Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan…

6. Toevoegen
Nu je toch een relatie aan het opbouwen bent met je nieuwe contact, kun je net zo goed even vragen om je afzend e-mail toe te voegen aan zijn veilige lijst. Je kan dit rationeel verklaren dat dit de beste garantie is op ontvangst voor de hem aangevraagde nieuwsbrief. Onze zijde van het verhaal is wel duidelijk.

7. Cadeautje
In één van onze vorige blogs, leerden we dat 95 procent van de inschrijvers op e-marketinglijsten op zoek waren naar korting. Is de welkomst e-mail niet het ideale moment om die verwachting voor de eerste keer in te lossen? Je contact zal zeker uitkijken naar je volgende boodschap.

8. Vertel het verder
Je contact is gecharmeerd van je product of dienst. Zo gecharmeerd, dat hij of zij hun e-mailadres hebben achtergelaten. Als je nieuwe relatie in zo’n goede bui is, is het dan misschien niet het moment om in je welkomstbericht gelijk even het principe van ‘vertel een vriend’ uit te leggen? Met de juiste link en met een kleine incentive moet het lukken.

9. Niet alles
Je merkt het al aan de tips die we hier geven. Alleen al in het welkomstbericht kun je al zo veel vertellen. En dan zit je nog op je honger als e-marketeer. Het nieuws over je product of dienst is nog niet aan bod gekomen. Leg je overvloed aan informatie keer op keer op de weegschaal. Korte en krachtige boodschappen renderen het best. Vertel de eerste keer aan je lezer dat dit je tactiek is. Maar geef aan de hongerigen ineens ook een link, als ze toch alles willen lezen.

10. Seizoen
Pas je welkomstboodschap aan het seizoen aan. Zo weet de lezer dat je aandacht geeft aan verzorgde communicatie. Het sluit ook het best aan bij zijn stemming. Tijdens de vakantiemaanden heb je een andere lezer voor je dan tijdens de wintermaanden. Zo moet je het ook zien met de inhoud en decoratie van je welkomstboodschappen.

Integreer deze tien tips in je welkomstboodschap voor een schitterende start van alweer een nieuwe e-relatie. Je kunt immers nooit een eerste indruk een tweede keer maken…

mei 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyDe perfecte welkomstboodschap (deel I)Next storyDe juiste inbox!
Home De perfecte welkomstboodschap (deel II)
11 jaar geleden Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips995
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Reporting, Strategie, Targeting, Tips

Beloven doet lezen

Je kent de routine. We schrijven een bericht met relevante inhoud. We bedenken daar ook ineens een goede onderwerpregel bij. En toch blijft de leesratio beneden de verwachting. Tijd om eens in de toverdoos te rammelen… okt 17, 2012Ann Flipkens

E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail