Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een checklijst voor je event marketing mailing.


De inspiratie voor deze blogpost vond ik in de mailings voor het Digital Marketing Forum, dat op 10 februari opnieuw plaatsvindt in Brussel. Afgezien van de ervaren sprekers die rechtstreeks uit het werkveld komen en het interessante programma, is ook de e-mailmarketing die ermee gepaard gaat om naar huis te schrijven.

Serie

Wil je een volledige zaal vullen met deelnemers? Dan heb je meer nodig dan één e-mail. Om de twijfelaars over de streep te trekken, kan je best een reeks opvolgmails voorbereiden om hen te doen herinneren aan je event. Let wel op dat de mensen, die zich reeds hebben ingeschreven hebben, niet met dezelfde mails bestookt worden.

Deadline

Als je een garantie wil op een hoog open ratio, kan je best een deadline toevoegen aan de onderwerpregel. Titels zoals “Nog 7 dagen om je in te schrijven voor ons event” doen het keer op keer.

Exclusiviteit

Door het aantal vrije plaatsen vrij te geven, geef je niet alleen weer dat er belangstelling is voor het event. Je geeft ook een gevoel van exclusiviteit weer. Bovendien voert het zinnetje “Nog 10 vrije plaatsen” de druk verder op om zich zo snel mogelijk in te schrijven.

ROI

Of je nu een event organiseert voor marketeers of voor een andere doelgroep, de meeste mensen denken in ROI. Wat levert dit evenement mij concreet op? Wind daar dan ook geen doekjes om. Vat in één slagzin of titel samen wat de deelnemers eruit kunnen halen. “Optimaliseer je ROI in één namiddag” klinkt bijvoorbeeld veel aantrekkelijker dan “Luister naar tien topsprekers in één namiddag”.

Flexmailzaakvoerster Jacqueline Mahieux is één van de sprekers op het Digital Marketing Forum op 10 februari in hotel Le Meridien in Brussel. Ze heeft het over strategieën om je nieuwsbrieven te verbeteren. Mis deze unieke seminarie en netwerkgelegenheid niet.

(foto: Digital Marketing Forum)

jan 23, 2012Ann Flipkens
Previous storyHoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?Next storyWelke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?
Home Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken
11 jaar geleden E-mailmarketing, Events, TipsDigital Marketing Forum, DMF 2012, e-mail marketing, e-mailmarketing, e-marketing, event driven marketing, event marketing, Jacqueline Mahieux, marketingtips518
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 1
  1. Michelle Dassen
    11 jaar geleden

    Veel succes Jacqueline op DMF 2012. De editie 2011 leverde alleszins al een boeiende namiddag op.

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Reporting, Strategie, Targeting, Tips

Beloven doet lezen

Je kent de routine. We schrijven een bericht met relevante inhoud. We bedenken daar ook ineens een goede onderwerpregel bij. En toch blijft de leesratio beneden de verwachting. Tijd om eens in de toverdoos te rammelen… okt 17, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail