Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker.

blooperZeker als het jaar haar einde nadert wordt in e-mailmarketing een tandje bijgestoken. Vanuit het oogpunt van de e-commerce, maar ook het gewone F2F winkelgebeuren is de pakjestijd een moment dat elke inspanning rendeert. Daarnaast zijn er ook de traditionele wensen die steeds vaker per e-mail, dan per klassieke post naar de klanten vertrekken. Grote drukte leidt tot verrassende effecten.

Blooper 1
Om te beginnen is de deadline soms zo dwingend dat een e-mailbericht met de ogen dicht verzonden wordt. Hij moet nù buiten. Dat het bericht nog geen doordachte onderwerpregel meekreeg, wordt dan plots over het hoofd gezien. We kregen verschillende van dergelijke pareltjes in de inbox. Geniet even mee. Zou ‘december 2012 (MAIL-57A77-241261)’ of ‘AJ.117 Project & Meer!’ je kunnen bekoren? Ons advies is eenvoudig. Hoe groot de tijdsdruk ook is, check toch keer op keer enkele vaste elementen. Klopt de onderwerpregel, is het de juiste body en is de doelgroep correct geselecteerd. Het zijn drie korte controles, maar ze kunnen veel ellende besparen.

Blooper 2
Daarnaast is het eindejaar ook een periode dat je plots vanuit alle hoeken e-mail krijgt. Ook van bedrijven waarvan je zeker bent, dat je nooit je e-mailadres achterliet. Omdat je ze eenvoudigweg niet kent. Dus grijpen we af en toe naar de noodrem en gaan we uitschrijven. Een e-mail van een reclamebureau heeft netjes de juiste link onderaan het bericht. Klikken stuurt ons naar een landingspagina. Dat geeft een correcte indruk. Alleen kunnen we een brede glimlach niet onderdrukken wanneer we met een splash pagina geconfronteerd worden. Die nodigt ons uit om ons in te schrijven op de nieuwsbrief. Per e-mail vanzelfsprekend.

Blooper 3
Een ander bedrijf dat ook actief is in de digitale wereld, kent iets van nettiquette. Daar werd duidelijk aangegeven dat het misschien wel mogelijk was dat je de e-mail ongevraagd toegestuurd kreeg. Uitschrijven was altijd mogelijk. We klikken op de link en krijgen een landingspagina voor de kiezen met een keuzelijst. Waarom willen we ons uitschrijven? De keuzemogelijkheden zijn zeer volledig. Tot de laatste toe: ‘Omdat ik me nooit heb ingeschreven op deze lijst’. Je moet maar aan alles denken. Ons advies is eenvoudig. Check periodiek zelf even de uitschrijf procedure. Een uitnodiging om in te schrijven, voor je iemand uitschrijft, komt een beetje dom over. Maar wees vooral correct, stuur niemand ongevraagd een e-mailbericht, tenzij het een regulier opt-in verzoek is!

dec 27, 2012Michelle Dassen
Previous storyStreef naar de perfecte matchNext storyDe toekomst van e-mailmarketing (I)
Home Bloopers die je kunt vermijden…
8 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tipse-mailmarketingtips, eindejaar, kerstkaart, onderwerpregel729
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Testing

Gebruik webanalyse voor je onderwerpregel

In elk overzicht van aandachtspunten voor een goede e-mailmarketing komt, zit gegarandeerd de onderwerpregel als een topper. Met de onderwerpregel willen we de lezer verleiden. Met wat je leert uit je webanalyse, kan je dat misschien nog een tikkeltje beter doen. okt 5, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, List Building

Vraag hulp aan je lezers

Je bericht bovenaan in de inbox krijgen, dat is de droom van iedere e-marketeer. Van de grote webbased e-mail aanbieders is bekend dat zij een dikke vinger in de pap houden bij het sorteren van de inkomende e-mails. Zo dik, dat er op internet verschillende lijstjes circuleren met aandachtspunten. We zetten er graag een aantal […]

List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting, Testing

Wanneer moet je je bericht versturen?

Het juiste bericht op het juiste moment. Dat is de kunst! Een kunst die garant kan staan voor een hoge conversie. Eén van de parameters is het tijdstip waarop je de mailing loslaat op je doelgroep. nov 14, 2012Michelle Dassen

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail