Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails.

Je hebt het waarschijnlijk zelf al gemerkt. Je inbox puilt bijna uit van commerciële e-mails met producten die je geliefden kunnen bekoren. Tijdens deze dolle e-mail periode wordt de concurrentie tussen e-mailmarketeers opgedreven. Maar zoals altijd: diegenen met een strategie komen het verst.

Titel

In het verleden hebben we al benadrukt hoe belangrijk de onderwerpregel is. Het is het eerste wat de ontvanger te zien krijgt. Als die er verdacht of weinig interessant uitziet, verdwijnt de e-mail onverbiddelijk naar de vuilnisbak. Met populaire producten of de productcategorieën die je aanbiedt, heb je meer kans om in de gratie van de ontvanger te vallen.

Voeg ook steeds een ‘sense of urgency’ en je ‘unique selling proposition’ (USP) toe aan de onderwerpregel. Regels als ‘Nog 2 dagen om te profiteren van deze exclusieve aanbieding’ of ‘Bestel nu en bespaar op je verzendkosten’ slaan steeds aan.

Content

Met de feestdagen is het niet eenvoudig om je e-mail te personaliseren omdat de klant meestal voor iemand anders koopt. Je hebt dan alleen de aankoopgeschiedenis als leidraad. Heeft de klant vorig jaar bijvoorbeeld een cd gekocht, dan kan je ook dit jaar een product uit dezelfde categorie aanprijzen.

Originaliteit

Maar ook jouw creativiteit kan zijn vruchten afwerpen. Vele consumenten worstelen ermee om ieder jaar een origineel cadeau te kopen. Help hen daarom een handje door producten aan te prijzen voor een bepaald familielid. Durf ook eens voor een minder voor de hand liggend geschenk te opteren. Originaliteit kan ook troef zijn.

Service

Als de dagen naar Kerstmis toe korten, beginnen ook de angstgevoelens op de consumenten over te slaan. Ze zijn er nog niet in geslaagd om het ideale kerstcadeau in te kopen en ze gaan onmogelijk in de winkel geraken. Als e-mailmarketeer scoor je dan met producten die binnen de 24 uur aan huis leverbaar zijn. Zorg er wel voor dat je je belofte waar kan maken. Niets zo erg als een kerstcadeau dat te laat aankomt.

Vergeet niet te profiteren

Je webtrafiek en het bezoek naar je webshop zal in de aanloop van de feestdagen hoger liggen dan normaal. Dat wil niet zeggen dat iedereen ook meteen een aankoop doet. Maak gebruik van die aandacht om je mailinglijst aan te laten dikken met trekkers zoals een tombola, exclusieve deals, kortingsbonnen voor na de kerstperiode, enzovoort.

dec 7, 2011Ann Flipkens
Previous storyOptimaliseer je landingspagina met deze tipsNext storyE-mailmarketing in Nederland: een checklijst
Home Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte
11 jaar geleden Cases, Design, Thema-mailings, TipsChristmasmailing, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailstrategie, e-mailtips, e-marketing, eventmarketing, Kerstmis, Kerstmismailing, tips367
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail