Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker.

blooperZeker als het jaar haar einde nadert wordt in e-mailmarketing een tandje bijgestoken. Vanuit het oogpunt van de e-commerce, maar ook het gewone F2F winkelgebeuren is de pakjestijd een moment dat elke inspanning rendeert. Daarnaast zijn er ook de traditionele wensen die steeds vaker per e-mail, dan per klassieke post naar de klanten vertrekken. Grote drukte leidt tot verrassende effecten.

Blooper 1
Om te beginnen is de deadline soms zo dwingend dat een e-mailbericht met de ogen dicht verzonden wordt. Hij moet nù buiten. Dat het bericht nog geen doordachte onderwerpregel meekreeg, wordt dan plots over het hoofd gezien. We kregen verschillende van dergelijke pareltjes in de inbox. Geniet even mee. Zou ‘december 2012 (MAIL-57A77-241261)’ of ‘AJ.117 Project & Meer!’ je kunnen bekoren? Ons advies is eenvoudig. Hoe groot de tijdsdruk ook is, check toch keer op keer enkele vaste elementen. Klopt de onderwerpregel, is het de juiste body en is de doelgroep correct geselecteerd. Het zijn drie korte controles, maar ze kunnen veel ellende besparen.

Blooper 2
Daarnaast is het eindejaar ook een periode dat je plots vanuit alle hoeken e-mail krijgt. Ook van bedrijven waarvan je zeker bent, dat je nooit je e-mailadres achterliet. Omdat je ze eenvoudigweg niet kent. Dus grijpen we af en toe naar de noodrem en gaan we uitschrijven. Een e-mail van een reclamebureau heeft netjes de juiste link onderaan het bericht. Klikken stuurt ons naar een landingspagina. Dat geeft een correcte indruk. Alleen kunnen we een brede glimlach niet onderdrukken wanneer we met een splash pagina geconfronteerd worden. Die nodigt ons uit om ons in te schrijven op de nieuwsbrief. Per e-mail vanzelfsprekend.

Blooper 3
Een ander bedrijf dat ook actief is in de digitale wereld, kent iets van nettiquette. Daar werd duidelijk aangegeven dat het misschien wel mogelijk was dat je de e-mail ongevraagd toegestuurd kreeg. Uitschrijven was altijd mogelijk. We klikken op de link en krijgen een landingspagina voor de kiezen met een keuzelijst. Waarom willen we ons uitschrijven? De keuzemogelijkheden zijn zeer volledig. Tot de laatste toe: ‘Omdat ik me nooit heb ingeschreven op deze lijst’. Je moet maar aan alles denken. Ons advies is eenvoudig. Check periodiek zelf even de uitschrijf procedure. Een uitnodiging om in te schrijven, voor je iemand uitschrijft, komt een beetje dom over. Maar wees vooral correct, stuur niemand ongevraagd een e-mailbericht, tenzij het een regulier opt-in verzoek is!

dec 27, 2012Michelle Dassen
Previous storyStreef naar de perfecte matchNext storyDe toekomst van e-mailmarketing (I)
Home Bloopers die je kunt vermijden…
10 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tipse-mailmarketingtips, eindejaar, kerstkaart, onderwerpregel730
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail