Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails.

Je hebt het waarschijnlijk zelf al gemerkt. Je inbox puilt bijna uit van commerciële e-mails met producten die je geliefden kunnen bekoren. Tijdens deze dolle e-mail periode wordt de concurrentie tussen e-mailmarketeers opgedreven. Maar zoals altijd: diegenen met een strategie komen het verst.

Titel

In het verleden hebben we al benadrukt hoe belangrijk de onderwerpregel is. Het is het eerste wat de ontvanger te zien krijgt. Als die er verdacht of weinig interessant uitziet, verdwijnt de e-mail onverbiddelijk naar de vuilnisbak. Met populaire producten of de productcategorieën die je aanbiedt, heb je meer kans om in de gratie van de ontvanger te vallen.

Voeg ook steeds een ‘sense of urgency’ en je ‘unique selling proposition’ (USP) toe aan de onderwerpregel. Regels als ‘Nog 2 dagen om te profiteren van deze exclusieve aanbieding’ of ‘Bestel nu en bespaar op je verzendkosten’ slaan steeds aan.

Content

Met de feestdagen is het niet eenvoudig om je e-mail te personaliseren omdat de klant meestal voor iemand anders koopt. Je hebt dan alleen de aankoopgeschiedenis als leidraad. Heeft de klant vorig jaar bijvoorbeeld een cd gekocht, dan kan je ook dit jaar een product uit dezelfde categorie aanprijzen.

Originaliteit

Maar ook jouw creativiteit kan zijn vruchten afwerpen. Vele consumenten worstelen ermee om ieder jaar een origineel cadeau te kopen. Help hen daarom een handje door producten aan te prijzen voor een bepaald familielid. Durf ook eens voor een minder voor de hand liggend geschenk te opteren. Originaliteit kan ook troef zijn.

Service

Als de dagen naar Kerstmis toe korten, beginnen ook de angstgevoelens op de consumenten over te slaan. Ze zijn er nog niet in geslaagd om het ideale kerstcadeau in te kopen en ze gaan onmogelijk in de winkel geraken. Als e-mailmarketeer scoor je dan met producten die binnen de 24 uur aan huis leverbaar zijn. Zorg er wel voor dat je je belofte waar kan maken. Niets zo erg als een kerstcadeau dat te laat aankomt.

Vergeet niet te profiteren

Je webtrafiek en het bezoek naar je webshop zal in de aanloop van de feestdagen hoger liggen dan normaal. Dat wil niet zeggen dat iedereen ook meteen een aankoop doet. Maak gebruik van die aandacht om je mailinglijst aan te laten dikken met trekkers zoals een tombola, exclusieve deals, kortingsbonnen voor na de kerstperiode, enzovoort.

dec 7, 2011Ann Flipkens
Previous storyOptimaliseer je landingspagina met deze tipsNext storyE-mailmarketing in Nederland: een checklijst
Home Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte
11 jaar geleden Cases, Design, Thema-mailings, TipsChristmasmailing, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailstrategie, e-mailtips, e-marketing, eventmarketing, Kerstmis, Kerstmismailing, tips359
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail