Eén van de meest efficiënte middelen om een hoog openratio voor je e-mailcampagnes te verzekeren is simpelweg een pakkende onderwerpregel. Maar waar haal je de inspiratie keer op keer vandaan? Neem eens een kijkje naar deze checklist.
1. Wakker de nieuwsgierigheid van de abonnee aan
2. Zeg alleen het broodnodige en dat in zo weinig mogelijk woorden
3. Zet de woorden die actie oproepen in het begin van de onderwerpregel
4. Test de woorden die het meest reactie losmaken. Dat kan door je campagnerapporten te analyseren op basis van zinnen en copywrite tactieken in vorige e-mailcampagnes
5. Denk na over de waarde van woorden zoals: nieuwsbrief, het merk of het bedrijf in de onderwerpregel
6. Voeg een duidelijke beknopte beschrijving toe van het onderwerp van je e-mailcampagne
7. Een vraag stellen en een deadline toevoegen zijn efficiënte manieren om de ontvanger tot actie op te roepen
8. Zorg ervoor dat de onderwerpregel de stijl van je merk en je doelpubliek reflecteert
9. Bestudeer wat de actuele anti-spamwetgeving inhoudt en houd rekening met de vereisten bij het bedenken van de onderwerpregel
10. Bekijk de onderwerpregels van de e-mails die in de spamfilter (of ongewenste mail) zijn terecht gekomen. Als jouw onderwerpregel daarop lijkt, herschrijf hem dan
Succes!