Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Trends

De nieuwste knop binnen Gmail

Dat Google op een eigenzinnige manier omgaat met de e-mails die we versturen en ontvangen, is al lang geweten. Naast de sortering in tabbladen is Gmail begonnen aan de uitrol van een nieuwe knop.

Gmail sorteert je e-mail. Wat belangrijk is, dat staat prominent in de inbox. Wat maar enigszins naar marketing riekt, maar net niet te overdreven is, wordt genadeloos onder tabblad promoties gesorteerd. Geen goede zaak voor de e-marketeers. In de primaire inbox geraken is nu zeer moeilijk geworden. Tenzij je contact je aangemerkt heeft als een vriend, zal je onder promoties blijven zitten. Vandaar dat je tegenwoordig steeds meer e-mailberichten als eerste met een vraag tot vriendschap komen, nog voor ze aan het verkooppraatje beginnen.

Uitschrijfknopgmail-unsubscribe-640x250

Vandaag rolt Gmail in deze promoties tab een nieuw knop ‘uitschrijven’ uit. Deze zal bovenaan verschijnen wanneer je zo een promomail opent. Zo kan een gebruiker van Gmail snel uitschrijven zonder helemaal naar de onderzijde van het e-mailbericht te moeten scrollen. Iets waar wij e-marketeers uiteraard niet vrolijk van worden. Anderzijds is er aan elk nadeel misschien ook wel een klein voordeel verbonden. De gebruikers gaan nu eerder uitschrijven dan je reguliere e-mailbericht als spam te rapporteren.

Geen spam meer

Iets wat in het verleden al eens meer gebeurde. En dan was je als e-marketeer nog erger af. Want dan kwam geen enkele van je berichten, eens de spamfilter je een hoge aandachtswaarde had toegekend op geen enkele plek meer toe.Met gemengde gevoelens kijken we naar deze balans tussen twee kwalen. Het bewijst nog maar eens dat je, zelfs als je als e-marketeer je huiswerk goed maakt, die buitenwereld steeds een factor blijft waar je rekening mee moet blijven houden!

feb 28, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyNog een argument voor mobiel!Next storyFacebookmail gooit handdoek in de ring!
Home De nieuwste knop binnen Gmail
6 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Trends268
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Privacy, Tips

Flexmail voert nieuwe Privacy Policy in voor nog meer garantie op privacy

Flexmail doet er alles aan om de veiligheid van de gegevens van haar gebruikers te waarborgen. Naast het dagdagelijks monitoren van systemen en processen hoort daar nu een nieuwe Password Policy bij. Omwille van deze nieuwe policy dien je eenmalig een nieuw paswoord in te stellen. Wil je de policy van je account nog verder […]

Content, Design

Nog meer tips voor een geslaagde call-to-action

De verwoording van je call-to-action en de locatie van de knop hebben een behoorlijke impact op het gedrag van de abonnee. In dit artikel ontdekt je nog twee peilers voor een doeltreffende call-to-action.  aug 3, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’. jan 4, 2013Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting

Even enkele definities opfrissen

Elk goed e-mailplatform levert na het versturen van een e-marketing campagne een reeks gegevens terug in de vorm van ‘bounces’, ‘open rates’ en nog meer dergelijke parameters. Iedereen weet wel ongeveer wat deze inhouden, maar als je even rond vraagt krijg je toch overal een net weer een andere definitie te horen. We zetten het […]

Afleverbaarheid, Design, E-mailmarketing, Tips

Vijf valkuilen om niet in te trappen!

Bij het opstellen van een e-mailbericht moet je niet alleen oog hebben voor de boodschap en het uitzicht, je moet ook oog hebben voor enkele specifieke valkuilen waarin je kan trappen. Een e-mailclient is immers onverbiddelijk bij het interpreteren van je boodschap. En als die verkeerd oogt, dan is het te laat. We zetten enkele […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,665

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail