Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken

Het was even schrikken vorige week toen Hotmail te kennen gaf dat er een bug in het systeem zat. Meer dan zeventienduizend gebruikers werden getroffen door het probleem. Het incident maakte de afhankelijkheidsrelatie tussen e-mailmarketeers en de technologie pijnlijk duidelijk.

De bug deed een aantal e-mails van Hotmailgebruikers op mysterieuze wijze ‘verdwijnen’. Achteraf gaf Mike Schackwitz van Hotmail aan dat de bug voortkwam uit een geautomatiseerd script dat Microsoft gebruikt om errors op te sporen in Windows Live Hotmail. Die vond zijn weg naar de account van echte gebruikers, met paniek als resultaat.

Misplaatst

“Uiteindelijk waren de e-mails niet gewist. Alleen de locatie van hun postvak is verwijderd in de mappen op de servers”, legt Schackwitz uit. Het probleem was voor zestienduizend gebruikers na een dag opgelost.

Terug naar afzender

Voor de gebruikers die niet probeerden aan te melden, is het probleem groter. Mails die op dat moment naar de accounts werden gestuurd, gingen terug naar de afzender – net zoals wanneer een account afgesloten zou zijn.

Afhankelijk

Tekortkomingen in de technologie plaatsen de afhankelijkheidsrelatie met de e-mailmarketeers des te meer in de kijker. Door het niet functioneren van de e-mailcliënt kan een mooi uitgebouwde e-mailcampagne aan de doelgroep voorbij gaan. Dat is een kostelijke oefening voor de marketingafdeling.

Automatisering

Het automatiseren van het opbouwen en versturen van de e-mailcampagne kan daarbij heel wat tijd en energie besparen. Het e-mail marketing platform Flexmail spoort meteen de adressen op van de contacten van wie de e-mails terugkeerden. Met één druk op de knop los je het probleem op.

jan 12, 2011Ann Flipkens
Previous storyWelkomstmails hebben wel degelijk een impactNext storySpammers weer in actie na kort reces
Home Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken
12 jaar geleden Geen categorie272
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips

De winnaar is de slimste, niet de grootste

Als je aan een doorsnee e-marketeer vraagt waarmee je hem het gelukkigst maakt, dan is het antwoord vaak ‘een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen’. Een andere e-marketeer die zichzelf slim noemt, zou het anders formuleren. jan 8, 2016Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne… apr 29, 2016Melanie Schaekers

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan. jul 19, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building

Een digitale relatie moet je voeden!

Het is een gekende en veel geroepen vaststelling. Een prospect bewegen om een nieuwe klant te worden kost vele keren meer dan een bestaande tot je eigen klantenkring te behouden.  Een goed uitgebouwd e-mail marketing programma is de ideale weg om je relaties op te volgen. aug 14, 2009Thomas Vangelooven

E-commerce, Inspiratie!

De anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…

Het blad Trends is een tijdschrift dat zeer sterk in zakelijke middens haar lezers werft. Dus, hoewel op een persoon gericht, heeft deze e-mail de argumentatie van een B2B boodschap. jun 5, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement. sep 17, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost

De ‘deliverability’ of de ‘afleverbaarheid’ van e-mail is een begrip voor alles wat met het aankomen van de e-mail bij de juiste ontvanger te maken heeft. Concreet valt alles wat een impact heeft op het al dan niet ontvangen van je e-mail onder die noemer. okt 7, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail