Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Content blijft grootste uitdaging voor e-mailmarketeer

De e-mailmarketeer staat voor vele uitdagingen. Marketingscherpa.com heeft aan meer dan 1.100 e-mailmarketeers gevraagd hun grootste hindernissen te definiëren wanneer ze een efficiënte e-mailcommunicatie moeten opzetten. De resultaten lees je hier.

De resultaten werden in een staafdiagram gegoten. Er werd steeds een onderscheid gemaakt tussen de antwoorden van B2B en B2C marketeers.

De grootste hinderpaal blijft het leveren van relevante content aan het doelpubliek. Of de marketing zich nu toespitst op consumenten, bedrijven of beide, de uitkomst blijft gelijk: hoe meer je de e-mailcampagne gaat richten, hoe meer content er nodig is. Bovendien blijft het ontwikkelen en vinden van die content een tijdrovend proces waar vele e-marketeers niet de middelen toe hebben.

Randproblemen

Hoewel relevantie de meest significante uitdaging blijft voor efficiënte e-mail marketing in 2011, zijn er een hele reeks randproblemen, van het nagaan van de return on investment (ROI) van e-mail marketing tot het laten aandikken van e-maillijsten, die eveneens een obstakel vormen voor de e-marketeers.

Antwoord

Een professioneel e-mail marketing platform, zoals Flexmail, helpt de e-marketeer een antwoord te formuleren op die uitdagingen. Tips, technische ondersteuning en onmiddellijke rapportering van het succes van de e-mailcampagne zijn slechts enkele functionaliteiten waarmee de gebruiker aan de slag kan.

Dynamic content

Ook voor de grootste uitdaging, met name het voorzien van content, heeft Flexmail een oplossing ontwikkeld. Met de dynamic content module wordt die last bijna volledig uit handen van de e-marketeer genomen. U leest er alles over in deze blogpost.

dec 3, 2010Ann Flipkens
Previous storyOptimaliseer je verzendfrequentie met deze tipsNext storyPriority Inbox doet zijn werk
Home Content blijft grootste uitdaging voor e-mailmarketeer
11 jaar geleden Geen categorie320
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

We kennen ze allemaal, klanten waar we na verloop van tijd niets meer van horen. Ze genereren geen omzet meer en verschijnen ook niet meer in het verkooppunt. Met e-mailmarketing is snel een bericht samengesteld om klanten uit hun winterslaap te halen. Dat is wat de keten van Ibis Hotels zo vlak voor de zomer […]

Mobile, Trends

Nog een argument voor mobiel!

Je moet als e-marketeer altijd op vinkenslag liggen. De wereld van e-marketing van vandaag is niet meer dezelfde als deze van morgen. In de wereld van de print kan men jaren teren op standvastigheid. In e-mailmarketing kun je dit juist niet. Eén van deze snelle evoluties is te zoeken in de hoek van de tools […]

E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start! nov 12, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox

Wondermooie witte stranden, pittoreske taferelen , eeuwenoude architectuur. De toeristische sector heeft alles in huis om haar klanten te doen smachten naar vakantie met één beeld. Alleen de beelden laten spreken is echter niet genoeg om de klant te overtuigen om voor jouw reisbureau te kiezen. Je moet de klant warm maken, overtuigen om de […]

Verras je lezer eens met een videofilmpje

Video of geen video meegeven met je commerciële boodschap? Het lijkt wel een frase uit een toneelstuk van Shakespeare. Eén beeld zegt immers vaak meer dan duizend woorden. De gemiddelde e-marketeer heeft er wel eens zin in, maar het meesturen van een link is eigenlijk afbreuk doen aan het effect. Een preview meegeven in je […]

E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends

Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing

Elk kanaal heeft haar merite. Maar voor een maximum bereik en rendement moet je beide samen, gestructureerd inzetten. Dat leert het tiende werk van Flexmail ons. nov 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,135

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail