Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een checklijst voor je event marketing mailing.


De inspiratie voor deze blogpost vond ik in de mailings voor het Digital Marketing Forum, dat op 10 februari opnieuw plaatsvindt in Brussel. Afgezien van de ervaren sprekers die rechtstreeks uit het werkveld komen en het interessante programma, is ook de e-mailmarketing die ermee gepaard gaat om naar huis te schrijven.

Serie

Wil je een volledige zaal vullen met deelnemers? Dan heb je meer nodig dan één e-mail. Om de twijfelaars over de streep te trekken, kan je best een reeks opvolgmails voorbereiden om hen te doen herinneren aan je event. Let wel op dat de mensen, die zich reeds hebben ingeschreven hebben, niet met dezelfde mails bestookt worden.

Deadline

Als je een garantie wil op een hoog open ratio, kan je best een deadline toevoegen aan de onderwerpregel. Titels zoals “Nog 7 dagen om je in te schrijven voor ons event” doen het keer op keer.

Exclusiviteit

Door het aantal vrije plaatsen vrij te geven, geef je niet alleen weer dat er belangstelling is voor het event. Je geeft ook een gevoel van exclusiviteit weer. Bovendien voert het zinnetje “Nog 10 vrije plaatsen” de druk verder op om zich zo snel mogelijk in te schrijven.

ROI

Of je nu een event organiseert voor marketeers of voor een andere doelgroep, de meeste mensen denken in ROI. Wat levert dit evenement mij concreet op? Wind daar dan ook geen doekjes om. Vat in één slagzin of titel samen wat de deelnemers eruit kunnen halen. “Optimaliseer je ROI in één namiddag” klinkt bijvoorbeeld veel aantrekkelijker dan “Luister naar tien topsprekers in één namiddag”.

Flexmailzaakvoerster Jacqueline Mahieux is één van de sprekers op het Digital Marketing Forum op 10 februari in hotel Le Meridien in Brussel. Ze heeft het over strategieën om je nieuwsbrieven te verbeteren. Mis deze unieke seminarie en netwerkgelegenheid niet.

(foto: Digital Marketing Forum)

jan 23, 2012Ann Flipkens
Previous storyHoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?Next storyWelke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?
Home Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken
11 jaar geleden E-mailmarketing, Events, TipsDigital Marketing Forum, DMF 2012, e-mail marketing, e-mailmarketing, e-marketing, event driven marketing, event marketing, Jacqueline Mahieux, marketingtips535
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 1
  1. Michelle Dassen
    11 jaar geleden

    Veel succes Jacqueline op DMF 2012. De editie 2011 leverde alleszins al een boeiende namiddag op.

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Content, E-mailmarketing

Hoe lok je je bezoekers naar je website? Tips voor teasers

Conversie is het sleutelwoord bij een succesvolle campagne. Leuk, je contacten lezen je nieuwsbrief. Maar natuurlijk wil je niet dat het daar ophoudt. Het wordt pas echt interessant als je lezers door gaan klikken naar andere externe informatie. Hoe kan je ervoor zorgen dat je lezers ook effectief op die pagina’s terechtkomen? Wervende en verleidelijke […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail