Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, Inspiratie!

De anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…

Het blad Trends is een tijdschrift dat zeer sterk in zakelijke middens haar lezers werft. Dus, hoewel op een persoon gericht, heeft deze e-mail de argumentatie van een B2B boodschap.

trends_aanbiedingUiteraard gaat het om een aanbieding en is er een cadeautje voorzien. Maar de wijze waarop het bericht opgebouwd wordt, is er eentje van duidelijkheid en nog eens duidelijkheid.

1 Hier staat op een neutrale achtergrond de aanbieding. In een complete geen nonsens stijl wordt product omschreven. Eén jaar lezen tegen een korting, samen met een tablet. Niet meer, maar ook niet minder. Over de werkelijke te betalen prijs wordt er niet gesproken. De korting is zo hoog, dat het de aandacht trekt. Want in een zakelijke offerte krijg je zelden zulke cadeautjes.

2 Hier wordt pas voor de eerste keer over het te betalen bedrag gesproken. Dit is ook in twee goed zichtbare labels weergegeven. De linkse vermeldt oude prijs en de nieuwe prijs. Het product staat op de achtergrond. De rechtse duidelijk met het woord gratis, dat is ook het laatste wat de ontvanger op die regel leest. En dus wie weet hetgeen blijft hangen, als de volgende stap er aankomt.

3 En dat is de call-to-action. Een contrasterende kleur met een pijltje als start moet de ontvanger aan het kopen zetten. Want daar gaat het duidelijk over, bestel een abonnement. Ook hier weer niet meer of niet minder.

4 Het vervolg van de e-mail is duidelijk bedoeld voor de lezers die nog niet overtuigd zijn. Hier wordt een dubbele stijl gehanteerd. Enerzijds is het een gedetailleerde opsomming van hetgeen geleverd gaat worden. Net alsof het een gedetailleerde offerte is voor eender welk product dat ingekocht wordt. Anderzijds is de opbouw zodanig dat je jezelf net op een webshop waant. Het is de opsomming van de producten die in je winkelkarretje liggen. De psychologie in de stijl van “reken nu af” is niet ver meer af.

5 Nog niet overtuigd? Of eerder wantrouwig over het cadeautje dat je gaat krijgen? Wel, dan zetten we hier uitgebreid de kenmerken van het iDevice dat aangeboden wordt, nog eens goed in de verf. Het is net alsof je in een folders van elektronica aan het kijken bent, maar dan met een gratis prijs etiket.

6 Elke aanbieding heeft natuurlijk haar kleine letters. Deze staan uiteraard op het einde van het bericht. Als je de lezer eerder kan verleiden tot conversie, dan moet je hem of haar niet vervelen met de randvoorwaarden. Maar de koper die alleen maar koopt als ie alle details kent, die heeft er wel nood aan. De spelregels worden er duidelijk uitgelegd. Alleen is er een kleine denkfout bij de opbouw van dit bericht. De bestelknop had gerust een keertje herhaald kunnen worden. Net zoals in de webshops waar er eentje boven en onder het winkelmandje staat…

jun 5, 2015Michelle Dassen
Previous storyIntelligentie in je e-mailstrategieNext storyE-mailmarketing is de start van elke goede relatie
Home De anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…
7 jaar geleden E-commerce, Inspiratie!292
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Het ideale moment om campagnes te verzenden, mythe of werkelijkheid?

Je hebt je ongetwijfeld al eens afgevraagd wanneer je best jouw campagne zou uitsturen. In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV geven we onze visie op de mythe van dinsdag en donderdag prijs. jun 25, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

Kleur je e-mailcampagne in

En mijn kleurtje dan? Vind jij een e-mail met heldere kleuren, een mooie banner en minder tekst ook aangenamer te lezen dan een e-mail waar je na twee zinnen al afgeleid wordt van je muiscursor? Ik in ieder geval wel en ik ben niet de enige. Een verbluffende 85% van de consumenten geven aan dat […]

Testing, Tips

Op jacht naar de top drie!

Testen is één van de basis beginselen van succesvolle e-mailmarketing. Testen kan je op vele manieren. Je kan er voor opteren om een A-B test op de onderwerpregel uit te voeren, maar ook op het complete e-mailbericht kan je op verschillende versies testen. nov 29, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hoe groot is het bereik van e-mailmarketing?

Als bedrijf wil je natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken. E-mailmarketing is één van de vele tools die je inzet. Maar kan je bereiken wie je wil? jan 26, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Personalisatie

Reclamefolder via e-mail

Supermarkten testen momenteel de digitale snelweg uit om hun wekelijkse folder bij de klanten te bezorgen. Dat berichtte ‘Het Laatste Nieuws’op donderdag 9 juli. jul 10, 2009Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is. jan 24, 2015Thomas Vangelooven

Huur eens een andere nieuwsbrief in

E-marketing heeft het genereren van omzet als uiteindelijk doel. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe vergroot je de visvijver van potentiële klanten? Bij een advertentie in een krant is dat eerder eenvoudig. Het totale lezerspubliek wordt aangesproken. Bij e-marketing loopt het een tikkeltje anders. Het totale e-mail publiek aanspreken is bijna onmogelijk. En als het […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail