We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan…
6. Toevoegen
Nu je toch een relatie aan het opbouwen bent met je nieuwe contact, kun je net zo goed even vragen om je afzend e-mail toe te voegen aan zijn veilige lijst. Je kan dit rationeel verklaren dat dit de beste garantie is op ontvangst voor de hem aangevraagde nieuwsbrief. Onze zijde van het verhaal is wel duidelijk.
7. Cadeautje
In één van onze vorige blogs, leerden we dat 95 procent van de inschrijvers op e-marketinglijsten op zoek waren naar korting. Is de welkomst e-mail niet het ideale moment om die verwachting voor de eerste keer in te lossen? Je contact zal zeker uitkijken naar je volgende boodschap.
8. Vertel het verder
Je contact is gecharmeerd van je product of dienst. Zo gecharmeerd, dat hij of zij hun e-mailadres hebben achtergelaten. Als je nieuwe relatie in zo’n goede bui is, is het dan misschien niet het moment om in je welkomstbericht gelijk even het principe van ‘vertel een vriend’ uit te leggen? Met de juiste link en met een kleine incentive moet het lukken.
9. Niet alles
Je merkt het al aan de tips die we hier geven. Alleen al in het welkomstbericht kun je al zo veel vertellen. En dan zit je nog op je honger als e-marketeer. Het nieuws over je product of dienst is nog niet aan bod gekomen. Leg je overvloed aan informatie keer op keer op de weegschaal. Korte en krachtige boodschappen renderen het best. Vertel de eerste keer aan je lezer dat dit je tactiek is. Maar geef aan de hongerigen ineens ook een link, als ze toch alles willen lezen.
10. Seizoen
Pas je welkomstboodschap aan het seizoen aan. Zo weet de lezer dat je aandacht geeft aan verzorgde communicatie. Het sluit ook het best aan bij zijn stemming. Tijdens de vakantiemaanden heb je een andere lezer voor je dan tijdens de wintermaanden. Zo moet je het ook zien met de inhoud en decoratie van je welkomstboodschappen.
Integreer deze tien tips in je welkomstboodschap voor een schitterende start van alweer een nieuwe e-relatie. Je kunt immers nooit een eerste indruk een tweede keer maken…