Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!  

1.  Bevindt er zich een call-to-action  boven de fold?100900-get-ideas-for-web-design

De bezoeker moet aangespoord worden tot actie zonder naar beneden te scrollen. Onderzoek toont aan dat een call-to-action (CTA) of button die onder de fold staat slechts gezien wordt door 50% van de bezoekers van die pagina.

2.  Wees duidelijk over je incentive

Je inschrijfformulier werkt extra goed wanneer je iets gratis weggeeft voor elk contact dat zich inschrijft.Dit kan een whitepaper zijn, een e-book, of bijvoorbeeld een gratis consultatie.

Zorg dat je aanbieding duidelijk voorkomt in je call-to-action. Een CTA dat zegt “ Download de gratis gids voor X” is veel overtuigender dan “Download nu”.

3.  Gebruik ook afbeeldingen en niet enkel tekst

Afbeeldingen vallen meer op en krijgen meer aandacht op een webpagina dan tekst. Zet er dus een kort bij je inschrijfformulier.

4.  Gebruik kleuren die contrasteren met het kleurschema van je website

Zorg dat je Call to action meteen opvalt bij een eerste blik op de pagina. Dit bereik je het beste door een opvallende kleur te kiezen voor je call to actions.

5.  Je Call to action linkt door naar de juiste pagina

Je CTA moet doorverwijzen naar een pagina over je aanbod. je wil niet dat je bezoeker nog op speurtocht moet naar je formulier. Zorg dus dat je CTA naar de juiste pagina linkt, waar hij niet afgeleid kan worden door andere content.

6.  Voeg call to actions toe aan elke relevante blogpost

Schrijf je een blogpost die te maken heeft met je offer? Zet er dan ook een CTA naar je inschrijfformulier bij. Bezoekers die deze post gelezen hebben, zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in je gratis content die je weggeeft!

7.  Houd de tekst kort en krachtig

Laat in slechts enkele zinnen of puntjes de waarde van je gratis content zien.

jan 16, 2014Michelle Dassen
Previous storyLaat je e-marketinglijst groeien!Next storyJe ijskast regelt het wel...
Home De checklist voor een goed inschrijfformulier
8 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips2,685
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Toerisme Vlaanderen choisit la plate-forme e-mail marketing de Flexmail

Toerisme Vlaanderen fournit des informations touristiques en ligne via le site Internet d’entreprise www.toerismevlaanderen.be, différents médias sociaux (Toerisme Vlaanderen et @toerisme_vla), une lettre d’information électronique et des mailings spécifiques. Pour ces deux derniers canaux, l’agence était à la recherche d’un système de mailing en ligne avec lequel il est possible de rédiger, de composer et […]

E-mailmarketing, Social media

Bijten sociale media uw e-mail marketing?

De sociale media op internet hypen nog steeds. In de voorbije verkiezingsronde was Facebook niet weg te denken uit de campagne. Mensen krijgen steeds meer informatie via webapplicaties, sociale media, widgets op de desktop toegespeeld. E-mail zou in deze context alleen nog een functie als overleg- en communicatieplatform behouden. jun 18, 2009Ann Flipkens

Het Belang van Nalezen

Wanneer je een nieuwsbrief verstuurt naar je klanten en prospecten is het aangeraden om je inhoud nog eens minstens één keer na te lezen. Dit om belachelijke taal- en schrijffouten (door nonchalance, snelheid en onoplettendheid) te voorkomen. Je bedrijf zou anders wel eens in een negatief daglicht geplaatst kunnen worden, net zoals Bellewaerde Park overkomen […]

Content

Laat je niet verleiden door een al te grote aaibaarheidsfactor!

Sinds enkele maanden is het toepassen van video in e-mails de overheersende stroom geworden. Maar nog belangrijker is dat je bij het gebruik van bewegend beeld rekening houdt met wat algemeen als de juiste werkwijze wordt beschouwd. jun 29, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media, Strategie, Tips

Stuur eens een agenda op!

Een opendeurdag voor de boeg? Of geef je een VIP party waar je graag je klanten terugziet? Of wil je alleen maar de solden aankondigen? Het zou leuk zijn als je dat rechtstreeks in je contact zijn agenda kan schrijven. jul 31, 2013Ann Flipkens

Wetgeving

E-mailmarketing in Nederland: een checklijst

Voor onze klanten in Nederland veranderen vanaf 1 januari de spelregels voor e-mailmarketing. In de nieuwe Code E-mail wordt er een waslijst van do’s en don’ts opgesomd. Maar welke grote veranderingen staan er nu concreet voor de e-mailmarketeer op stapel? dec 9, 2011Thomas Vangelooven

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Wat is uw perceptie over e-mailmarketing?

Ook e-mailmarketing ontsnapt in een wankele economische toestand niet aan het grote budgettering spook. Gelukkig is de trend eerder groeiend van aard, maar een aantal Amerikaanse wetenschappers hebben in dit verband een aantal types van (e-)marketeers gedefinieerd. apr 15, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,171

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail