Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Strategie, Trends

De ‘whitelist’ wordt in de toekomst belangrijker

We zien steeds meer ergens onderaan een e-mailbericht een verzoek om het afzendadres toe te vertrouwen aan de ‘whitelist’. Deze e-marketeers denken nu al vooruit. Met de groeiende hoeveelheid spam en de steeds sluwere werkwijze van ‘nep-viagra verkopers’ wordt het elke dag weer een tikkeltje moeilijker om het onderscheid te maken tussen relevante en niet relevante berichten.De ISP’s gaan in de toekomst zeker nog meer aandacht moeten besteden aan deze problematiek. Niet alleen om te voorkomen dat de digitale snelweg dichtslibt, maar vooral om te voorkomen dat correcte e-mail mee naar de vuilbak verhuist. Het gedrag van de lezer – ‘dit is geen spam’ vlag – zal nog meer een rol gaan spelen. Daarnaast maakt de techniek het authenticeren van de domeinnaam van de afzender stilaan opgang. Maar de eenvoudigste techniek is en blijft het gebruik van de ‘whitelist’.

Vrienden

Als jij en je klant of prospect vrienden zijn, dan is het voor deze laatste allicht een kleine inspanning om je afzendadres als vertrouwd te lijsten. Vele trendwatchers op het vlak van e-mailmarketing zijn hierover eensgezind. Wat een spamfilter of een ISP ook inbouwt aan controle mechanismen, een afzender op een ‘whitelist’ zal zeker ongecontroleerd in de inbox afgeleverd worden. Bovendien zullen toekomstige algoritmes van de ISP’s zoals Hotmail en Gmail ook rekening houden met deze ‘whitelists’. Als je afzendadres bij een behoorlijk percentage van je kontakten als correct gelijst staan, dan is de kans reëel dat de andere niet opgelijste e-mailadressen op dezelfde wijze behandeld worden.

Voordelen

Er zijn natuurlijk, naast de zekerheid de inbox te bereiken nog voordelen aan deze ‘whitelist’. Waar in steeds meer e-mailclients de afbeeldingen standaard uit staan, zal een afzendadres op een ‘whitelist’ in de toekomst een grotere kans maken om aan deze restrictie te ontsnappen. Maar opgelet. Als je contact je als vriend heeft aangemerkt, betekent dit nog niet dat je een vrijbrief gekregen hebt om hem digitaal te bestormen. Een goede praktijk blijft nodig, wil je als vriend aangemerkt blijven.

mrt 19, 2010Ann Flipkens
Previous storyMasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!Next storyHet positieve gevolg van een sputterende economie
Home De ‘whitelist’ wordt in de toekomst belangrijker
13 jaar geleden Afleverbaarheid, Strategie, Trends530
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings

The ultimate Christmas email marketing checklist Infographic

De kerstperiode is vaak een erg stressvol moment voor marketeers. Maar aangezien iedereen het in deze periode van het jaar druk heeft, is het ook zo belangrijk dat jouw e-mailcommunicatie opvalt. Zorg ervoor dat jouw kerstcampagnes de beste ROI behalen. Via deze handige infographic vind je de volledige checklist voor jouw kerstcampagnes terug. Looking for […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Kan het nog duidelijker?

We pakken graag uit met cijfers om ons gelijk te bewijzen. De laatste grafiek die MarketingSherpa uit haar 2010 Email Marketing Benchmark Report vrijgaf, liet weer eens een opmerkelijk beeld zien. Het nut van relevante inhoud staat nog steeds onwrikbaar vast. jun 9, 2010Ann Flipkens

List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist. feb 9, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer bevestigt: e-mail kan nog steeds groeien.

Niet dat iedereen al de weg naar e-mailmarketing gevonden heeft. Zelfs de barometer leerde in haar laatste enquête dat heel wat bedrijven de stap nog moeten zetten. Maar dat laatste zijn ze ook wel van plan. Zij die al even bezig zijn op dit pad, zien alleen maar groei. mei 24, 2016Ann Flipkens

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail