Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker.

blooperZeker als het jaar haar einde nadert wordt in e-mailmarketing een tandje bijgestoken. Vanuit het oogpunt van de e-commerce, maar ook het gewone F2F winkelgebeuren is de pakjestijd een moment dat elke inspanning rendeert. Daarnaast zijn er ook de traditionele wensen die steeds vaker per e-mail, dan per klassieke post naar de klanten vertrekken. Grote drukte leidt tot verrassende effecten.

Blooper 1
Om te beginnen is de deadline soms zo dwingend dat een e-mailbericht met de ogen dicht verzonden wordt. Hij moet nù buiten. Dat het bericht nog geen doordachte onderwerpregel meekreeg, wordt dan plots over het hoofd gezien. We kregen verschillende van dergelijke pareltjes in de inbox. Geniet even mee. Zou ‘december 2012 (MAIL-57A77-241261)’ of ‘AJ.117 Project & Meer!’ je kunnen bekoren? Ons advies is eenvoudig. Hoe groot de tijdsdruk ook is, check toch keer op keer enkele vaste elementen. Klopt de onderwerpregel, is het de juiste body en is de doelgroep correct geselecteerd. Het zijn drie korte controles, maar ze kunnen veel ellende besparen.

Blooper 2
Daarnaast is het eindejaar ook een periode dat je plots vanuit alle hoeken e-mail krijgt. Ook van bedrijven waarvan je zeker bent, dat je nooit je e-mailadres achterliet. Omdat je ze eenvoudigweg niet kent. Dus grijpen we af en toe naar de noodrem en gaan we uitschrijven. Een e-mail van een reclamebureau heeft netjes de juiste link onderaan het bericht. Klikken stuurt ons naar een landingspagina. Dat geeft een correcte indruk. Alleen kunnen we een brede glimlach niet onderdrukken wanneer we met een splash pagina geconfronteerd worden. Die nodigt ons uit om ons in te schrijven op de nieuwsbrief. Per e-mail vanzelfsprekend.

Blooper 3
Een ander bedrijf dat ook actief is in de digitale wereld, kent iets van nettiquette. Daar werd duidelijk aangegeven dat het misschien wel mogelijk was dat je de e-mail ongevraagd toegestuurd kreeg. Uitschrijven was altijd mogelijk. We klikken op de link en krijgen een landingspagina voor de kiezen met een keuzelijst. Waarom willen we ons uitschrijven? De keuzemogelijkheden zijn zeer volledig. Tot de laatste toe: ‘Omdat ik me nooit heb ingeschreven op deze lijst’. Je moet maar aan alles denken. Ons advies is eenvoudig. Check periodiek zelf even de uitschrijf procedure. Een uitnodiging om in te schrijven, voor je iemand uitschrijft, komt een beetje dom over. Maar wees vooral correct, stuur niemand ongevraagd een e-mailbericht, tenzij het een regulier opt-in verzoek is!

dec 27, 2012Michelle Dassen
Previous storyStreef naar de perfecte matchNext storyDe toekomst van e-mailmarketing (I)
Home Bloopers die je kunt vermijden…
9 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tipse-mailmarketingtips, eindejaar, kerstkaart, onderwerpregel729
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’? aug 17, 2012Thomas Vangelooven

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail