Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen. 

Schrijffoutjes of linken die niet werken, wekken niet alleen het schaamrood bij de e-mailmarketeer op, ze enerveren ook nog eens de ontvanger. Omdat je abonnees veeleisend zijn, kunnen zulke slordigheden wel eens je bedrijfsreputatie schaden.

Test

Om dat te voorkomen hoeven e-mailmarketeers heus geen übermenschen te zijn. Iedereen maakt wel eens een foutje. De gouden tip is echter heel simpel: test je e-mail. Verstuur hem naar je eigen e-mailadres en stel je eens in de plaats van de ontvanger. Test zeker de linken uit.

Controle

Twee paar ogen zien altijd meer dan één paar. Bouw een controlefunctie in. Stuur je e-mail eens naar één of meerdere collega’s en laat hen reageren. Zitten er schrijffoutjes in? Wat vinden zijn van de aanspreking? Spreekt de onderwerpregel aan? Is de call-to-action overtuigend genoeg?

Techniek

Soms ligt de fout niet eens bij jou, maar ligt de e-mailclient van de ontvanger dwars. Om te vermijden dat je e-mail vervormd te zien is in de verschillende e-mailclients, kan je beroep doen op de Berichtcontrole. Daarmee kan je je e-mail testen in de vijftien belangrijkste e-mailclients.

Goedkeuring

Heb je een marketingteam onder je, dan is het niet altijd gemakkelijk om de controle over de te verzenden e-mailcampagnes te houden. Sommige teamleden zijn te ijverig en sturen de e-mails uit zonder de finale toestemming. Dat kan binnenkort verleden tijd zijn. Flexmail werkt aan de zogenaamde ‘Approval flow’, waarmee een subaccount (een teamlid) de e-mail niet kan verzenden zonder de uitdrukkelijke goedkeuring van de hoofdaccount (teamleider). Wordt ongetwijfeld vervolgd.

sep 21, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyVijf tips voor e-mails die abonnees willen delenNext storyMoedig lijstgroei aan met een wedstrijd
Home De hoge prijs van een schoonheidsfoutje
11 jaar geleden Testing688
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Welkomstmails hebben wel degelijk een impact

De welbekende welkomstmails hebben wel degelijk een effect op de responscijfers. Als je bedrijf geen welkomst- of bevestigingsbericht uitstuurt, dan loop je heel wat kansen mis. jan 7, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Strategie

Center Parcs zet op Engelse bodem e-mail in voor hogere conversie

Vakantiemaker Center Parcs is zeker geen onbekende. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze met vier parken de absolute marktleider op het vlak van de verkorte vakanties. Met e-mailmarketing willen ze niet dadelijk meer vakanties verkopen, wel meer omzet per vakantie boeken. mei 25, 2014Ann Flipkens

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Tips

Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!

Iedereen heeft ondertussen wel begrepen dat het inzamelen van e-mailadressen in de huidige constellatie van de markt een verschil kan maken tussen succes en achteraan bengelen. Maar hoe doe je dat in een tijd waar de opt-in overal in de wetgeving ingeschreven wordt? okt 23, 2009Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

Wees niet te happig!

Als je je klanten dagelijks (of toch bijna dagelijks ) trakteert op een e-mail, dan is de kans groot dat je in je statistieken een behoorlijke kloof ziet groeien tussen afgeleverd en daadwerkelijk gelezen. aug 25, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI

Eindelijk is de e-mail die je naar je prospecten wil sturen af. Het heeft even wat zweet gekost, maar de tekst zit goed. De afbeeldingen zijn mooi en die nieuwe achtergrondkleur oogt trendy. Dus druk ik snel op de verzendknop. Je zal reactie krijgen, wees gerust. Maar zal je de reactie krijgen die je bericht […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail