Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

De belangrijkste meetcijfers op een rijtje

Eén van de sterke punten vane-mailmarketing is de mogelijkheid om meteen gedetailleerde informatie over het succes van de campagne te ontvangen. Maar voor de onervaren e-mailmarketeer kan de hoeveelheid informatie overdonderend zijn. Om het bos nog door de bomen te zien, bespreken we hier de populariteit van bepaalde cijfers.

Marketingscherpa.comvroeg aan meer dan 1.100 e-mailmarketeers welke e-mailresultaten zij het belangrijkste achtten. Die resultaten werden in een overzichtelijke grafiek gegoten.

Reële resultaten

De doorklik- en openratio en de afleverbaarheid blijven de meest populaire cijfersom na te trekken. Omdat e-mailprestaties ook in andere marketingtools verwerkt worden, is het mogelijk om ook reële resultaten, in tegenstelling tot virtuele,vast te stellen. Zo heb je eveneens een zicht op de post-klikconversie, deinkomsten per uitgestuurde e-mail, en uiteindelijk ook je Return on investment (ROI).

Openratio

De openratio stond jarenlang bovenaan de rangschikking, maar heeft het iets meer definiërende doorklikratio moeten laten voorgaan. Het verschil in e-mail cliënt software, die een verschillende impact heeft op de manier waarop een geopende mail wordt gedetecteerd, maakt de open ratio slechts een controlecijfer.

jan 5, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyE-mailcliënt mikt op seniorenNext storyWelkomstmails hebben wel degelijk een impact
Home De belangrijkste meetcijfers op een rijtje
10 jaar geleden Geen categorie208
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Opmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!

Een onderzoek dat het Amerikaanse MAAWG – Messaging Anti-Abuse Working Group – in Noord Amerika en Europa liet uitvoeren kwam tot deze opmerkelijke vasstelling. Van de bevraagde internauten gaf 43 procent aan dat ze een e-mailbericht waarvan ze zagen dat het spam was toch openden. apr 2, 2010Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Trends

3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!

E-mailmarketing is een mooie kruising tussen technologie en marketing. Dat impliceert dat e-mailmarketing steeds in beweging is. De e-mails die we tien jaar geleden verstuurden zijn lelijke eendjes in vergelijking met al het moois wat een gemiddeld e-marketing platform vandaag aflevert. jan 9, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Trends

Doe mee aan de Email Barometer en bekijk hoe jouw e-mail strategie scoort ten opzichte van andere Belgische marketeers

Elk jaar rond maart wordt de Email Barometer gelanceerd, waarin we de strategie van de Belgische e-mail marketeers in kaart willen brengen, en nieuwe trends en verwachtingen binnen het Belgische e-mailmarketing landschap willen blootleggen. De editie van dit jaar zal er echter iets anders gaan uitzien. Met de komst van de GDPR willen we inzoomen […]

E-mailmarketing, Strategie

Rendeert de inspanning van je e-mailmarketing?

E-mailmarketing groeit van dag tot dag. Het geniet eveneens de faam het marketing instrument te zijn met de hoogste ROI. Maar is binnen het segment van de e-mailmarketing alles wat we doen even lonend? We kwamen deze grafiek tegen in de editie 2010 van het MarketingSherpa’s Benchmark onderzoek. feb 11, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

Tips

Schilder met de alt-tag

Werken met afbeeldingen in een e-mailbericht is altijd een beetje gokken. Zeker als je als je de complete boodschap in prentjes wil verpakken. Heel wat e-mailclients hebben immers de optie ‘afbeeldingen voorvertonen’ standaard af staan. Toch is er een truc om over die drempel heen te stappen. apr 25, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd. jul 15, 2009Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne… apr 29, 2016Melanie Schaekers

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail