Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven.

Nielsen Global Online Survey 2011 kon een aantal patronen en trends in het online shopgedrag van de wereldbevolking blootleggen. Antwoorden over hoe consumenten hun producten en diensten aankopen en hoe locatie een in rol speelt in hun aankoopbeslissing, zijn van wezenlijk belang voor elke e-mailstrategie.

Thuislevering

Omdat Nielsen de wereldbevolking ondervraagt, kunnen we verschillen zien in het consumentengedrag over de grenzen heen. In Azië bijvoorbeeld hebben producten die aan huis geleverd kunnen worden de voorkeur boven producten die je op een bepaald punt kunt afhalen. Bijna 80 procent van de respondenten in de regio verkiest de eerste optie.

Afhaalpunt

In Noord-Amerika (20%) en Europa (35%) is er veel minder animo voor thuisleveringen. Een verklaring voor dat verschil vinden de onderzoekers in het feit dat er in Azië veel minder winkels zijn en dat de consumenten meer afhankelijk zijn van de aankoopmogelijkheden. Dat betekent eveneens dat er enorme mogelijkheden bestaan voor online ondernemingen die aan huis kunnen leveren in de groeimarkt.

Korting

Met een nieuwe economische crisis in het vooruitzicht, zijn kortingsbonnen en aanbiedingen mogelijk nog populairder dan voorheen. Vooral de Noord-Amerikanen hebben een zwak voor kortingsbonnen. Het onderzoek toont aan dat ruwweg 80 procent van de Amerikaanse gezinnen fervent kortingsbonnen hamsteren én ze inruilen. Ook in Azië (55%) is de markt gevoelig voor extra aanbiedingen.

Opvallend is dat de kortingsbonnen-hetze nog niet overal is doorgedrongen. In Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika zegt respectievelijk 25 en 18 procent regelmatig kortingsbonnen in te ruilen. Volgens de onderzoekers bestaat daar de trend om te wachten op algemene prijsverlagingen.

Geïnteresseerd in internationale e-mailmarketing? Lees dan ook:
De gevoeligheden van internationale e-mailmarketing

nov 16, 2011Michelle Dassen
Previous storyBen jij klaar voor de eindejaarsfeesten?Next storyVerspreid nieuws voor een grotere impact
Home De bijbel voor de e-mailmarketeer
11 jaar geleden E-commerceconsumentengedrag, e-mail tips, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, email marketing, email tips, emailmarketing, onderzoek, online shopgedrag, webshop301
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail