Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’.

the-futureDe boeiende discussie op Twitter via #emailin5years verleidde verschillende e-mailexperten om een paar gedurfde uitspraken te doen over het medium zelf.

Hoe zal het gebruik van e-mail evolueren?

De dunne lijn tussen de verschillende media zal verdwijnen. Nu lezen we e-mail in een e-mailclient. We krijgen berichten in de diverse sociale media en ook de sms berichten op onze smartphone krijgen steeds meer het uitzicht van een e-mailbericht. Vaak passeren ze nog niet eens meer via een telefoonkanaal, maar worden ze via wifi uitgeleverd.

Verdwijnt de scheidingslijn?

Het is zeker niet ondenkbeeldig dat straks al deze berichten opgaan in een enkel continuüm. Dit impliceert dat als je een boodschap over een nieuw product in een platform van een sociaal medium reeds gelezen hebt, je e-mailclient de klassieke e-mailversie van dat bericht als gelezen gaat aanmerken. Als al die verbindingen gelegd kunnen worden, dan is het niet ondenkbeeldig dat de @extensie.com helemaal verdwijnt. Je e-mailt dan niet meer naar e-mailadressen, wel naar vrienden uit je netwerk.

Verhuizen de bijlagen?

Voor ‘attachements’ zal er in de toekomst ook een andere filosofie ontstaan. Die worden niet meer meegegeven met de e-mail. Die bijlagen staan ergens in de ‘cloud’ ter beschikking. Een enkeling durft zelfs te suggereren dat het ‘attachement’ perfect een ‘posting’ op een sociaal platform kan zijn. En dan is de link niet meer ver af van een toekomstbeeld dat Facebook de grootste e-mail provider van de wereld wordt, compleet met een volledig opgetuigde e-mailclient.

Meer dan een bericht?

De e-mailclient zal in de toekomst ook meer dan alleen maar reguliere e-mail te verwerken krijgen. Tenminste als enkele goeroes gelijk krijgen. Rekeningen zullen rechtstreeks in de in-box vallen. Je moet maar even de werkwijze van de huidige app stores in gedachten nemen. Maar deze dan uitbreiden naar elke reguliere leverancier. Maar ook je smartphone kan hierin een rol spelen. Geen papieren kassaticket meer in het warenhuis. Je rekende af met de ‘wallet’ op je smartphone en het kassaticket komt per e-mail binnen. E-mail wordt in de toekomst meer dan een berichtenmolen, zoveel staat vast!

jan 4, 2013Ann Flipkens
Previous storyDe toekomst van e-mailmarketing (I)Next storyE-mailmarketing is oorlog voeren
Home De toekomst van e-mailmarketing (II)
11 jaar geleden E-mailmarketing, Trends353
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Keer het principe van de content eens om..

Degelijke content is de sleutel tot succesvolle e-marketing. In de klassieke situatie sturen we content naar de contacten in de e-marketinglijst. Nadat ze tenminste hun e-mailadres achterlieten in een opt-in formulier. Maar we kunnen het principe ook omdraaien… jun 14, 2013Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

Social media

Drie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer

Ondanks onheilspellende voorspellingen dat sociale media de dooddoener zijn van e-mail, zien we dat de twee kanalen harmonieus langs elkaar leven. De vooruitziende e-mailmarketeer gebruikt e-mail én sociale media om zijn boodschap extra draagkracht te geven. De echte innovatieve e-marketeer neemt een volgende stap. Hier ontdekt u hoe hij dat doet. okt 21, 2011Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf vergelijkingspunten om even bij stil te staan

Deze promomail viel in onze inbox. Een vakantiemaker wil ons verleiden tot het investeren in een vakantieverblijf. Het is een bericht met een duidelijk doel. De ROI zal achteraf ook eenduidig kunnen gemeten worden. Het enige probleem is dat het bericht volledig bestaat uit afbeeldingen. Bekijk onze vijf aandachtspunten. okt 4, 2014Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

Content, Design

Professionaliseer je e-mailcampagnes met templates

Templates zijn een belangrijk element in de opmaak van je e-mailcampagne. Omdat we niet allemaal grafische ontwerpers zijn en toch professionele en consequente e-mailcommunicatie willen opzetten, brengen templates soelaas. mrt 18, 2011Thomas Vangelooven

Events, Strategie, Tips, Trends

Advanced Email Conference Recap: AI, doorgedreven personalisatie en e-mail geeks

Op 16 november trok ik naar de Advanced Email Conference in hartje Londen. Mijn verwachtingen: nieuwe sprekers ontdekken, inspiratie opdoen en zien welke topics leven in het email landschap in de UK. Geïnteresseerd? Kritische noten, zelfreflectie en nieuwe leermomenten coming your way! Email geeks Eerste indruk van het publiek? Positief ingestelde marketeers die hun communicatie […]

Strategie, Tips

Vier te mijden valkuilen

We leerden in het onderzoek van de emailbarometer nog dat niet alleen conversie, maar ook andere ratio’s belangrijk zijn om het succes van een e-mailcampagne te bepalen. Uitschrijfratio’s blijken belangrijk te zijn, maar ook het kenmerken als spam is een belangrijke factor. mrt 26, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail