
We hebben misschien al incentives ingezet voor het verzamelen van e-mailadressen. Korting als je inschrijft op je nieuwsbrief. Een gratis staal in ruil voor je e-mailadres. Als deze methode haar vruchten heeft afgeworpen, waarom zou ze dan ook niet succesvol kunnen zijn in de onderwerpregel?
‘Geen verzendkosten voor wie meer dan 50 euro bestelt’ zou een perfecte gangmaker kunnen zijn voor vaste klanten van je e-shop. ‘Gratis staal voor nieuwsgierige lezers’ kan de perfecte leesverleiding zijn voor de aanvragers van productinformatie. ‘Gratis winter check voor je wagen’ is misschien wel de perfecte inleiding voor een verhaal over winterbanden.
Tijdsdruk werkt ook
Lezers scrollen door hun e-mailberichten om te bepalen wat ze onmiddellijk, straks of nooit gaan lezen. Met de term ‘onmiddellijk’ plaats je jezelf al dadelijk in het kamp van de tijdsdruk. Menselijke hersenen zijn gevoelig voor tijdslimieten. Als je daar in je onderwerpregel op inspeelt, dan scoor je gegarandeerd!
‘Bestel vandaag om je cadeau voor de feestdagen te ontvangen’ is de onderwerpregel voor je klanten die altijd op het laatste nippertje op je e-shop terechtkomen en hun winkelmandje niet afrekenen omdat ze bij de check-out vaststellen dat goederen niet meer tijdig geleverd raken. De onderwerpregel ‘Alleen vandaag korting bij verlenging van je abonnement’ spreekt voor zichzelf.