Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Targeting

Bewegende doelen zijn moeilijk te raken

Neen, je moet niet op jacht. Toch niet letterijk. Maar voor je een e-mailcampagne op je doelgroep afvuurt, moet je toch eerst even stilstaan bij je lezerspubliek. Die gebruiken steeds meer een gsm om je berichten te lezen. Zelfs bij ‘smartphones’ kan een link verschillende regels tekst innemen en zo je bericht onleesbaar maken. En voor je het weet heeft je mobiele contact op de verwijderknop geklikt.

Zijn mobiele gebruikers dan verloren voor e-mail marketing? Zeer zeker niet. Zorg in ieder geval dat je bovenaan in je e-mail bericht zo snel mogelijk test met welk medium je bericht gelezen wordt. Heel wat e-mail platformen – zelfs het alom geprezen Blackberry – draaien uw zorgvuldig opgebouwde html in een onontwarbaar kluwen. Lezers kijken meestal niet verder wat er nog te lezen valt en klikken op verwijderen.

De oplossing ligt nog steeds in het principe van een ‘multi-part’ bericht. Met contacten die hun e-mail zowel op hun computer op bureau, als op hun mobiele telefoon lezen kan je niet anders dan een dergelijke tactiek te hanteren. Voor de grote computer is er dan het HTML bericht, op de gsm of de ‘smartphone’ kunnen lezers verder met een tekstbericht. Misschien niet zo flitsend, maar de boodschap is wel overgekomen.

Mobiele elektronica geven je e-mail niet veel schermruimte om je boodschap te tonen. Houd je afzender en je onderwerp zo beknopt mogelijk. Anders is dit het enige dat een lezer te zien krijgt. Steek tijd in het zoeken naar een beknopte en aantrekkelijke onderwerp lijn. Het is op dit stukje van uw e-mail dat uw contact beslist om verder te lezen.

Kijk ook eens kritisch naar de lengte van je verhaal. Op je bureau staat allicht al een 21 inch scherm te pronken. Smartphones moeten het met 4 inch schermpjes stellen. Dat betekent heel veel scrollen. Welke lezer houdt dat vol?

Neem ook even de moeite om je doorlinken te testen. Vele digitale e-mail platformen werken alleen maar met volledige weblinken. Zonder een ‘http://’ gebeurt er niet veel. En zo mist je klant de superaanbieding van de dag. En jij de verkoop.

En tenslotte hebben we nog één goede raad. Test, test en test nog een keer. Probeer je e-mail te testen op zoveel mogelijk gsm’s en mobiele assistenten. Als het  er goed uitziet op een ‘Blackberry’ ben je nog niet zeker dat een ‘Iphone’ je boodschap correct aan de geadresseerde laat zien. Deze laatste stap in het ontwerpen van je e-mail bericht is misschien daarom wel de belangrijkste. Het kan immers het verschil maken tussen gelezen worden of in de vuilbak vliegen!

jun 22, 2009Ann Flipkens
Previous storyBijten sociale media uw e-mail marketing?Next storyNederlands rapport wil belasting op internettoegang
Home Bewegende doelen zijn moeilijk te raken
14 jaar geleden Targeting246
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief

E-mailmarketing is niet alleen een bericht in de inbox van het contact droppen. Het is ook de aandacht trekken van de lezer. Deze aandacht moet uiteindelijk leiden tot de beoogde conversie. jun 12, 2013Michelle Dassen

Waarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?

Voor de meeste e-marketeers is de keuze snel gemaakt. Berichten met HTML zijn draagt de voorkeur weg boven eenvoudige tekst berichten. Met met kleuren, tabellen en figuren kan een e-mail bericht toch heel wat aantrekkelijker gemaakt worden. dec 9, 2009Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Het gevecht je e-mail campagne af te leveren

Het afleveren van e-mailberichten wordt van dag tot dag moeilijker. Zeker als het zakelijke contacten betreft. Consumenten, maar ook B2B relaties kijken zelden naar de mappen waarnaar de ongewenste e-mail afgevoerd wordt. Meestal wordt ze eenvoudig met één klik volledig en blindelings geleegd. jun 18, 2009Ann Flipkens

Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips, Trends

Doe een keer retro

Pakweg dertig jaar geleden, toen internet nog geen evidentie was, laat staan e-mailmarketing het ultieme middel, werd er evenzeer gecommuniceerd. Nieuwsbrieven zijn immers van alle tijden. jun 26, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren (deel 2)

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailcampagnes voordat ze doorklikken of afhaken. Met die onheilspellende boodschap openden we de vorige blogpost. Vandaag ontdek je opnieuw een aantal tips waarmee je de aandacht van de abonnee kan vasthouden. jan 26, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Flexmail TV, Inspiratie!, List Building, Strategie, Targeting

Flexmail TV: Hoe verstuur je gerichte en relevante e-mailcommunicatie

E-mailcampagnes opzetten kan een grote uitdaging zijn. Contacten weten precies wat ze willen, en hebben meer dan ooit controle over wat er in hun inbox verschijnt. Toch blijft e-mail een zeer succesvolle marketing tool, mits je de juiste strategie hanteert. In deze aflevering van Flexmail TV delen we enkele tactieken om je te helpen. Zo […]

Cases, Tips

Graaf eens in je blacklist

Correcte e-mailmarketing houdt rekening met het contact. Als die wil aangeven geen e-mail meer te willen ontvangen, dan is er de uitschrijflink met eventueel bijhorende blacklist. okt 16, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail