De e-mailmarketeer staat voor vele uitdagingen. Marketingscherpa.com heeft aan meer dan 1.100 e-mailmarketeers gevraagd hun grootste hindernissen te definiëren wanneer ze een efficiënte e-mailcommunicatie moeten opzetten. De resultaten lees je hier.
De resultaten werden in een staafdiagram gegoten. Er werd steeds een onderscheid gemaakt tussen de antwoorden van B2B en B2C marketeers.
De grootste hinderpaal blijft het leveren van relevante content aan het doelpubliek. Of de marketing zich nu toespitst op consumenten, bedrijven of beide, de uitkomst blijft gelijk: hoe meer je de e-mailcampagne gaat richten, hoe meer content er nodig is. Bovendien blijft het ontwikkelen en vinden van die content een tijdrovend proces waar vele e-marketeers niet de middelen toe hebben.
Randproblemen
Hoewel relevantie de meest significante uitdaging blijft voor efficiënte e-mail marketing in 2011, zijn er een hele reeks randproblemen, van het nagaan van de return on investment (ROI) van e-mail marketing tot het laten aandikken van e-maillijsten, die eveneens een obstakel vormen voor de e-marketeers.
Antwoord
Een professioneel e-mail marketing platform, zoals Flexmail, helpt de e-marketeer een antwoord te formuleren op die uitdagingen. Tips, technische ondersteuning en onmiddellijke rapportering van het succes van de e-mailcampagne zijn slechts enkele functionaliteiten waarmee de gebruiker aan de slag kan.
Dynamic content
Ook voor de grootste uitdaging, met name het voorzien van content, heeft Flexmail een oplossing ontwikkeld. Met de dynamic content module wordt die last bijna volledig uit handen van de e-marketeer genomen. U leest er alles over in deze blogpost.