‘X, we hebben een aanbieding voor jou’. Hoe vaak tref jij een gelijkaardige onderwerpregel in je mailbox aan waar jouw naam wordt ingevuld op de plaats van de X? Misschien betrap je jezelf er op om de onderwerpregel van je e-mailcampagne op die manier op te stellen. Deze blogpost onthult het nut of het onnut van gepersonaliseerde onderwerpregels.
Uit een recent onderzoek van MailerMailer blijkt dat e-mails die niet gepersonaliseerd worden door de naam van de consument toe te voegen in de onderwerpregel een gemiddeld doorklikratio van drie procent halen. Dat ligt in dezelfde lijn als e-mails met een onderwerpregel die wel op die manier gepersonaliseerd worden.
Open ratio
Als we naar het open ratio kijken, is het verschil opeens groter. Niet-gepersonaliseerde e-mails halen open ratio’s van gemiddeld elf procent, terwijl het gemiddelde bij onderwerpregels met de naam van de consument rond de vier procent ligt.
Content
Gepersonaliseerde content haalt daarentegen een gemiddeld open ratio van dertien procent. Volgens de onderzoekers wekken gepersonaliseerde onderwerpregels een gevoel van wantrouwen bij de consument op. Het is tenslotte een tactiek die door spammers gebruikt wordt om argeloze ontvangers in de val te lokken.
Lengte
Verder stellen de onderzoekers vast dat e-mails met onderwerpregels die vier tot vijftien karakters tellen, een open ratio van veertien procent halen. Voor onderwerpregels die er meer dan vijftig tellen, blijft dat gemiddelde rond de tien procent hangen.
Frequentie
Ander opvallend resultaat is dat bedrijven die minder dan één e-mailbericht per maand verspreiden, een bounce ratio van vijf procent zagen opduiken. Voor bedrijven die dagelijks e-mails versturen, werd het bounce ratio beperkt tot 0,4 procent.
Ben jij op zoek naar professionele e-mailmarketing? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.