Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer.

Zij leerden uit hun bevraging begin dit jaar dat 72 procent van de consumenten over twee of meer e-mailaccounts beschikken. Een vijfde van de bevraagde populatie heeft er drie en zijn zijn er kleine groepen die over vier of meer e-mailidentiteiten beschikken. Misschien moet je voor jezelf ook meer eens de optelsom maken?

In ieder geval is het duidelijk dat als je een e-mailadres binnenkrijgt op je inschrijfformulier, je er nooit zeker van mag zijn dat je van de consument zijn primair e-mailadres doorkreeg. Heel wat internauten hebben een apart e-mailadres dat ze bij een van de vele gratis e-mailproviders aangemaakt hebben om juist te gebruiken bij dergelijke inschrijfformulieren. Zo splitsen ze de commerciële verhalen af van de reguliere e-mail.

Je moet dus als e-marketeer niet alleen achter een e-mailadres jagen, het is belangrijk dat je het juiste e-mailadres te pakken hebt. Dat is belangrijk voor de leesdichtheid van je boodschap. Maar het is ook belangrijk voor je reputatie als afzender van e-mailberichten. De grote gratis e-mailplatformen houden immers heel wat ratio’s in het oog.

En als jouw bericht in mindere mate gelezen wordt, dan krijg je bij hen strafpunten. Je komt niet meer rechtstreeks in de inbox terecht of je wordt lager gesorteerd. Geen leuk vooruitzicht. Contacten die je een ‘tweede keus’ e-mail adres opgaven, zijn geen snelle lezers. Meestal loggen ze maar om de zoveel tijd in om te lezen, of erger nog om de inbox te lezen.

Daarom is het super belangrijk om de leesratio’s goed in het oog te houden en inschrijvers, die nooit meer lezen, naar een andere, minder frequent gebruikte e-marketinglijst te verhuizen. Zo heb je een beter beeld op je e-marketing inspanningen en hou je een goed imago bij de ISP’s.

jun 1, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyDe perfecte welkomstboodschap (deel II)Next storyKruip eens in de huid van de sociale media
Home De juiste inbox!
10 jaar geleden Geen categoriee-mail, e-mailadres, e-mailmarketing tips, primair e-mailadres195
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail