Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Social media

Bijten sociale media uw e-mail marketing?

De sociale media op internet hypen nog steeds. In de voorbije verkiezingsronde was Facebook niet weg te denken uit de campagne. Mensen krijgen steeds meer informatie via webapplicaties, sociale media, widgets op de desktop toegespeeld. E-mail zou in deze context alleen nog een functie als overleg- en communicatieplatform behouden.

Bedrijven maken steeds meer gebruik van toepassingen zoals Linkedin, Facebook en het Belgische Netlog. Het aantal merk- gerichte pagina’s op netwerkend internet groeit zienderogen. En de commerciële marketing tracht zoveel mogelijk in interessegroepen van potentiële klanten in te breken. Luiden de doodsklokken voor e-mail marketing?

Neen, e-mail marketing heeft zeer zeker zin. Een recente studie ‘The Harris Poll’ wees in april 2009 uit dat minder dan de helft van de bevolking in Amerika een pagina aanhoudt op een sociale webapplicatie. Bovendien toonde de studie aan dat slechts 16 procent deze pagina ook op dagelijkse basis aanvult. Het gros onder hen blijken dan nog zelf van die e-marketing jongens en meisjes te zijn. Extrapolatie naar onze contreien geeft een gelijkaardig beeld.

Als de internaut evenwel wat ouder wordt, laten heel wat onder hen hun profiel op Facebook of Linkedin voor wat ie is en schakelen ze massaal weer over naar e-mail om zich te informeren. Deze conclusie uit het rapport toont aan dat er mogelijk een klassieke win-win situatie te creëren is.

E-mail marketing kan een versterkend effect bereiken door bijvoorbeeld extra info te publiceren op Facebook. Lezers kunnen dit dan weer op hun prikbord linken. En zo heb je weer een zaadje geplant van wat mogelijk een grote virale marketing boom zou kunnen worden. Maar het kan ook andersom. Je zou via Twitter ‘last-minit’ aanbiedingen kunnen publiceren samen met een link naar je ‘opt-in’ nieuwsbrief. Zo wordt één plus één … drie!

jun 18, 2009Ann Flipkens
Previous storyIn Nederland geldt vanaf oktober nultolerantieNext storyBewegende doelen zijn moeilijk te raken
Home Bijten sociale media uw e-mail marketing?
11 jaar geleden E-mailmarketing, Social media192
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten. feb 1, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips, Trends

Lezers veranderen in het lezen

De tijd dat je zeker was dat je e-mailbericht zittend voor een computerscherm wordt gelezen, is al even voorbij. Dat betekent ook dat je als verzender op een andere manier moet inbeelden hoe je contact je boodschap consumeert. jan 23, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Social media, Strategie

Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie

E-mailmarketing is niet statisch, ze evolueert. De fundamenten zijn gelegd, maar de tactieken veranderen door de jaren wanneer nieuwe technologieën hun intrede doen. Ook het veranderlijke consumentengedrag heeft een invloed op de evolutie. Maar wat betekent dat nu juist voor de e-marketeer?  apr 13, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Testing, Tips, Trends

Flexmail lanceert voor het derde jaar op rij de resultaten van haar Email Barometer

E-mailmarketing is permanent onderhevig aan veranderingen en trends. Daarom peilt Flexmail met haar Email Barometer ieder jaar naar de strategie en de verwachtingen van Belgische e-mailmarketeers. mrt 30, 2016Michelle Dassen

Tips, Trends

Vier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten

Het juiste woord in de onderwerpregel, daar zou men graag goud geld voor geven. Want dat juiste woord, dat zorgt voor een hogere doorklik ratio, toch nog steeds het startpunt van elke vorm van conversie. okt 24, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Hyper-personalisatie is de volgende stap

De consultant van een bekend CRM pakket belt naar de consultant op het vlak van e-mailmarketing van een gemeenschappelijke klant. Om even af te stemmen. Vroeger waren dat twee aparte werelden. Vandaag heeft e-mailmarketing veel weg van marketingtools en overigens geldt ook het omgekeerde. Als we even wat surfen in de wereld van de e-mailmarketing […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist. feb 9, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail