Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!
1. Bevindt er zich een call-to-action boven de fold?
De bezoeker moet aangespoord worden tot actie zonder naar beneden te scrollen. Onderzoek toont aan dat een call-to-action (CTA) of button die onder de fold staat slechts gezien wordt door 50% van de bezoekers van die pagina.
2. Wees duidelijk over je incentive
Je inschrijfformulier werkt extra goed wanneer je iets gratis weggeeft voor elk contact dat zich inschrijft.Dit kan een whitepaper zijn, een e-book, of bijvoorbeeld een gratis consultatie.
Zorg dat je aanbieding duidelijk voorkomt in je call-to-action. Een CTA dat zegt “ Download de gratis gids voor X” is veel overtuigender dan “Download nu”.
3. Gebruik ook afbeeldingen en niet enkel tekst
Afbeeldingen vallen meer op en krijgen meer aandacht op een webpagina dan tekst. Zet er dus een kort bij je inschrijfformulier.
4. Gebruik kleuren die contrasteren met het kleurschema van je website
Zorg dat je Call to action meteen opvalt bij een eerste blik op de pagina. Dit bereik je het beste door een opvallende kleur te kiezen voor je call to actions.
5. Je Call to action linkt door naar de juiste pagina
Je CTA moet doorverwijzen naar een pagina over je aanbod. je wil niet dat je bezoeker nog op speurtocht moet naar je formulier. Zorg dus dat je CTA naar de juiste pagina linkt, waar hij niet afgeleid kan worden door andere content.
6. Voeg call to actions toe aan elke relevante blogpost
Schrijf je een blogpost die te maken heeft met je offer? Zet er dan ook een CTA naar je inschrijfformulier bij. Bezoekers die deze post gelezen hebben, zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in je gratis content die je weggeeft!
7. Houd de tekst kort en krachtig
Laat in slechts enkele zinnen of puntjes de waarde van je gratis content zien.