Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen.

In tegenstelling tot in de film, kan je immers je stommiteit niet knippen voor de kijker je boodschap te zien krijgt. Een paar tips die je de schande van de grootste bloopers kan besparen?

Auto

Laat je niet vangen door auto invulvelden. Als je een e-mail uit een lijst moet ophalen of een marketinglijst moet selecteren, dan willen de velden in je formulier schijnbaar op het eerste zicht de juiste keuze voorschotelen, maar bij nonchalant klikken de verkeerde optie bewaren. Dus voor je op de knop verzend klikt, controleer eerst even of het juiste bestand met de juiste lijst verzonden kan worden.

Versiebeheer

Werk je met vooraf ontworpen HTML mail, dan zal je er zeker niet verwonderd van opkijken als we je vertellen dat van één boodschap misschien verschillende versies bestaan. Vernieuwd omdat de prijs is aangepast, gekopieerd en aangepast omdat een andere doelgroep aangesproken moet worden. En allemaal hebben ze gelijkaardige namen door wat geklieder met nummers en halve datums aan de originele naam toegevoegd. Vergissen is menselijk en snel gebeurd.

Lees zelf

Een goed e-mailmarketing platform geeft je als voorlaatste stap voor alles definitief de digitale jachtvelden in gejaagd wordt een mogelijkheid om een testmail naar je zelf te sturen. Wees op zo een moment niet te gejaagd. We weten dat tijd geld is en alles op het laatste moment vertrekt. Daarom heb je een dubbele controle bij het verzenden van je campagne. Maak er dus gebruik van. Voor 100.000 prospecten een e-mail met een verkeerde prijs ontvangen.

Bijlage

Nog een leuke blooper in de wereld van de e-mailmarketing. Aan je bericht de verkeerde of helemaal geen bijlage hangen. Daarom is het best dat op het ogenblik dat je je e-mail samenstelt bij het verwijzen naar een bijlage deze onmiddellijk koppelt. En dat je de bijlage na koppeling best even opent om te controleren dat je niet alleen de juiste te pakken hebt, maar dat het bestand ook correct op de webserver geladen is, daar moet zeker geen tekeningetje bij.

E-mail is snel, maar soms te snel. Misschien kan een beetje zen voor je aan slag gaat geen kwaad!

sep 9, 2009Ann Flipkens
Previous storyVIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal inNext storyWeet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?
Home Bloopers in e-mailmarketing
13 jaar geleden E-mailmarketing, Tips244
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content

Wees kort en bondig in je e-mail

Laat de lezers van je e-mailberichten niet zoeken tussen een zondvloed aan woorden naar je werkelijke boodschap. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen relevante inhoud en de kunst van de beknoptheid. aug 28, 2009Ann Flipkens

Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken

Het was even schrikken vorige week toen Hotmail te kennen gaf dat er een bug in het systeem zat. Meer dan zeventienduizend gebruikers werden getroffen door het probleem. Het incident maakte de afhankelijkheidsrelatie tussen e-mailmarketeers en de technologie pijnlijk duidelijk. jan 12, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Maak eens een SWOT van je e-mailmarketing!

Moderne marketingtechnieken mag je gerust toetsen met doorgewinterde marketing methodes. Iedereen met wat bedrijfs- of economische achtergrond heeft immers – al dan niet door schade en schande -geleerd om de sterke en zwakke punten van een concept te bekijken. aug 31, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media, Strategie

Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie

E-mailmarketing is niet statisch, ze evolueert. De fundamenten zijn gelegd, maar de tactieken veranderen door de jaren wanneer nieuwe technologieën hun intrede doen. Ook het veranderlijke consumentengedrag heeft een invloed op de evolutie. Maar wat betekent dat nu juist voor de e-marketeer?  apr 13, 2011Ann Flipkens

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing

Maak het je lezer gemakkelijk

We zitten altijd verlekkerd te kijken naar de statistieken van de conversie ratio’s. Daarvoor bedrijven we immers e-marketing. En dan is het verwonderlijk dat we toch weer keer op keer geconfronteerd worden met drempels. apr 25, 2012Ann Flipkens

Omdat stilzitten nog steeds geen optie is!

Vorige week verhuisde de masterclass die Flexmail regelmatig organiseert naar een nieuwe locatie. De class verzamelde in de nieuwe kantoren van Flexmail in Brussel. Naast een boeiende discussie over e-mail adressen kwamen de klassieke ingrediënten over e-mailmarketing aan bod. jun 30, 2010Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken… mrt 30, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail