Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

De juiste stappen naar conversie!

We willen graag conversie op onze e-mailberichten. En conversie die onmiddellijk geld in het laatje brengt, geniet verreweg de grootste voorkeur. Het kleurt aardig de grafieken in onze spreadsheets. Maar volgen we daarom altijd de juiste tactiek?

Een goed e-mailbericht begint met een pakkende onderwerpregel. Vervolgens trek je de lezer door naar een pakkende intro en titel. Nadien som je wat extra voordelen voor je product of dienstverlening op en hopla we zijn aan de ‘Call to krokodil1Action’ toegekomen. Deze roept iets in de trend van ‘koop mij’ of bestel direct’.

Niet zeker

We moeten ons goed beseffen dat de contacten aan de andere zijde van het web pas op deze knop zullen klikken als hij of zij overtuigd is om te kopen. Anders zal, uitzonderingen daargelaten, de knop ongemoeid gelaten worden. Als je e-mail dus in eerste instantie niet overtuigd heeft, dan zal er geen impuls verkoop plaatsvinden en blijven de grafieken op je spreadsheet helaas achterop hinken.

Eén voor één

Daarom suggereren we het principe van de krokodil in je achterhoofd te houden. Een kroko heeft een grote bek en eet graag veel. Dus ook veel verkooptransacties. Alleen zal ook dit groene waterbeest moeten passen als je alles tegelijk en in de breedte in zijn bek steekt. Eén voor één, en het dier kan veel hebben.

Denk in de lengte

Daarom is het belangrijk dat je in je e-mailmarketing ook stapsgewijs te werk gaat in je boodschap. Je kan misschien wel ergens een rechtstreekse verkoopbutton voorzien, maar je moet nu al, in plaats van de breedte, ook al aan de lengte gaan denken. Dus voorzie je een andere ‘Call to Action’. Deze is vanuit het oogpunt van de onzekere consument, minder gevaarlijk. Maak een ‘Meer info’ knop.

Eerste voordelen

Deze meer info brengt je contact op een landingspagina waar je extra info kan brengen. Dat geeft een eerste voordeel. Nu heb je misschien geen geld in de kassa, maar je weet tenminste wie er ‘echt’ potentieel in je product is geïnteresseerd. Het tweede voordeel is dat ze aandachtig je extra uitleg gaan lezen. Je kan dus wat diepgravende argumenten naar voor schuiven.

Tot in de pdf toe

En tenslotte komt dan opnieuw de ‘Call to Action’. De kans dat er nu in verhouding meer op de ‘bestel direct’ knop wordt geklikt is gegarandeerd gestegen. Voor de twijfelaars kan je misschien nog een extraatje voorzien in de vorm van een infobrochure of een whitepaper. Zorg ervoor dat deze digitaal beschikbaar zijn. En vergeet niet dat je ook in een pdf een doorklikbare button kunt voorzien. Lang leve de Krokodil!

mei 17, 2013Ann Flipkens
Previous storySlaan of zalven om een gebruiker te activeren?Next storyWas dit nuttig?
Home De juiste stappen naar conversie!
10 jaar geleden E-mailmarketing, Tips1,195
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 2
  1. Klaas W
    8 jaar geleden

    Op wat voor manier kun je de text op jouw call to action knop testen? Ik wil wel eens weten of de “koop nu” meer of juist minder conversie heeft dan bijvoorbeeld “meer info”

    • Michelle Dassen
      8 jaar geleden

      Dag Klaas! Je kan dit testen met behulp van multivariate testing. Eerst stel je de grootte van je testgroep in. Je verschillende versies worden dan na het versturen van je campagne om de beurt aan de eerste openers getoond, tot de grootte van je testgroep bereikt is. De call to action die de meeste kliks ontving, zal dan getoond worden aan de contacten die hierna je berichte openen.
      In deze playbook vind je meer informatie over het gebruik van MV testing in Flexmail

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Vijf gewetensvragen bij een e-mailtemplate

Een template inzetten voor je e-mailmarketing is een verstandige keuze. Je kan immers snel een professioneel ogend bericht de wereld insturen. Bovendien heb je totaal geen zorgen over de conformiteit naar huisstijl en leesbaarheid. We hebben vandaag vijf gewetensvragen om even bij stil te staan. Het enige doel? Er voor zorgen dat de keuze voor […]

Enquêtes, Tips

Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?

Van tijd tot tijd valt er zo’n digitale enquête in je inbox. Met de plechtige belofte dat het maar enkele minuten kost om deze in te vullen. En voor je het weet, ben je een kwartier verder en heb je al een paar keer overwogen om de bevraging af te breken. jul 22, 2009Ann Flipkens

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings, Tips

7 tips voor een perfect online kerstkaartje

Het koud winterweer is terug in ons land, de dagen worden korter en de kerstverlichting wordt binnenkort weer uit de dozen gehaald. Eerst passeert de Sint nog even en voordat je het weet, staan de feestdagen weer voor de deur. Dit betekent ook dat de tijd van het jaar is aangebroken om kerstkaartjes te sturen. […]

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Een kortingsbon in je e-mail?

Voor e-marketeers is het steeds weer een vraagstuk. Hoe krijg ik mijn kortingsbon, coupon op een correcte wijze in handen van de klant. Het lijkt wel dat een traditioneel klassiek offline kortingsbon en een e-mail water en vuur zijn… mei 5, 2010Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Trends, Wetgeving

E-mailadres voortaan in het bevolkingsregister

Iedere burger in dit land is geregistreerd in het bevolkingsregister. Naam, geboortedatum, adresgegeven en de huwelijkse staat zijn de voornaamste gegevens. Dit wordt bekroond met een uniek nummer. Vanaf nu komt er een nieuw element bij: een e-mailadres. feb 5, 2014Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail