Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een checklijst voor je event marketing mailing.


De inspiratie voor deze blogpost vond ik in de mailings voor het Digital Marketing Forum, dat op 10 februari opnieuw plaatsvindt in Brussel. Afgezien van de ervaren sprekers die rechtstreeks uit het werkveld komen en het interessante programma, is ook de e-mailmarketing die ermee gepaard gaat om naar huis te schrijven.

Serie

Wil je een volledige zaal vullen met deelnemers? Dan heb je meer nodig dan één e-mail. Om de twijfelaars over de streep te trekken, kan je best een reeks opvolgmails voorbereiden om hen te doen herinneren aan je event. Let wel op dat de mensen, die zich reeds hebben ingeschreven hebben, niet met dezelfde mails bestookt worden.

Deadline

Als je een garantie wil op een hoog open ratio, kan je best een deadline toevoegen aan de onderwerpregel. Titels zoals “Nog 7 dagen om je in te schrijven voor ons event” doen het keer op keer.

Exclusiviteit

Door het aantal vrije plaatsen vrij te geven, geef je niet alleen weer dat er belangstelling is voor het event. Je geeft ook een gevoel van exclusiviteit weer. Bovendien voert het zinnetje “Nog 10 vrije plaatsen” de druk verder op om zich zo snel mogelijk in te schrijven.

ROI

Of je nu een event organiseert voor marketeers of voor een andere doelgroep, de meeste mensen denken in ROI. Wat levert dit evenement mij concreet op? Wind daar dan ook geen doekjes om. Vat in één slagzin of titel samen wat de deelnemers eruit kunnen halen. “Optimaliseer je ROI in één namiddag” klinkt bijvoorbeeld veel aantrekkelijker dan “Luister naar tien topsprekers in één namiddag”.

Flexmailzaakvoerster Jacqueline Mahieux is één van de sprekers op het Digital Marketing Forum op 10 februari in hotel Le Meridien in Brussel. Ze heeft het over strategieën om je nieuwsbrieven te verbeteren. Mis deze unieke seminarie en netwerkgelegenheid niet.

(foto: Digital Marketing Forum)

jan 23, 2012Ann Flipkens
Previous storyHoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?Next storyWelke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?
Home Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken
9 jaar geleden E-mailmarketing, Events, TipsDigital Marketing Forum, DMF 2012, e-mail marketing, e-mailmarketing, e-marketing, event driven marketing, event marketing, Jacqueline Mahieux, marketingtips435
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 1
  1. Michelle Dassen
    9 jaar geleden

    Veel succes Jacqueline op DMF 2012. De editie 2011 leverde alleszins al een boeiende namiddag op.

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing

Hoe lok je je bezoekers naar je website? Tips voor teasers

Conversie is het sleutelwoord bij een succesvolle campagne. Leuk, je contacten lezen je nieuwsbrief. Maar natuurlijk wil je niet dat het daar ophoudt. Het wordt pas echt interessant als je lezers door gaan klikken naar andere externe informatie. Hoe kan je ervoor zorgen dat je lezers ook effectief op die pagina’s terechtkomen? Wervende en verleidelijke […]

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,747

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail