Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten.
BrokerMail bestaat nu een jaar en heeft intussen meer dan honderd klanten aan de haak geslagen. Het aantal groeit nog elke maand. Meerdere professionele journalisten, die thuis zijn in de financiële wereld, verzorgen elk trimester een bibliotheek met dertig artikels. De klanten hebben toegang tot die bib en kunnen zo, in enkele kliks, een volledige nieuwsbrief samenstellen.
All-in-one
Filip Serbruyns van Nextmove denkt als adviseur voor kmo’s een e-strategie via e-tools uit. Volgens hem is e-mailmarketing een onmisbaar element voor ondernemingen. Om een all-in-one-service aan te bieden, ging hij op zoek naar een oplossing om binnen BrokerMail een nieuwsbrief samen te stellen en te versturen.
“We hadden een ondersteunend platform nodig voor het versturen van de nieuwsbrieven en het bezorgen van de rapportage”, legt Filip uit. “Door middel van een online link tussen BrokerMail en Flexmail kunnen onze klanten binnen ons programma een nieuwsbrief opstellen. Flexmail neemt het verzenden en het opvolgen volledig voor zijn rekening. De klanten versturen – zonder dat ze het weten – e-mails via dit herkend en sterk technisch platform én ze ontvangen een volledige rapportage van hun e-mailcampagne. Op die manier kunnen ze het succes meteen meten en hun leads opvolgen.”
Meertaligheid
Filip werkt zelf al drie jaar samen met Flexmail. “De gebruiksvriendelijkheid en de meertaligheid vind ik een enorme troef. In vele e-mailtools is de userinterface in het Engels. Dat is minder interessant omdat ik samenwerk met kleinere kmo’s in het noorden en het zuiden van het land. Zij stellen het enorm op prijs dat ze in hun eigen taal in de userinterface kunnen werken.”
“Ik heb veel contacten gehad met bedrijven in de e-mailmarketingsector, maar de klik was toch het grootst bij Jacqueline en Etienne. Het zijn mensen waar ik me meteen goed bij voelde en die de tijd namen om naar mijn noden te luisteren.”
Tevredenheid
In het afgelopen jaar heeft niemand zich uitgeschreven op de dienst. “Door deze unieke combinatie van relevante en up-to-date content enerzijds en de technische ondersteuning anderzijds heb ik 100 procent tevreden klanten”, vertelt Filip.
Ook BrokerMail stuurt een nieuwsbrief uit naar het bestaande klantenbestand. “Wij geloven er rotsvast in dat relevante e-mailcommunicatie voor een goede klantenbinding zorgt. De inhoud van onze nieuwsbrief handelt onder meer over updates van het systeem of manieren om nog efficiënter te werken. We zien dat die formule aanslaat. Bij onze klanten hebben we een gemiddeld open ratio van 50 procent, doorklikratio’s situeren zich rond de 40 procent. Hét bewijs dat onze aanpak werkt.”
Ben jij ook op zoek naar flexibele oplossingen voor jouw vragen? Neem dan contact op met Flexmail.
(foto: www.brokermail.be)