Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken.

Eindejaar is de meest vruchtbare periode van het jaar voor vele marketeers. Koste wat kost willen ze hun doelgroep overtuigen om een kijkje te nemen op de website, in de webshop of in de fysieke winkel. E-mail is dan nog steeds een interessant kanaal om de consument heel direct en persoonlijk te bereiken. Al was het maar om gewoon een ballonnetje op te laten in de aard van: hey, we zijn er nog!

Bewijs een dienst

Heb je een goede klantenrelatie met je publiek, dan zal het niet aarzelen om je e-mail rond de eindejaarsperiode open te doen. De feesten wegen immers op iedere rekening door, en een financiële bijval wordt ten zeerste geapprecieerd.

Reden genoeg dus om iets van je eindejaarscampagne te maken. Durf eens ‘out-of-the-box’ te denken. Een kortingsbon is natuurlijk verleidelijk voor de abonnee, maar je kan ook scoren door de klant een fysiek geschenk te geven bij een bezoek aan je winkel.

Succesvol

De meest succesvolle verkooptruc in e-mailmarketing van het afgelopen jaar waren de simpele woorden ‘gratis verzending’. De extra kosten bij de verzending worden immers vaak als ‘obstakel’ beschouwd voor de consument. Nu die meerkost wegvalt, staat er niets meer tussen de consument en zijn aankoopgoed.

Gecontroleerd

Laat je niet verleiden door te veel e-mails te versturen. Je openratio zal gevoelig hoger liggen en de aanleiding is er om meer e-mails te versturen tijdens de eindejaarsperiode. Maar zodra je de consument gaat bombarderen met aanbiedingen en promoties, zal hij al snel afknappen van je deals. Verhoog je e-mailvolume, maar temper je enthousiasme.

Ligt een bepaalde campagne goed in de markt bij je publiek? Aarzel dan niet om een e-mail te herhalen met de boodschap “Deze actie wordt verlengd vanwege de populariteit”. Zo kan je de aarzelende consument alsnog overtuigen.

Blijf alert

Blijf het aantal uitschrijvingen en spamklachten goed in de gaten houden. Die geven je een accuraat beeld van je e-mailgedrag. Zitten de cijfers ver boven het gemiddelde, dan ben je wellicht aan het overdrijven.

Sociale media

Het is verleidelijk voor de e-marketeer om, parallel met je e-mail, een Facebook-campagne  te lanceren. Toch kan je je campagnes best zo meetbaar mogelijk houden. Daarom kan je beter dat kanaal gebruiken om je fans aan te moedigen zich in te schrijven op de nieuwsbrief.

Experimenteer

Voor dit seizoen is het misschien interessant om eens te experimenteren met nieuwere sociale mediakanalen zoals Foursquare. Via dit medium geven de leden steeds aan waar ze zich bevinden. Dat is een interessant gegeven voor ondernemingen om potentiële klanten recht voor hun deur te bereiken met aanbiedingen en promoties.

nov 9, 2011Michelle Dassen
Previous storyDe dunne lijn tussen personalisering en privacyschendingNext storyDe bijbel voor de e-mailmarketeer
Home Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?
9 jaar geleden Thema-mailings393
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Ontdek de nieuwe Contact Related Content in de Smart Builder 2.0

Personalisatie en targeting zijn al lang belangrijke trends binnen digitale marketing, en daar spelen we bij Flexmail dan ook zwaar op in. Zo lanceerden we in het verleden uitgebreide segmentatiemogelijkheden, interessegroepen, voorkeuren en de Workflows om uitgebreide marketing automation scenario’s op te zetten. Ook Contact Related Content zit al enkele jaren in ons arsenaal, maar […]

Reporting, Targeting, Testing

Boek meer succes met minder e-mailcontacten

Paradoxaal genoeg is de beste manier om je e-mailprestaties te verbeteren, je mailinglijsten te laten inkrimpen. Scheid het kaf van het koren door niet oprecht geïnteresseerde abonnees uit te filteren. nov 3, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Trends

De gevoeligheden van internationale e-mailmarketing

Steeds meer bedrijven richten hun pijlen naar het buitenland. Met een waaier aan communicatiemiddelen voor handen, hoeft de potentiële afzetmarkt immers niet te stoppen aan de landgrenzen. Maar hoe internationaliseer je je marketinginspanningen? nov 2, 2011Michelle Dassen

Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren. apr 12, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Strategie

Geen tweede kans voor een goede eerste indruk!

Een nieuw e-mailadres loopt via een opt-in binnen in je e-marketinglijst van je nieuwsbrief. En jij antwoordt standaard met een ‘dankjewel’.En daarmee is de basis van een lange digitale relatie gelegd? Neen, niets is minder waar. Je krijgt geen tweede kans om een goede eerste indruk te maken! jan 27, 2010Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail