Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Content

De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels

‘X, we hebben een aanbieding voor jou’. Hoe vaak tref jij een gelijkaardige onderwerpregel in je mailbox aan waar jouw naam wordt ingevuld op de plaats van de X? Misschien betrap je jezelf er op om de onderwerpregel van je e-mailcampagne op die manier op te stellen. Deze blogpost onthult het nut of het onnut van gepersonaliseerde onderwerpregels.

Uit een recent onderzoek van MailerMailer blijkt dat e-mails die niet gepersonaliseerd worden door de naam van de consument toe te voegen in de onderwerpregel een gemiddeld doorklikratio van drie procent halen. Dat ligt in dezelfde lijn als e-mails met een onderwerpregel die wel op die manier gepersonaliseerd worden.

Open ratio

Als we naar het open ratio kijken, is het verschil opeens groter. Niet-gepersonaliseerde e-mails halen open ratio’s van gemiddeld elf procent, terwijl het gemiddelde bij onderwerpregels met de naam van de consument rond de vier procent ligt.

Content

Gepersonaliseerde content haalt daarentegen een gemiddeld open ratio van dertien procent.  Volgens de onderzoekers wekken gepersonaliseerde onderwerpregels een gevoel van wantrouwen bij de consument op. Het is tenslotte een tactiek die door spammers gebruikt wordt om argeloze ontvangers in de val te lokken.

Lengte

Verder stellen de onderzoekers vast dat e-mails met onderwerpregels die vier tot vijftien karakters tellen, een open ratio van veertien procent halen. Voor onderwerpregels die er meer dan vijftig tellen, blijft dat gemiddelde rond de tien procent hangen.

Frequentie

Ander opvallend resultaat is dat bedrijven die minder dan één e-mailbericht per maand verspreiden, een bounce ratio van vijf procent zagen opduiken. Voor bedrijven die dagelijks e-mails versturen, werd het bounce ratio beperkt tot 0,4 procent.

Ben jij op zoek naar professionele e-mailmarketing? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.

jul 27, 2011Ann Flipkens
Previous storyDrie valkuilen van e-mailontwerpNext storyOnderschat jij de waarde van je call-to-action?
Home De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels
11 jaar geleden Afleverbaarheid, Content276
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie

Hiep Hiep Hoera

Hiep hiep hoera… jarig zijn is -in mijn wereld toch- altijd een feest! Deze week was het weer zover! Dat merkte ik niet enkel aan de smsjes, whatsappjes, facebookberichten maar ook aan de  fijne mails in mijn mailbox. Als e-mailmarketing expert zou ik mezelf niet zijn als ik daar niet met een kritisch oog naar […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Ontvanger bepaalt de afleverbaarheid

De wereld van de inbox komt steeds meer en meer in handen van grote webbased e-mail account aanbieders. Hotmail en Yahoo zijn de klassiekers. Live en Google hebben zich ondertussen ook tot dat niveau verheven. Op wereldvlak zijn er daarnaast nog ontelbare kleine en nog kleinere aanbieders. Ze hebben allen één gemeenschappelijke doelstelling: de gebruiker […]

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing

Maak het je lezer gemakkelijk

We zitten altijd verlekkerd te kijken naar de statistieken van de conversie ratio’s. Daarvoor bedrijven we immers e-marketing. En dan is het verwonderlijk dat we toch weer keer op keer geconfronteerd worden met drempels. apr 25, 2012Ann Flipkens

Content, Reporting

Hoe diep duik je in de (content) statistiek?

E-mailmarketing is het best meetbare instrument dat je je in de wereld van de marketing kunt dromen. Bij goede e-mailplatformen wordt werkelijk alles geregistreerd en is alles beschikbaar in de vorm van rapporten. Vandaag willen we geen open deur intrappen, maar we willen wel even testen of je wel degelijk diep graaft. jun 8, 2012Ann […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail