Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan…

6. Toevoegen
Nu je toch een relatie aan het opbouwen bent met je nieuwe contact, kun je net zo goed even vragen om je afzend e-mail toe te voegen aan zijn veilige lijst. Je kan dit rationeel verklaren dat dit de beste garantie is op ontvangst voor de hem aangevraagde nieuwsbrief. Onze zijde van het verhaal is wel duidelijk.

7. Cadeautje
In één van onze vorige blogs, leerden we dat 95 procent van de inschrijvers op e-marketinglijsten op zoek waren naar korting. Is de welkomst e-mail niet het ideale moment om die verwachting voor de eerste keer in te lossen? Je contact zal zeker uitkijken naar je volgende boodschap.

8. Vertel het verder
Je contact is gecharmeerd van je product of dienst. Zo gecharmeerd, dat hij of zij hun e-mailadres hebben achtergelaten. Als je nieuwe relatie in zo’n goede bui is, is het dan misschien niet het moment om in je welkomstbericht gelijk even het principe van ‘vertel een vriend’ uit te leggen? Met de juiste link en met een kleine incentive moet het lukken.

9. Niet alles
Je merkt het al aan de tips die we hier geven. Alleen al in het welkomstbericht kun je al zo veel vertellen. En dan zit je nog op je honger als e-marketeer. Het nieuws over je product of dienst is nog niet aan bod gekomen. Leg je overvloed aan informatie keer op keer op de weegschaal. Korte en krachtige boodschappen renderen het best. Vertel de eerste keer aan je lezer dat dit je tactiek is. Maar geef aan de hongerigen ineens ook een link, als ze toch alles willen lezen.

10. Seizoen
Pas je welkomstboodschap aan het seizoen aan. Zo weet de lezer dat je aandacht geeft aan verzorgde communicatie. Het sluit ook het best aan bij zijn stemming. Tijdens de vakantiemaanden heb je een andere lezer voor je dan tijdens de wintermaanden. Zo moet je het ook zien met de inhoud en decoratie van je welkomstboodschappen.

Integreer deze tien tips in je welkomstboodschap voor een schitterende start van alweer een nieuwe e-relatie. Je kunt immers nooit een eerste indruk een tweede keer maken…

mei 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyDe perfecte welkomstboodschap (deel I)Next storyDe juiste inbox!
Home De perfecte welkomstboodschap (deel II)
10 jaar geleden Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips954
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

Afleverbaarheid, List Building

Vraag hulp aan je lezers

Je bericht bovenaan in de inbox krijgen, dat is de droom van iedere e-marketeer. Van de grote webbased e-mail aanbieders is bekend dat zij een dikke vinger in de pap houden bij het sorteren van de inkomende e-mails. Zo dik, dat er op internet verschillende lijstjes circuleren met aandachtspunten. We zetten er graag een aantal […]

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail