Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. Vandaag krijg je de eerste vijf.

1. Personaliseer
Vergeet niet om je welkomstwoord te personaliseren. Je nieuwe contact heeft daarnet behoorlijk wat inspanning verricht om al die gegevens in te geven. Toon dat je ook luistert en gebruik maakt van die informatie. Je nieuwe contact afschepen met een standaardbericht, is geen gebruik maken van de enige kans om een eerste indruk te maken.

2. Herinner
Vertel ook in de welkomstboodschap waar en wanneer je nieuwe contact ingeschreven heeft op een lijst. Soms gebeurt het wel eens dat een internaut op één dag zich inschrijft op meerdere lijsten. En misschien ben je dan niet meer top of mind. Even subtiel de oorsprong van de e-mail in herinnering brengen, voorkomt misschien een plotse en onverwachte uitschrijving.

3. Frequentie
Maak ineens gebruik van het moment om ook iets te vertellen over de frequentie van de e-mails die je contact mag verwachten. Als hij op voorhand weet dat ie elke week een bericht zal ontvangen, heeft hij of zij er minder moeite mee dan als hij voor een voldongen feit gesteld wordt. Geef gelijk ook de kans om de frequentie aan te passen.

4. Laat aanvullen
Bij het registreren heb je natuurlijk het strikte minimum gevraagd aan je nieuwe contact. Maar als hij die verwelkomingsmail leest, heeft ie misschien meer tijd. Geef je nieuwe contact de kans om terug te keren naar zijn profiel om aanvullingen toe te voegen.

5. Uitschrijven
Mocht je nieuwe contact bij het krijgen van de ontvangst e-mail zich plots realiseren dat dit niet de bedoeling was, moet je hem de kans geven om gemakkelijk uit te schrijven. Dus voorzie die link ook in je welkomstbericht. Het heeft geen zin iemand tegen zijn zin in je e-maillijst te houden.

Deze eerste vijf tips vormen de basis. In een volgende aflevering brengen we nog vijf extra tips, die de start van een rendabele e-relatie kunnen inluiden!

Klik hier om naar de volgende vijf tips te gaan

mei 25, 2012Ann Flipkens
Previous storyRespecteer de comfortzone van je e-contact!Next storyDe perfecte welkomstboodschap (deel II)
Home De perfecte welkomstboodschap (deel I)
10 jaar geleden Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategiee-mailmarketing tips, welkomstboodschap1,240
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail