Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer!

exclusiveIedereen kent het verhaal van de winkel die achterbleef in het aantrekken van klanten. Op een dag werd aan de voordeur een groot bord geplaatst. “Alleen toegankelijk voor pashouders”, was de boodschap. Eenieder die wilde kon een pas aanvragen. De formulieren waren aan de ingang beschikbaar. Eenieder die de pas aanvroeg kreeg ze ook en opeens kwamen klanten vlot over de drempel.

Exclusief

Hier werd ingezet op een klein menselijk kantje. Het gevoel iets exclusiefs te hebben waar anderen niet aan kunnen geraken is net dat extra argument om het aan te schaffen. En waarom deze filosofie niet toepassen op e-mailmarketing? Ook hier zijn er twee drempels waar de klanten – lees contacten – over moeten stappen: de onderwerpregel en de doorklik.

Onderwerpregel

Met een onderwerpregel moet verleiden. Dus waarom niet inspelen op het exclusieve: “Alleen klanten”, “Uitsluitend voor vrienden van de Facebookpagina”, “Exclusief voor leden”, “Alleen voor Vips (zoals u)” en zo kan het rijtje aangevuld worden. Hoe meer je de mogelijke lezer de kans geeft zich speciaal te voelen, hoe groter de kans op lezen wordt. En dan is deel één van de missie al geslaagd.

Doorklik

Deel twee start aan de doorklik. “Klik hier voor informatie”, klinkt vreselijk neutraal. “Klik hier voor onze aanbieding”, is al een stuk wervender.  Maar “klik hier voor onze aanbieding speciaal voor klanten” is nog een stukje sterker. Zeker als je ook nog eens terloops vermeldt om de klantenkaart bij de hand te houden. Want als je op deze link klikt, moet je bewijzen dat je tot het selecte gezelschap hoort. En waarom niet twee links langs elkaar zetten? Eentje voor iedereen en de exclusieve voor de klant? Uiteraard is dit bericht alleen voor klanten bestemd.

Inschrijven

Dezelfde filosofie kan je ook hanteren bij een inschrijfformulier voor je e-marketinglijst. Je kan een stuk service element invoegen in je formulier. “Ja, ik ben klant” aanvinken, samen met het nummer van de getrouwheidskaart geeft recht op speciale nieuwsbrieven met extra voordelen. Volgens de cases die je al surfend op internet leest, geeft dit opeens een extra boost aan wie eerst huiverig was toestemming te geven hun e-mailadres te gebruiken. Exclusiviteit is aantrekkelijk, hou dat in je achterhoofd!

nov 15, 2013Ann Flipkens
Previous storyKnoop sociale media vast aan je e-mailmarketingNext storyHoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?
Home Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Tips1,074
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!

Stuur een stappenplan

Het blijft in e-mailmarketing zoeken naar originele vormen om je boodschap over te brengen. Je moet steeds vaker opboksen tegen een overbevolking in een inbox. Daar bestaan twee remedies tegen, hou je bericht origineel en overzichtelijk. Het voorbeeld van ‘vlees in the box’ beantwoordt hier volledig aan. apr 3, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

Targeting

Bewegende doelen zijn moeilijk te raken

Neen, je moet niet op jacht. Toch niet letterijk. Maar voor je een e-mailcampagne op je doelgroep afvuurt, moet je toch eerst even stilstaan bij je lezerspubliek. Die gebruiken steeds meer een gsm om je berichten te lezen. Zelfs bij ‘smartphones’ kan een link verschillende regels tekst innemen en zo je bericht onleesbaar maken. En […]

Cases, Inspiratie!, Strategie, Trends

5 keer het product centraal bij UI Stencils

In e-mailmarketing zien we langzaam maar zeker de eenvoud, de rust van de lay-out en de focus op één welbepaald product als trend weerkeren. In het voorbeeld van vandaag is dat niet anders. UI stencils is gespecialiseerd in het maken van mallen om schermen voor digitale media in ontwerp te schetsen. feb 6, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

De belangrijkste meetcijfers op een rijtje

Eén van de sterke punten vane-mailmarketing is de mogelijkheid om meteen gedetailleerde informatie over het succes van de campagne te ontvangen. Maar voor de onervaren e-mailmarketeer kan de hoeveelheid informatie overdonderend zijn. Om het bos nog door de bomen te zien, bespreken we hier de populariteit van bepaalde cijfers. jan 5, 2011Thomas Vangelooven

Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail