Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!  

1.  Bevindt er zich een call-to-action  boven de fold?100900-get-ideas-for-web-design

De bezoeker moet aangespoord worden tot actie zonder naar beneden te scrollen. Onderzoek toont aan dat een call-to-action (CTA) of button die onder de fold staat slechts gezien wordt door 50% van de bezoekers van die pagina.

2.  Wees duidelijk over je incentive

Je inschrijfformulier werkt extra goed wanneer je iets gratis weggeeft voor elk contact dat zich inschrijft.Dit kan een whitepaper zijn, een e-book, of bijvoorbeeld een gratis consultatie.

Zorg dat je aanbieding duidelijk voorkomt in je call-to-action. Een CTA dat zegt “ Download de gratis gids voor X” is veel overtuigender dan “Download nu”.

3.  Gebruik ook afbeeldingen en niet enkel tekst

Afbeeldingen vallen meer op en krijgen meer aandacht op een webpagina dan tekst. Zet er dus een kort bij je inschrijfformulier.

4.  Gebruik kleuren die contrasteren met het kleurschema van je website

Zorg dat je Call to action meteen opvalt bij een eerste blik op de pagina. Dit bereik je het beste door een opvallende kleur te kiezen voor je call to actions.

5.  Je Call to action linkt door naar de juiste pagina

Je CTA moet doorverwijzen naar een pagina over je aanbod. je wil niet dat je bezoeker nog op speurtocht moet naar je formulier. Zorg dus dat je CTA naar de juiste pagina linkt, waar hij niet afgeleid kan worden door andere content.

6.  Voeg call to actions toe aan elke relevante blogpost

Schrijf je een blogpost die te maken heeft met je offer? Zet er dan ook een CTA naar je inschrijfformulier bij. Bezoekers die deze post gelezen hebben, zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in je gratis content die je weggeeft!

7.  Houd de tekst kort en krachtig

Laat in slechts enkele zinnen of puntjes de waarde van je gratis content zien.

jan 16, 2014Michelle Dassen
Previous storyLaat je e-marketinglijst groeien!Next storyJe ijskast regelt het wel...
Home De checklist voor een goed inschrijfformulier
9 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips2,685
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Social media

Kunnen sociale media convergeren naar e-mail?

Goede e-mail marketing en goede sociale marketing zijn gelijkwaardig. Hetzelfde geldt voor slechte e-mailmarketing en slechte sociale media. En de goede praktijk voor beide kanalen is eenvoudig te omschrijven: de relevantie. jan 14, 2010Ann Flipkens

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

E-mailmarketing

Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen

Heb je de raad uit de vorige blogpost opgevolgd? Dan heb je het overgrote deel van je database overtuigd om over te schakelen naar het nieuwe product. Ontdek hier hoe je de overige klanten over de streep kan trekken.  apr 29, 2011Thomas Vangelooven

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

List Building, Tips

Zet eens een banner!

We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden.  En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd? sep 12, 2013Ann Flipkens

Wees hip, zet een Facebook knop in je e-mail

Volgens een rapport van Nielsen uit 2009 bleek dat toen aldoor twee derde van de internetpopulatie ruim tien procent van de online tijd doorgebracht werd op sociale websites. We konden geen recentere cijfers vinden, maar niemand zal de wenkbrauwen fronsen als we stellen dat het vandaag alleen maar meer kan zijn. En nu hebben emarketeers […]

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit. sep 10, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail