Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. Vandaag krijg je de eerste vijf.
1. Personaliseer
Vergeet niet om je welkomstwoord te personaliseren. Je nieuwe contact heeft daarnet behoorlijk wat inspanning verricht om al die gegevens in te geven. Toon dat je ook luistert en gebruik maakt van die informatie. Je nieuwe contact afschepen met een standaardbericht, is geen gebruik maken van de enige kans om een eerste indruk te maken.
2. Herinner
Vertel ook in de welkomstboodschap waar en wanneer je nieuwe contact ingeschreven heeft op een lijst. Soms gebeurt het wel eens dat een internaut op één dag zich inschrijft op meerdere lijsten. En misschien ben je dan niet meer top of mind. Even subtiel de oorsprong van de e-mail in herinnering brengen, voorkomt misschien een plotse en onverwachte uitschrijving.
3. Frequentie
Maak ineens gebruik van het moment om ook iets te vertellen over de frequentie van de e-mails die je contact mag verwachten. Als hij op voorhand weet dat ie elke week een bericht zal ontvangen, heeft hij of zij er minder moeite mee dan als hij voor een voldongen feit gesteld wordt. Geef gelijk ook de kans om de frequentie aan te passen.
4. Laat aanvullen
Bij het registreren heb je natuurlijk het strikte minimum gevraagd aan je nieuwe contact. Maar als hij die verwelkomingsmail leest, heeft ie misschien meer tijd. Geef je nieuwe contact de kans om terug te keren naar zijn profiel om aanvullingen toe te voegen.
5. Uitschrijven
Mocht je nieuwe contact bij het krijgen van de ontvangst e-mail zich plots realiseren dat dit niet de bedoeling was, moet je hem de kans geven om gemakkelijk uit te schrijven. Dus voorzie die link ook in je welkomstbericht. Het heeft geen zin iemand tegen zijn zin in je e-maillijst te houden.
Deze eerste vijf tips vormen de basis. In een volgende aflevering brengen we nog vijf extra tips, die de start van een rendabele e-relatie kunnen inluiden!
Klik hier om naar de volgende vijf tips te gaan