Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten.


BrokerMail bestaat nu een jaar en heeft intussen meer dan honderd klanten aan de haak geslagen. Het aantal groeit nog elke maand. Meerdere professionele journalisten, die thuis zijn in de financiële wereld, verzorgen elk trimester een bibliotheek met dertig artikels. De klanten hebben toegang tot die bib en kunnen zo, in enkele kliks, een volledige nieuwsbrief samenstellen.

All-in-one
Filip Serbruyns van Nextmove denkt als adviseur voor kmo’s een e-strategie via e-tools uit. Volgens hem is e-mailmarketing een onmisbaar element voor ondernemingen. Om een all-in-one-service aan te bieden, ging hij op zoek naar een oplossing om binnen BrokerMail een nieuwsbrief samen te stellen en te versturen.

“We hadden een ondersteunend platform nodig voor het versturen van de nieuwsbrieven en het bezorgen van de rapportage”, legt Filip uit. “Door middel van een online link tussen BrokerMail en Flexmail kunnen onze klanten binnen ons programma een nieuwsbrief opstellen. Flexmail neemt het verzenden en het opvolgen volledig voor zijn rekening. De klanten versturen – zonder dat ze het weten – e-mails via dit herkend en sterk technisch platform én ze ontvangen een volledige rapportage van hun e-mailcampagne. Op die manier kunnen ze het succes meteen meten en hun leads opvolgen.”

Meertaligheid

Filip werkt zelf al drie jaar samen met Flexmail. “De gebruiksvriendelijkheid en de meertaligheid vind ik een enorme troef. In vele e-mailtools is de userinterface in het Engels. Dat is minder interessant omdat ik samenwerk met kleinere kmo’s in het noorden en het zuiden van het land. Zij stellen het enorm op prijs dat ze in hun eigen taal in de userinterface kunnen werken.”

“Ik heb veel contacten gehad met bedrijven in de e-mailmarketingsector, maar de klik was toch het grootst bij Jacqueline en Etienne. Het zijn mensen waar ik me meteen goed bij voelde en die de tijd namen om naar mijn noden te luisteren.”

Tevredenheid

In het afgelopen jaar heeft niemand zich uitgeschreven op de dienst. “Door deze unieke combinatie van relevante en up-to-date content enerzijds en de technische ondersteuning anderzijds heb ik 100 procent tevreden klanten”, vertelt Filip.

Ook BrokerMail stuurt een nieuwsbrief uit naar het bestaande klantenbestand. “Wij geloven er rotsvast in dat relevante e-mailcommunicatie voor een goede klantenbinding zorgt. De inhoud van onze nieuwsbrief handelt onder meer over updates van het systeem of manieren om nog efficiënter te werken. We zien dat die formule aanslaat. Bij onze klanten hebben we een gemiddeld open ratio van 50 procent, doorklikratio’s situeren zich rond de 40 procent. Hét bewijs dat onze aanpak werkt.”

Ben jij ook op zoek naar flexibele oplossingen voor jouw vragen? Neem dan contact op met Flexmail.

(foto: www.brokermail.be)

feb 1, 2012Michelle Dassen
Previous storyMobiel internet in België: de cijfersNext storySociale mediatips voor durvers: een best practice
Home BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”
11 jaar geleden CasesBrokerMail, case study, Filip Serbruyns, flexmail, klantenengagement, nieuwsbrief347
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

Personalisatie, Targeting

Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content

Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje. feb 27, 2012Thomas Vangelooven

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail