Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren.

E-mailmarketing slaat het meest aan op het eerste uur van de werkdag. Daar zijn de meeste studies het roerend eens. Uit een onderzoek van Pure360 blijkt dat 16,5 procent van de ontvangers de e-mail opent tussen 9 en 10 uur ‘s ochtends. Voor financiële e-mails is blijkbaar de namiddag een beter tijdstip. Zulke berichten halen dan zelfs een openingspercentage van 42,6 procent.

Kerstpakje

Mailings van retail handelaars scoren bijzonder goed in bepaalde periodes van het jaar. Zo haalt de tweede kerstdag recordhoogtes met cijfers boven de 50 procent. E-mails tot twee weken voor Kerstdag scoren ook opvallend goed. De kopers van het pakje onder de kerstboom halen hun inspiratie uit de inbox.

De dagen voor moeder- en vaderdag bereiken traditioneel ook een groot publiek. Relevante inhoud en aanbiedingen zijn hier het beslissend element voor het slagen van de marketingcampagne.

Weekdag

Als we de beste weekdagen om te e-mailen onder de loep nemen, zien we dat de hoogste leescijfers zich op woensdag met 27 procent situeren. Maandag en donderdag volgt op de voet met 26 procent. Het merendeel van de marketeers verzendt echter het liefst een e-mail marketing campagne op dinsdag. Donderdag en maandag volgen.

De doorklikratio is het opnieuw het hoogst op woensdag en donderdag met een gemiddelde van vijf procent. Dat percentage piekt tijdens werkdagen om 9 uur en 16 uur, met een gemiddeld doorklikratio van 7 procent. Let dus op wanneer je een e-mailbericht de wereld instuurt!

okt 20, 2010Ann Flipkens
Previous storyVerplicht conformeren naar een gemiddelde doorklikratio: mythe of realiteit?Next storyBlaas je B2C-relatie nieuw leven in met deze tips
Home De klok tikt voor e-marketeers
12 jaar geleden Thema-mailings367
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Maak een nieuwe start door je marketing automation campagne tijdig te stoppen

Hoor ik dat goed? Een campagne stopzetten? Inderdaad. We illustreren onze stelling graag met een voorbeeld. Stel nu dat Pinterest de volgende welkomstcampagne verstuurt naar haar nieuwe inschrijvers: Dag 1: Welkom! Dag 2: Hier alvast leuke borden om te volgen Dag 3: Maak je eerste bord! Dag 4: Hoe je bord delen met andere Pinteresters? […]

Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken… aug 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Trends

E-mailmarketinglijsten, de cijfers!

De groei van onze e-marketinglijsten is meestal onze grootste zorg. E-mailmarketing is pas succesvol, als we steeds weer verse aanvoer hebben van nieuwe e-mailadressen. Het Amerikaanse Marketingsherpa is voortdurend op zoek naar de strategieën die onze collega’s op dit vlak aan boord leggen. mrt 20, 2013Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld

We zijn altijd op zoek naar goede voorbeelden waarbij techniek, beeld en communicatie verbonden worden tot een pakkend e-mailbericht. Want zelfs voor e-mailmarketing geldt dat het verhaal relevant moet zijn, maar vooral moet aanspreken. In dit voorbeeld wordt kleding met een leuke twist verpakt. jul 3, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Priority inbox nieuwe uitdaging

Er is een nieuwe uitdaging voor de e-marketeers. Na het overleven van de spamfilters van de diverse e-mailplatformen is er nu de priority inbox. De idee is best een beetje vergelijkbaar met de vroegere priority zegel van de post. Je bericht wordt sneller verwerkt en als eerste gesorteerd. sep 3, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends

Wat kunnen we van LinkedIn leren?

Deze week trok Facebook de stekker uit haar e-mailplatform. LinkedIn daarentegen doet net het omgekeerde. Ze brengt haar gesponsorde InMail naar het mobiele platform. mrt 7, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer (deel 2)

In de vorige blogpost gaven we al een uitgebreide inleiding over het steeds complex wordende werkveld van de e-mailmarketeer. In dit artikel geven we het tweede deel mee van de ‘wegenkaart’, waarmee de e-markteer kan manoeuvreren door het ingewikkelde e-mailmarketinglandschap. dec 15, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Tips

Geef je abonnees de touwtjes in handen

Pak het eens origineel aan: stuur een survey wanneer je abonnee daar om vraagt. Als je je database iets oplegt, maar zelf de keuze laat wanneer zij feedback geeft, komt dat je succesratio ten goede. mei 13, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail