Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails.

Je hebt het waarschijnlijk zelf al gemerkt. Je inbox puilt bijna uit van commerciële e-mails met producten die je geliefden kunnen bekoren. Tijdens deze dolle e-mail periode wordt de concurrentie tussen e-mailmarketeers opgedreven. Maar zoals altijd: diegenen met een strategie komen het verst.

Titel

In het verleden hebben we al benadrukt hoe belangrijk de onderwerpregel is. Het is het eerste wat de ontvanger te zien krijgt. Als die er verdacht of weinig interessant uitziet, verdwijnt de e-mail onverbiddelijk naar de vuilnisbak. Met populaire producten of de productcategorieën die je aanbiedt, heb je meer kans om in de gratie van de ontvanger te vallen.

Voeg ook steeds een ‘sense of urgency’ en je ‘unique selling proposition’ (USP) toe aan de onderwerpregel. Regels als ‘Nog 2 dagen om te profiteren van deze exclusieve aanbieding’ of ‘Bestel nu en bespaar op je verzendkosten’ slaan steeds aan.

Content

Met de feestdagen is het niet eenvoudig om je e-mail te personaliseren omdat de klant meestal voor iemand anders koopt. Je hebt dan alleen de aankoopgeschiedenis als leidraad. Heeft de klant vorig jaar bijvoorbeeld een cd gekocht, dan kan je ook dit jaar een product uit dezelfde categorie aanprijzen.

Originaliteit

Maar ook jouw creativiteit kan zijn vruchten afwerpen. Vele consumenten worstelen ermee om ieder jaar een origineel cadeau te kopen. Help hen daarom een handje door producten aan te prijzen voor een bepaald familielid. Durf ook eens voor een minder voor de hand liggend geschenk te opteren. Originaliteit kan ook troef zijn.

Service

Als de dagen naar Kerstmis toe korten, beginnen ook de angstgevoelens op de consumenten over te slaan. Ze zijn er nog niet in geslaagd om het ideale kerstcadeau in te kopen en ze gaan onmogelijk in de winkel geraken. Als e-mailmarketeer scoor je dan met producten die binnen de 24 uur aan huis leverbaar zijn. Zorg er wel voor dat je je belofte waar kan maken. Niets zo erg als een kerstcadeau dat te laat aankomt.

Vergeet niet te profiteren

Je webtrafiek en het bezoek naar je webshop zal in de aanloop van de feestdagen hoger liggen dan normaal. Dat wil niet zeggen dat iedereen ook meteen een aankoop doet. Maak gebruik van die aandacht om je mailinglijst aan te laten dikken met trekkers zoals een tombola, exclusieve deals, kortingsbonnen voor na de kerstperiode, enzovoort.

dec 7, 2011Ann Flipkens
Previous storyOptimaliseer je landingspagina met deze tipsNext storyE-mailmarketing in Nederland: een checklijst
Home Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte
10 jaar geleden Cases, Design, Thema-mailings, TipsChristmasmailing, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailstrategie, e-mailtips, e-marketing, eventmarketing, Kerstmis, Kerstmismailing, tips340
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Events, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

“It’s a salesting”, wat?

“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis […]

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail