Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’.

the-futureDe boeiende discussie op Twitter via #emailin5years verleidde verschillende e-mailexperten om een paar gedurfde uitspraken te doen over het medium zelf.

Hoe zal het gebruik van e-mail evolueren?

De dunne lijn tussen de verschillende media zal verdwijnen. Nu lezen we e-mail in een e-mailclient. We krijgen berichten in de diverse sociale media en ook de sms berichten op onze smartphone krijgen steeds meer het uitzicht van een e-mailbericht. Vaak passeren ze nog niet eens meer via een telefoonkanaal, maar worden ze via wifi uitgeleverd.

Verdwijnt de scheidingslijn?

Het is zeker niet ondenkbeeldig dat straks al deze berichten opgaan in een enkel continuüm. Dit impliceert dat als je een boodschap over een nieuw product in een platform van een sociaal medium reeds gelezen hebt, je e-mailclient de klassieke e-mailversie van dat bericht als gelezen gaat aanmerken. Als al die verbindingen gelegd kunnen worden, dan is het niet ondenkbeeldig dat de @extensie.com helemaal verdwijnt. Je e-mailt dan niet meer naar e-mailadressen, wel naar vrienden uit je netwerk.

Verhuizen de bijlagen?

Voor ‘attachements’ zal er in de toekomst ook een andere filosofie ontstaan. Die worden niet meer meegegeven met de e-mail. Die bijlagen staan ergens in de ‘cloud’ ter beschikking. Een enkeling durft zelfs te suggereren dat het ‘attachement’ perfect een ‘posting’ op een sociaal platform kan zijn. En dan is de link niet meer ver af van een toekomstbeeld dat Facebook de grootste e-mail provider van de wereld wordt, compleet met een volledig opgetuigde e-mailclient.

Meer dan een bericht?

De e-mailclient zal in de toekomst ook meer dan alleen maar reguliere e-mail te verwerken krijgen. Tenminste als enkele goeroes gelijk krijgen. Rekeningen zullen rechtstreeks in de in-box vallen. Je moet maar even de werkwijze van de huidige app stores in gedachten nemen. Maar deze dan uitbreiden naar elke reguliere leverancier. Maar ook je smartphone kan hierin een rol spelen. Geen papieren kassaticket meer in het warenhuis. Je rekende af met de ‘wallet’ op je smartphone en het kassaticket komt per e-mail binnen. E-mail wordt in de toekomst meer dan een berichtenmolen, zoveel staat vast!

jan 4, 2013Ann Flipkens
Previous storyDe toekomst van e-mailmarketing (I)Next storyE-mailmarketing is oorlog voeren
Home De toekomst van e-mailmarketing (II)
10 jaar geleden E-mailmarketing, Trends353
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

Keuzemogelijkheden in je e-mailcampagne Ja, nee en misschien…

Steeds vaker krijgen we e-mails in onze inbox met een Call to action die ons een keuze laat maken. In de illustratie zie je er een voorbeeld van. mei 17, 2016Michelle Dassen

Facebook plant e-mailplatform

De populaire sociale netwerksite Facebook is van plan om een e-mailplatform te bouwen en zo concurrenten Gmail, Yahoo Mail en AOL Mail uit te schakelen. Als ze in hun opzet slagen, dan staat de e-mailmarketeers  van morgen een nieuwe enorme uitdaging te wachten. feb 9, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends

E-mail drijft e-commerce aan

Met de eindejaarsfeesten in aantocht klinkt het vaak in de media dat naast de winkels tijdens de koopzondagen, de webshops de nodige drukke tijden kennen. Alleen, hoe zal je als e-marketeer je klant weghouden uit de winkelstraat en tegelijkertijd op je webshop laten landen. dec 18, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

E-mailmarketing, Targeting, Tips

Herken je vaste klanten met deze vier tips

Er bestaan een aantal criteria die de zogenaamde ‘brand loyalists’ of de klanten die het meest loyaal blijven aan het merk dat je promoot, kan onderscheiden. Die segmentering is belangrijk omdat die groep in je contactenlijst andere behoeftes heeft dan diegenen met een ander engagement. dec 24, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nederland : afleverratio’s van het hoogste niveau

De Nederlandse E-mail Benchmark 2015, van de DDMA in samenwerking met de Nederlandse providers, is bekend. Het bevat een aantal opmerkelijke inzichten. Omdat het steeds interessant is om te leren van goed afgeschermde biotopen, willen we hier toch even wat dieper op ingaan. jun 19, 2015Thomas Vangelooven

List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden. apr 1, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

De eeuw van het mobiel lezen

Mobiele toestellen veroveren langzaam maar zeker terrein bij de lezers van e-mailberichten. Afhankelijk van de e-marketinglijst die je analyseert, lezen net geen twintig procent tot ruim voorbij die twintig hun e-mail op een smartphone. Dat betekent dat je met wat extra elementen rekening moet houden. apr 25, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail