline een opportuniteitNext storyEen QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken
Home Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?
11 jaar geleden Afleverbaarheidafzender, contact related content, e-mail tips, mailinglijst283
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar? jan 4, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail