Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!  

1.  Bevindt er zich een call-to-action  boven de fold?100900-get-ideas-for-web-design

De bezoeker moet aangespoord worden tot actie zonder naar beneden te scrollen. Onderzoek toont aan dat een call-to-action (CTA) of button die onder de fold staat slechts gezien wordt door 50% van de bezoekers van die pagina.

2.  Wees duidelijk over je incentive

Je inschrijfformulier werkt extra goed wanneer je iets gratis weggeeft voor elk contact dat zich inschrijft.Dit kan een whitepaper zijn, een e-book, of bijvoorbeeld een gratis consultatie.

Zorg dat je aanbieding duidelijk voorkomt in je call-to-action. Een CTA dat zegt “ Download de gratis gids voor X” is veel overtuigender dan “Download nu”.

3.  Gebruik ook afbeeldingen en niet enkel tekst

Afbeeldingen vallen meer op en krijgen meer aandacht op een webpagina dan tekst. Zet er dus een kort bij je inschrijfformulier.

4.  Gebruik kleuren die contrasteren met het kleurschema van je website

Zorg dat je Call to action meteen opvalt bij een eerste blik op de pagina. Dit bereik je het beste door een opvallende kleur te kiezen voor je call to actions.

5.  Je Call to action linkt door naar de juiste pagina

Je CTA moet doorverwijzen naar een pagina over je aanbod. je wil niet dat je bezoeker nog op speurtocht moet naar je formulier. Zorg dus dat je CTA naar de juiste pagina linkt, waar hij niet afgeleid kan worden door andere content.

6.  Voeg call to actions toe aan elke relevante blogpost

Schrijf je een blogpost die te maken heeft met je offer? Zet er dan ook een CTA naar je inschrijfformulier bij. Bezoekers die deze post gelezen hebben, zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in je gratis content die je weggeeft!

7.  Houd de tekst kort en krachtig

Laat in slechts enkele zinnen of puntjes de waarde van je gratis content zien.

jan 16, 2014Michelle Dassen
Previous storyLaat je e-marketinglijst groeien!Next storyJe ijskast regelt het wel...
Home De checklist voor een goed inschrijfformulier
9 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips2,685
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Kan het nog duidelijker?

We pakken graag uit met cijfers om ons gelijk te bewijzen. De laatste grafiek die MarketingSherpa uit haar 2010 Email Marketing Benchmark Report vrijgaf, liet weer eens een opmerkelijk beeld zien. Het nut van relevante inhoud staat nog steeds onwrikbaar vast. jun 9, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!

Het begin van een traditie, de e-mailbarometer van Flexmail heeft nu haar eerste update achter de rug. Gestart eind 2013, volgde in het laatste kwartaal van 2014 een nieuwe bevraging naar het gebruik van e-mail als marketinginstrument in België. Vandaag zijn de cijfers bekend. feb 28, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Een pop-up werkt. Hier het bewijs!

Allicht heb je al gemerkt dat je lees- of koopervaring op een website soms – of eerder vaak – onderbroken wordt door een opt-in pop-up. Meestal in een vorm van een Lightbox, net zoals er ook eentje ingezet wordt om een foto te tonen. dec 10, 2015Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Trends

3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!

E-mailmarketing is een mooie kruising tussen technologie en marketing. Dat impliceert dat e-mailmarketing steeds in beweging is. De e-mails die we tien jaar geleden verstuurden zijn lelijke eendjes in vergelijking met al het moois wat een gemiddeld e-marketing platform vandaag aflevert. jan 9, 2015Ann Flipkens

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

E-mailmarketing, Strategie

Woorden in onderwerpregels kunnen botsen met spamfilters

Het werken met onderwerpregels die de bestemmeling moet verleiden tot lezen, is een aparte tak van sport. Er wordt dus druk gesleuteld, maar soms beseft men niet wat de gevolgen van dat gesleutel zouden kunnen zijn. okt 8, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail