Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Deutsche Post neemt inbox in bezit

Vandaag, op de Franse nationale feestdag, lanceert de Duitse postdienst in het licht van de toekomstige liberalisering van de brievenmarkt een nieuwe dienst onder de naam van “e-post”. Het systeem is er op gericht om de klassieke brief zoveel mogelijk elektronisch te maken en dus logistieke kosten te sparen. Duitsers kunnen nu een gratis gecertificeerd e-post adres aanvragen en bovendien nog prijzen winnen ook. Iets wat zelfs Google nog niet voorgedaan heeft.

Het principe is eenvoudig. De gebruiker krijgt een nieuw e-mailadres dat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. De volledige naam en voornaam vormen de basis en bij gelijke namen wordt dit aangevuld met een volgnummer. Pietje.Puk@gmail.com kan niet meer. Vervolgens wordt dit e-mail adres vastgeklonken aan een fysieke persoon die zich identificeert in het postkantoor. Anoniem e-mailen zit er dus ook niet meer in.

Versleuteld platform

E-mail berichten versturen en ontvangen kan alleen maar via het platform van de Deutsche Post. Er is geen e-mailclient meer nodig. En in het concept van de Deutsche Post kan een e-mailclient zelfs niet meer. De berichten die vertrekken bij de afzender worden versleuteld – briefgeheim blijft blijkbaar ook in de e-post een rol spelen – en worden ontcijferd op het ogenblik van het lezen aan de zijde van de ontvanger. Is de ontvanger nog niet gekend in het systeem, dan print de post de brief lokaal af en brengt die onder envelop ter bestemming. Nu nog gratis, maar volgens ons niet lang meer.

Gesloten

Het is een gesloten systeem. Indien de dienst massaal aanslaat, dan vormt dit niet alleen een (kleine) bedreiging voor e-mail platformen als Google, Hotmail en Yahoo, maar zullen e-marketeers ook even moeten nadenken over hun werkwijze. Want één van de verkoopsargumenten van de Deutsche Post is dat je met dit systeem definitief komaf kan maken met ongewenste e-mail. Bovendien kunnen andere e-mailaccounts ook met hetzelfde platform gelezen worden. Het is nog niet duidelijk of het inbedden van je externe e-mail accounts op termijn bijvoorbeeld ook je Gmail e-mail adres een soort van certificering meegeeft. Met alle controlemechanismen er bovenop natuurlijk.

Beoordeling

Deutsche Post is niet over één nacht ijs gegaan. Er liep al geruime tijd een test met Allianz, Mercedes-Benz Motorsport und Deutscher Fußball Bund (DFB), ADAC, LOTTO, DekaBank, Zurich Versicherung. Allemaal bedrijven met grote klantengroepen. Want het systeem staat of valt met het aantal gebruikers. Maar eens het draait, dan is het een zegen voor e-marketeers die vanuit een opt-in situatie werken. Een gecertificeerde afzender stuurt gewenste post naar ontvanger zonder dat een computerprogramma zich moet afvragen of het spam is of niet. Want daar knelt meestal het schoentje. De spamfilter die een verkeerde beoordeling maakt!

jul 14, 2010Michelle Dassen
Previous storyLaat je prospect helpen bij het samenstellen van je nieuwsbriefNext storyEen e-mailbericht als aanjager van je e-commerce!
Home Deutsche Post neemt inbox in bezit
10 jaar geleden Geen categorie111
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Op 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing

Deze Facebook cursus draait rond het omzetten van de tijd en inspanningen die je in Facebook steekt naar echte resultaten. Resultaten die leiden naar meer leads, meer klanten en uiteindelijk naar meer verkopen. feb 14, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Het gevecht je e-mail campagne af te leveren

Het afleveren van e-mailberichten wordt van dag tot dag moeilijker. Zeker als het zakelijke contacten betreft. Consumenten, maar ook B2B relaties kijken zelden naar de mappen waarnaar de ongewenste e-mail afgevoerd wordt. Meestal wordt ze eenvoudig met één klik volledig en blindelings geleegd. jun 18, 2009Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Tips

5 vuistregels bij het schrijven van onderwerpregels

Je hebt slechts 35 tot 50 tekens om van je e-mailcampagne een succes te maken. Je onderwerpregel is immers het eerste wat de lezer onder ogen krijgt. Dat zorgt er voor dat het schrijven van een onderwerpregel bijna een even  grote uitdaging is als het schrijven  van de e-mailtekst. Deze 5 vuistregels kunnen een hulp […]

E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start! nov 12, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

Werk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!

Timing, maar ook reactiesnelheid zijn twee aspecten die relevante content nog relevanter maken. Als je e-mailmarketingstrategie beide elementen kan combineren, dan zit je gebeiteld. Het zevende werk van Flexmail besteedt hier aandacht aan. aug 6, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail