Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Content

De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels

‘X, we hebben een aanbieding voor jou’. Hoe vaak tref jij een gelijkaardige onderwerpregel in je mailbox aan waar jouw naam wordt ingevuld op de plaats van de X? Misschien betrap je jezelf er op om de onderwerpregel van je e-mailcampagne op die manier op te stellen. Deze blogpost onthult het nut of het onnut van gepersonaliseerde onderwerpregels.

Uit een recent onderzoek van MailerMailer blijkt dat e-mails die niet gepersonaliseerd worden door de naam van de consument toe te voegen in de onderwerpregel een gemiddeld doorklikratio van drie procent halen. Dat ligt in dezelfde lijn als e-mails met een onderwerpregel die wel op die manier gepersonaliseerd worden.

Open ratio

Als we naar het open ratio kijken, is het verschil opeens groter. Niet-gepersonaliseerde e-mails halen open ratio’s van gemiddeld elf procent, terwijl het gemiddelde bij onderwerpregels met de naam van de consument rond de vier procent ligt.

Content

Gepersonaliseerde content haalt daarentegen een gemiddeld open ratio van dertien procent.  Volgens de onderzoekers wekken gepersonaliseerde onderwerpregels een gevoel van wantrouwen bij de consument op. Het is tenslotte een tactiek die door spammers gebruikt wordt om argeloze ontvangers in de val te lokken.

Lengte

Verder stellen de onderzoekers vast dat e-mails met onderwerpregels die vier tot vijftien karakters tellen, een open ratio van veertien procent halen. Voor onderwerpregels die er meer dan vijftig tellen, blijft dat gemiddelde rond de tien procent hangen.

Frequentie

Ander opvallend resultaat is dat bedrijven die minder dan één e-mailbericht per maand verspreiden, een bounce ratio van vijf procent zagen opduiken. Voor bedrijven die dagelijks e-mails versturen, werd het bounce ratio beperkt tot 0,4 procent.

Ben jij op zoek naar professionele e-mailmarketing? Neem contact op met Flexmail en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.

jul 27, 2011Ann Flipkens
Previous storyDrie valkuilen van e-mailontwerpNext storyOnderschat jij de waarde van je call-to-action?
Home De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels
12 jaar geleden Afleverbaarheid, Content280
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI

Eindelijk is de e-mail die je naar je prospecten wil sturen af. Het heeft even wat zweet gekost, maar de tekst zit goed. De afbeeldingen zijn mooi en die nieuwe achtergrondkleur oogt trendy. Dus druk ik snel op de verzendknop. Je zal reactie krijgen, wees gerust. Maar zal je de reactie krijgen die je bericht […]

Can you risk ‘free’ in your email message?

Spam filters can make the life of an e-marketer very difficult. Certain words get more negative scores than others when these filters are doing their job. That ‘Viagra’ is an alarming word in an email message, is clear. okt 26, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een goede reden om iemand een e-mail te sturen?

We hebben er alvast een paar. Je streeft toch ook naar een langdurige relatie met een klant? Waarom stuur je na een aankoop via de website alleen maar een standaard bedankbericht? Al te vaak focussen we op het product dat we aangeboden hebben of de verkoop zelf. Maar dat is maar van korte duur. Waar […]

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Geen onderdeel van een categorie

Stuur een factuur met een sterke CTA

De digitalisering is niet te stuiten. Voor de papieren factuur lijken de dagen stilaan geteld te zijn. Zeker in een B2B omgeving wordt een factuur steeds vaker als een pdf per e-mail verstuurd. We zien dat ook aan onze eigen in-box. De ene keer is dat een zo goed als leeg bericht met een bijlage. […]

Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres. jul 13, 2009Michelle Dassen

List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail