Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm.
Het kleine scherm zorgt voor een dubbele uitdaging. Enerzijds moet je rekening houden met verkleinde lettertjes. Het is niet evident dat elk HTML-bericht  bij het lezen zomaar kan vergroot worden met de standaard tools van de smartphone.  Anderzijds zijn er dan nog de landingspagina’s. Een pagina die er goed uitziet op een iPhone, zal daarom nog niet correct overkomen op een Blackberry. Om die reden is het goed om even dit stappenplan als leidraad te nemen.

Stap 1 Krijg inzicht in je mobiel publiek
Mobiele e-mailclients en browsers gaan anders om met je HTML dan de reguliere computers. Onderling zijn die smartphones ook nog eens verschillend van aard. Daarom is het goed dat je een inzicht verwerft welke toestellen je lezers gebruiken om je e-mailbericht te lezen. Zo voorkom je dat je een bericht of een landingspagina genereert dat goed leest op elk platform, uitgezonderd het meest populaire onder je lezers. Je berichten test je dan ook op elk platform waar je lezers gebruik van maken.

Stap 2 Creëer een template voor mobiele lezers
Je kan hier twee mogelijke strategieën ontwikkelen. Ofwel speel je op veilig en ga je met zeer eenvoudige pagina’s werken. Het spreekt vanzelf dat dit de succesratio van je conversie serieus zal benadelen. Want in die eenvoud ga je serieuze concessies moeten doen aan je oorspronkelijke ontwerp. Of je neemt een specialist onder de arm die exact op de hoogte is van de specifieke beperkingen maar ook mogelijkheden van e-marketing op smartphones. Zij kunnen je allicht aan een goede template helpen.

Stap 3 Differentieer je mobiele lezers
Let wel op. Een optimale template voor iPhone is niet gegarandeerd optimaal voor Android toestellen. En de kans is levensgroot dat je voor elk type apparaat naar een andere specialist moet stappen. In elk geval steunen alle mobiele templates op dezelfde principes. Mobiele e-mailberichten en landingspagina’s zijn eenvoudiger en kleiner in omvang dan wat bij de standaard de gewoonte is. En een mobiele internetverbinding is trager dan een breedband aansluiting. Op het vlak van de landingspagina kan je wel handig inspelen op de mogelijkheid om met de browser het lezend apparaat te detecteren. Zo kan je voor iedere type lezer de juiste pagina serveren.

sep 12, 2012Ann Flipkens
Previous storyVraag hulp aan je lezersNext storyDe Nederlandse cookiewet en e-mailmarketing
Home Differentieer je mobiel publiek
10 jaar geleden Mobile, Reporting, Tips, Trendse-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, mobiele marketing517
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Leid de ogen van je lezer

Grote lettertypes, kleurtjes alom met nog wat extra plaatjes als kers op de taart… Het kan misschien wel de aandacht trekken, maar als je dat op een ongeorganiseerde wijze doet, dan zal je contact ook op een ongeorganiseerde wijze je boodschap lezen. jul 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building

Vraag hulp aan je lezers

Je bericht bovenaan in de inbox krijgen, dat is de droom van iedere e-marketeer. Van de grote webbased e-mail aanbieders is bekend dat zij een dikke vinger in de pap houden bij het sorteren van de inkomende e-mails. Zo dik, dat er op internet verschillende lijstjes circuleren met aandachtspunten. We zetten er graag een aantal […]

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail