Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Strategie, Trends

De e-mailbarometer is gearriveerd!

Vandaag werd door Flexmail de E-mail Barometer gepresenteerd. Het is het resultaat van een nationale bevraging die in 2013 onder de Belgische e-marketeers werd uitgevoerd.
waarvoor_gebruikHet blijkt dat deze marketingtool, die de laatste jaren steeds meer opgang maakt, meer dan volwassen is geworden. Het is lang niet meer het buitenbeentje dat moet opboksen tegenover de print en de televisie.

Keuzes maken
Het is immers al langer bekend dat in tijden van economische crisis, bedrijven haast altijd kiezen voor kosteneffectieve communicatiemiddelen. Het onderzoek toont aan dat in 2013 de rol van e-mail als kanaal minstens even belangrijk, zo niet nog belangrijker werd. Zelfs nu de economie zich stilaan aan het herstellen is, brengen de resultaten duidelijk naar voren dat de rol van e-mailmarketing nog steeds aan belang zal winnen binnen de ruime communicatiemix.

Lang geen spam meer
Nu het kanaal volwassen geworden is, hebben de e-marketeers ook professioneler ingezet op dit medium. Geen massa mailings die eerder aan spam, dan aan communicatie lieten denken. Het onderzoek wees ook uit dat Belgische e-mailmarketeers meer en meer focussen op het bouwen van relaties met hun e-mailcontacten. En zo heeft de economie er weer een efficiënte aanjager bij.

Waarvoor gebruiken?
We pikten één enkele grafiek uit het ruime aanbod aan resultaten. Deze leert ons dat, zoals in de vorige paragraaf reeds geconcludeerd, e-mailmarketing zeker geen instrument is dat exclusief voorbehouden is aan verkoop. De grootste reden waarvoor men e-mailmarketing inzet is het informeren van de contacten met nieuwsbrieven. Verkeer naar de website trekken staat op nummer twee. Wat een logische actie is, beide media figureren op hetzelfde platform. En dan komt pas pure verkoop aan bod. Je ziet, e-mail is een veelzijdig instrument!
Alle resultaten kunnen gevonden worden op www.emailbarometer.be

apr 2, 2014Michelle Dassen
Previous storyHet verband tussen een doorklikker en een uitschrijverNext storyWat is jouw doorklikratio?
Home De e-mailbarometer is gearriveerd!
9 jaar geleden Cases, Strategie, Trends408
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Tell-a-friend is handig, maar niet waterdicht

Via tell-a-friend worden ongevraagd berichten verzonden. Er bestaan nogal wat misverstanden over dit systeem. De consument drukt weliswaar op de knop, maar de aanbieder is verantwoordelijk voor het daadwerkelijke verzenden. Ontdek hier of jij conform de wetgeving bent.  aug 24, 2011Thomas Vangelooven

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Targeting

Opbouwen van een contactendatabase: kwaliteit vs kwantiteit

E-mailmarketing start altijd bij het opbouwen van een contactendatabase. Houd daarbij rekening dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Lees hier hoe je een kwalitatieve adressenlijst opbouwt. mrt 11, 2011Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Tips

Een landingspagina geeft hogere ROI!

Je lezers van je mailing tot actie aanzetten, dat is dé uitdaging van elke vorm van e-marketing. Je mailing respons verhoogt merkbaar als je je klanten laat doorklikken naar een landingspagina. Enkele praktische tips voor de leergierige e-marketeer! okt 15, 2009Ann Flipkens

Content blijft grootste uitdaging voor e-mailmarketeer

De e-mailmarketeer staat voor vele uitdagingen. Marketingscherpa.com heeft aan meer dan 1.100 e-mailmarketeers gevraagd hun grootste hindernissen te definiëren wanneer ze een efficiënte e-mailcommunicatie moeten opzetten. De resultaten lees je hier. dec 3, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Tips

Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

E-mailmarketing is geëvolueerd van een monoloog naar een dialoog. Interactie is het sleutelbegrip, maar tegelijkertijd een grote uitdaging binnen het marketingsegment. E-mailmarketeers discussiëren op dagdagelijkse basis over een nieuwe aanpak…Ook op Twitter. jan 28, 2011Ann Flipkens

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!

De wereld heeft de mond vol van e-marketing. En dan passeren allerlei mogelijkheden de revue. Natuurlijk is daar e-mailmarketing bij, maar af en toe is er een criticaster die de effecten van een e-gedreven marketing in twijfel wil trekken. Vandaag zijn we blij dat we die criticaster compleet ongelijk kunnen geven. mei 29, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail