Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen.

In tegenstelling tot in de film, kan je immers je stommiteit niet knippen voor de kijker je boodschap te zien krijgt. Een paar tips die je de schande van de grootste bloopers kan besparen?

Auto

Laat je niet vangen door auto invulvelden. Als je een e-mail uit een lijst moet ophalen of een marketinglijst moet selecteren, dan willen de velden in je formulier schijnbaar op het eerste zicht de juiste keuze voorschotelen, maar bij nonchalant klikken de verkeerde optie bewaren. Dus voor je op de knop verzend klikt, controleer eerst even of het juiste bestand met de juiste lijst verzonden kan worden.

Versiebeheer

Werk je met vooraf ontworpen HTML mail, dan zal je er zeker niet verwonderd van opkijken als we je vertellen dat van één boodschap misschien verschillende versies bestaan. Vernieuwd omdat de prijs is aangepast, gekopieerd en aangepast omdat een andere doelgroep aangesproken moet worden. En allemaal hebben ze gelijkaardige namen door wat geklieder met nummers en halve datums aan de originele naam toegevoegd. Vergissen is menselijk en snel gebeurd.

Lees zelf

Een goed e-mailmarketing platform geeft je als voorlaatste stap voor alles definitief de digitale jachtvelden in gejaagd wordt een mogelijkheid om een testmail naar je zelf te sturen. Wees op zo een moment niet te gejaagd. We weten dat tijd geld is en alles op het laatste moment vertrekt. Daarom heb je een dubbele controle bij het verzenden van je campagne. Maak er dus gebruik van. Voor 100.000 prospecten een e-mail met een verkeerde prijs ontvangen.

Bijlage

Nog een leuke blooper in de wereld van de e-mailmarketing. Aan je bericht de verkeerde of helemaal geen bijlage hangen. Daarom is het best dat op het ogenblik dat je je e-mail samenstelt bij het verwijzen naar een bijlage deze onmiddellijk koppelt. En dat je de bijlage na koppeling best even opent om te controleren dat je niet alleen de juiste te pakken hebt, maar dat het bestand ook correct op de webserver geladen is, daar moet zeker geen tekeningetje bij.

E-mail is snel, maar soms te snel. Misschien kan een beetje zen voor je aan slag gaat geen kwaad!

sep 9, 2009Ann Flipkens
Previous storyVIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal inNext storyWeet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?
Home Bloopers in e-mailmarketing
11 jaar geleden E-mailmarketing, Tips172
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer

De hedendaagse e-mailmarketeers moeten hun weg kunnen banen door een steeds complexere werkomgeving. In de volgende blogposts geven we 25 essentiële tips mee die als wegenkaart kunnen dienen voor de e-mailmarketeer.De verschuiving in consumentenverwachtingen, nieuwe technologieën, evoluerende beleidsmaatregelen en andere ontwikkelingen maken de opdracht van de e-mailmarketeer een heel stuk ingewikkelder. Daarom geven wij een […]

E-mailmarketing

Terugkijken om vooruit te kijken

Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten. mei 31, 2013Ann Flipkens

Reporting

Door welke bril kijk je naar de ratio’s van je e-mailcampagne?

Real-time en diepgaande analyse is één van de voordelen die e-mail marketing op een speciale plaats zet tussen al het marketing geweld in de commerciële wereld. Het is ook iets wat marketing professionals nachten kan wakker houden… aug 7, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Events

Flexmail verkozen tot “Best performing Belgian tool”op de Digital Marketing Awards!

Op 17 november 2016 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met goud in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak, service en groei stonden hierbij centraal. nov 24, 2016Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is. jan 24, 2015Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail