Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer!

exclusiveIedereen kent het verhaal van de winkel die achterbleef in het aantrekken van klanten. Op een dag werd aan de voordeur een groot bord geplaatst. “Alleen toegankelijk voor pashouders”, was de boodschap. Eenieder die wilde kon een pas aanvragen. De formulieren waren aan de ingang beschikbaar. Eenieder die de pas aanvroeg kreeg ze ook en opeens kwamen klanten vlot over de drempel.

Exclusief

Hier werd ingezet op een klein menselijk kantje. Het gevoel iets exclusiefs te hebben waar anderen niet aan kunnen geraken is net dat extra argument om het aan te schaffen. En waarom deze filosofie niet toepassen op e-mailmarketing? Ook hier zijn er twee drempels waar de klanten – lees contacten – over moeten stappen: de onderwerpregel en de doorklik.

Onderwerpregel

Met een onderwerpregel moet verleiden. Dus waarom niet inspelen op het exclusieve: “Alleen klanten”, “Uitsluitend voor vrienden van de Facebookpagina”, “Exclusief voor leden”, “Alleen voor Vips (zoals u)” en zo kan het rijtje aangevuld worden. Hoe meer je de mogelijke lezer de kans geeft zich speciaal te voelen, hoe groter de kans op lezen wordt. En dan is deel één van de missie al geslaagd.

Doorklik

Deel twee start aan de doorklik. “Klik hier voor informatie”, klinkt vreselijk neutraal. “Klik hier voor onze aanbieding”, is al een stuk wervender.  Maar “klik hier voor onze aanbieding speciaal voor klanten” is nog een stukje sterker. Zeker als je ook nog eens terloops vermeldt om de klantenkaart bij de hand te houden. Want als je op deze link klikt, moet je bewijzen dat je tot het selecte gezelschap hoort. En waarom niet twee links langs elkaar zetten? Eentje voor iedereen en de exclusieve voor de klant? Uiteraard is dit bericht alleen voor klanten bestemd.

Inschrijven

Dezelfde filosofie kan je ook hanteren bij een inschrijfformulier voor je e-marketinglijst. Je kan een stuk service element invoegen in je formulier. “Ja, ik ben klant” aanvinken, samen met het nummer van de getrouwheidskaart geeft recht op speciale nieuwsbrieven met extra voordelen. Volgens de cases die je al surfend op internet leest, geeft dit opeens een extra boost aan wie eerst huiverig was toestemming te geven hun e-mailadres te gebruiken. Exclusiviteit is aantrekkelijk, hou dat in je achterhoofd!

nov 15, 2013Ann Flipkens
Previous storyKnoop sociale media vast aan je e-mailmarketingNext storyHoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?
Home Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Tips1,066
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Trends

Nog een argument voor mobiel!

Je moet als e-marketeer altijd op vinkenslag liggen. De wereld van e-marketing van vandaag is niet meer dezelfde als deze van morgen. In de wereld van de print kan men jaren teren op standvastigheid. In e-mailmarketing kun je dit juist niet. Eén van deze snelle evoluties is te zoeken in de hoek van de tools […]

Social media

Sociale mediatips voor durvers: een best practice

Meer doen met sociale media staat hoog in het prioriteitenlijstje van e-marketeers. Maar de vraag ‘wat gaan we er mee doen’ blijft vaak hangende. Een best practice kan altijd inspiratie geven voor je volgende brainstormsessie. Hier leer je meer over de strategie van Danone. feb 3, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Kregen jullie al vijf vuistregels bij het schrijven van een onderwerpregel?

Ja, die kregen jullie al twee keer. Maar dan is het verhaal nog niet rond. Vandaag serveren we je er vijf nieuwe. Opdat het duidelijk zou zijn dat een onderwerpregel misschien maar een 35 tot 50 tekens telt,maar toch ongelooflijk belangrijk is. dec 21, 2009Ann Flipkens

Content, List Building, Thema-mailings, Tips

Drie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren

Sommige e-marketeers of ondernemingen maken de fout om steeds e-mails met dezelfde soort content te versturen naar de doelgroep. Maar als je steeds hetzelfde gerecht voorgeschoteld krijgt, hoe lekker dat ook mag zijn, geraak je dat na een tijd ook beu. Zo werkt het ook met e-mailmarketing.  aug 17, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI.  apr 15, 2011Ann Flipkens

Warning: Haïti spam!

Spam is een dagelijkse pest voor e-mailmarketeers. Terwijl talrijke mensen lijden onder de gevolgen van de aardbeving in Haïti, maken computercriminelen gebruik (lees: misbruik) van de situatie om via grootschalig verspreide e-mails geld te vragen voor de slachtoffers van de ramp. Het gestorte geld komt natuurlijk nooit terecht in Haïti, wel in de zakken van […]

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail