Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een checklijst voor je event marketing mailing.
De inspiratie voor deze blogpost vond ik in de mailings voor het Digital Marketing Forum, dat op 10 februari opnieuw plaatsvindt in Brussel. Afgezien van de ervaren sprekers die rechtstreeks uit het werkveld komen en het interessante programma, is ook de e-mailmarketing die ermee gepaard gaat om naar huis te schrijven.
Serie
Wil je een volledige zaal vullen met deelnemers? Dan heb je meer nodig dan één e-mail. Om de twijfelaars over de streep te trekken, kan je best een reeks opvolgmails voorbereiden om hen te doen herinneren aan je event. Let wel op dat de mensen, die zich reeds hebben ingeschreven hebben, niet met dezelfde mails bestookt worden.
Deadline
Als je een garantie wil op een hoog open ratio, kan je best een deadline toevoegen aan de onderwerpregel. Titels zoals “Nog 7 dagen om je in te schrijven voor ons event” doen het keer op keer.
Exclusiviteit
Door het aantal vrije plaatsen vrij te geven, geef je niet alleen weer dat er belangstelling is voor het event. Je geeft ook een gevoel van exclusiviteit weer. Bovendien voert het zinnetje “Nog 10 vrije plaatsen” de druk verder op om zich zo snel mogelijk in te schrijven.
ROI
Of je nu een event organiseert voor marketeers of voor een andere doelgroep, de meeste mensen denken in ROI. Wat levert dit evenement mij concreet op? Wind daar dan ook geen doekjes om. Vat in één slagzin of titel samen wat de deelnemers eruit kunnen halen. “Optimaliseer je ROI in één namiddag” klinkt bijvoorbeeld veel aantrekkelijker dan “Luister naar tien topsprekers in één namiddag”.
Flexmailzaakvoerster Jacqueline Mahieux is één van de sprekers op het Digital Marketing Forum op 10 februari in hotel Le Meridien in Brussel. Ze heeft het over strategieën om je nieuwsbrieven te verbeteren. Mis deze unieke seminarie en netwerkgelegenheid niet.
(foto: Digital Marketing Forum)