Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. Vandaag krijg je de eerste vijf.

1. Personaliseer
Vergeet niet om je welkomstwoord te personaliseren. Je nieuwe contact heeft daarnet behoorlijk wat inspanning verricht om al die gegevens in te geven. Toon dat je ook luistert en gebruik maakt van die informatie. Je nieuwe contact afschepen met een standaardbericht, is geen gebruik maken van de enige kans om een eerste indruk te maken.

2. Herinner
Vertel ook in de welkomstboodschap waar en wanneer je nieuwe contact ingeschreven heeft op een lijst. Soms gebeurt het wel eens dat een internaut op één dag zich inschrijft op meerdere lijsten. En misschien ben je dan niet meer top of mind. Even subtiel de oorsprong van de e-mail in herinnering brengen, voorkomt misschien een plotse en onverwachte uitschrijving.

3. Frequentie
Maak ineens gebruik van het moment om ook iets te vertellen over de frequentie van de e-mails die je contact mag verwachten. Als hij op voorhand weet dat ie elke week een bericht zal ontvangen, heeft hij of zij er minder moeite mee dan als hij voor een voldongen feit gesteld wordt. Geef gelijk ook de kans om de frequentie aan te passen.

4. Laat aanvullen
Bij het registreren heb je natuurlijk het strikte minimum gevraagd aan je nieuwe contact. Maar als hij die verwelkomingsmail leest, heeft ie misschien meer tijd. Geef je nieuwe contact de kans om terug te keren naar zijn profiel om aanvullingen toe te voegen.

5. Uitschrijven
Mocht je nieuwe contact bij het krijgen van de ontvangst e-mail zich plots realiseren dat dit niet de bedoeling was, moet je hem de kans geven om gemakkelijk uit te schrijven. Dus voorzie die link ook in je welkomstbericht. Het heeft geen zin iemand tegen zijn zin in je e-maillijst te houden.

Deze eerste vijf tips vormen de basis. In een volgende aflevering brengen we nog vijf extra tips, die de start van een rendabele e-relatie kunnen inluiden!

Klik hier om naar de volgende vijf tips te gaan

mei 25, 2012Ann Flipkens
Previous storyRespecteer de comfortzone van je e-contact!Next storyDe perfecte welkomstboodschap (deel II)
Home De perfecte welkomstboodschap (deel I)
11 jaar geleden Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategiee-mailmarketing tips, welkomstboodschap1,254
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail