Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!

De Nederlandse kledingzaak Perfectly Basics is ook zeer sterk online bezig. Daar hoort ook een sterke e-mailmarketing strategie bij. En daar in het noorden wordt goed nagedacht over wat ze richting hun marketinglijst sturen.
kleding
Net zoals een echte fysieke kledingzaak van tijd tot tijd met wat korting zwaait, zwaaien zij ook met korting, maar dan per e-mail. Om een maximaal effect te hebben, zijn er bij dergelijke e-mailcampagnes enkele spelregels die je standaard moet volgen. Hier in dit voorbeeld vinden we ze allemaal op een juiste manier in een pakkende boodschap verenigd. Laten we een kijkje nemen!

1 Onderzoek heeft aangegeven dat een tijdslimiet altijd een hogere conversie geeft. Want de innerlijke mens heeft het gevoel dat uitstelgedrag tot het missen van de kans zou leiden. Daarom begint men hier terecht met een tijdslimiet. 48 uur, niet langer, kan je van deze korting genieten. De doorklikratio zal er wel bij varen.

2 Het is overigens niet zo maar een korting. Geen solden waarbij we de oude winkeldochters in de etalage zetten tegen een zacht prijsje. Neen, het is een ‚designer discount’, dus je moet niet verlegen zijn om er op in te gaan. Want het is een korting die echt voor jou als fashionista bedoeld is.

3 Duidelijkheid over de tijdsdruk, dat is zeker niet verkeerd. Die 48 uur kan je bij ontvangst van het e-mailbericht nog wel in gedachten bevatten. Maar als je de e-mail een half uur of zelfs een halve dag later leest, dan moet die tijdspanne gekaderd worden. Help, ik heb al veel tijd verloren. Reageren voor maandag, ik moet snel zijn! Overigens is herhaling een belangrijk didactisch principe. Als het in de klas gebeurt, waarom niet in e-mailmarketing?

4 Als je met korting afkomt in een e-mail bericht, dan moet het ook de moeite zijn. Met de nodige tijdsdruk slechts 5 procent aanbieden, daar gaat men echt niet voor rennen. Als er een kwart van de rekening afgaat, dan is de neiging om alles te laten vallen en snel door te klikken een stuk groter. Daarom dat allicht de tijdsdruk zo groot is, het is alleen voor de happy few. Anderzijds is deze korting groot genoeg om, zelfs als het tijdsvenster verstreken is, uit nieuwsgierigheid door te klikken. Is het trouwens al opgevallen dat om die 25 procent weer te geven, grafisch de grootte van een chocoladeletter ingezet wordt?

5 Als er kleine letters zijn – en dat is vaak met kortingen – zorg er dan voor dat ze niet alleen eenvoudig te bevatten zijn, maar dat je ze ook niet te ver moet gaan zoeken. Hier werd gekozen voor een lokatie vlak bij de aanbieding, niet onderaan in het e-mailbericht. Het sterretje en de uitleg staan broederlijk naast elkaar. Anders gaat men eerst doorklikken om achteraf vast te stellen dat men ergens die kleine letters heeft gemist. Een contact dat doorklikt mag je nooit frustreren.

6 Dan kunnen de ingeschreven contacten op de nieuwsbrief nog perfect weten wat je verkoopt, toch toon je bij die aanbieding best een voorbeeld van het aangeboden product. Herkenning is een van de belangrijkste elementen die contacten tot actie aanzet. In deze optiek is overigens het logo van de zaak uitzonderlijk naar de onderzijde van het bericht verhuisd. De korting met bijhorend model moet immers in het brandpunt staan. Het model ziet er ook gelukkig uit en kijkt richting de korting. Ook dat is geen toeval!

7 Een duidelijke Call To Action, wie dit niet gezien heeft, die zal op geen enkele CTA reageren. Naast de korting komt er nog een extra aanbieding bij in grote letters. Als extra argument om door te klikken is de verzending gratis. De deadline wordt nog eens extra in de verf gezet en uiteindelijk is er „koop nu” tag met bijhorende pijl die een beweging suggereert. Overigens werd er voor een opvallende kleur gekozen. De CTA springt recht in het oog. Je ziet ook dat opvallend niet gelijk staat aan schreeuwerig. Een fluoriserend kleurtje zou hier helemaal uit de toon vallen.

Met deze zeven punten creëer je een krachtig statement bij de lezer van het bericht. Doordat alles ook nog eens netjes gegroepeerd staat is het in één enkele oogopslag te vatten. En er staat nauwelijks iets in de header. Zo zal de aanbieding in de meeste preview panes van de e-mailclients bijna volledig te zien zijn. Voor wie niet gecharmeerd is voor de aanbieding voorziet de e-marketeer overigens ook nog een secundaire boodschap. Eentje om het modegevoel aan te scherpen. Met een evenzeer duidelijke knop met een CTA!

okt 17, 2014Michelle Dassen
Previous story3 keer consequent voor een hogere conversieNext storyVier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten
Home De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!
8 jaar geleden Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips1,250
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

List Building, Strategie

Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!

Wedstrijden of gratis stalen en zelfs volledige producten uitdelen lokken natuurlijk veel volk. Wie wil er niet graag de nieuwste Iphone winnen? Al ligt thuis de lade al vol met ongebruikte gsm’s wegens de nieuwste smartphone pas in gebruik genomen. Wie wil er niet graag thuis een gratis bak bier afgeleverd krijgen? jan 18, 2010Ann […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

E-mailcampagnes : eerder regelmaat dan veel

Waar ligt de grens tussen aandacht vragen voor uw product of dienst en regelrecht spammen? Het is een delicate grens. De verleiding is dan ook groot om nòg een extra e-mailcampagne het wereldwijde web in te sturen. Zeker als je weer extra bestellingen kan noteren. Maar is dit de juiste strategie? jun 18, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Trends

De kwaliteit van de lijst staat voorop!

Welke strategie hanteer je als het op je e-mailmarketinglijst aankomt? Dit is het onderwerp van het onderzoek dat dit jaar in de eerste week van januari werd uitgevoerd door het Amerikaanse Ascend2. Vers van de pers en straks zeker stof om te vergelijken met de Belgische e-mailbarometer. jan 22, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

Wat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?

De waarheid komt uit een kindermond. Dat heb je zeker al eens meer gehoord. In dit Youtube filmpje peilt een marketeer bij kinderen naar hun primair communicatie kanaal. ‘E-mail!’ klinkt het steeds weer. Zelfs als snoep en games, recht uit de pakjes vanonder de kerstboom, worden ingezet als omkoopmiddel. E-mail, want dat kunnen  jonge kinderen […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail