Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm.
Het kleine scherm zorgt voor een dubbele uitdaging. Enerzijds moet je rekening houden met verkleinde lettertjes. Het is niet evident dat elk HTML-bericht  bij het lezen zomaar kan vergroot worden met de standaard tools van de smartphone.  Anderzijds zijn er dan nog de landingspagina’s. Een pagina die er goed uitziet op een iPhone, zal daarom nog niet correct overkomen op een Blackberry. Om die reden is het goed om even dit stappenplan als leidraad te nemen.

Stap 1 Krijg inzicht in je mobiel publiek
Mobiele e-mailclients en browsers gaan anders om met je HTML dan de reguliere computers. Onderling zijn die smartphones ook nog eens verschillend van aard. Daarom is het goed dat je een inzicht verwerft welke toestellen je lezers gebruiken om je e-mailbericht te lezen. Zo voorkom je dat je een bericht of een landingspagina genereert dat goed leest op elk platform, uitgezonderd het meest populaire onder je lezers. Je berichten test je dan ook op elk platform waar je lezers gebruik van maken.

Stap 2 Creëer een template voor mobiele lezers
Je kan hier twee mogelijke strategieën ontwikkelen. Ofwel speel je op veilig en ga je met zeer eenvoudige pagina’s werken. Het spreekt vanzelf dat dit de succesratio van je conversie serieus zal benadelen. Want in die eenvoud ga je serieuze concessies moeten doen aan je oorspronkelijke ontwerp. Of je neemt een specialist onder de arm die exact op de hoogte is van de specifieke beperkingen maar ook mogelijkheden van e-marketing op smartphones. Zij kunnen je allicht aan een goede template helpen.

Stap 3 Differentieer je mobiele lezers
Let wel op. Een optimale template voor iPhone is niet gegarandeerd optimaal voor Android toestellen. En de kans is levensgroot dat je voor elk type apparaat naar een andere specialist moet stappen. In elk geval steunen alle mobiele templates op dezelfde principes. Mobiele e-mailberichten en landingspagina’s zijn eenvoudiger en kleiner in omvang dan wat bij de standaard de gewoonte is. En een mobiele internetverbinding is trager dan een breedband aansluiting. Op het vlak van de landingspagina kan je wel handig inspelen op de mogelijkheid om met de browser het lezend apparaat te detecteren. Zo kan je voor iedere type lezer de juiste pagina serveren.

sep 12, 2012Ann Flipkens
Previous storyVraag hulp aan je lezersNext storyDe Nederlandse cookiewet en e-mailmarketing
Home Differentieer je mobiel publiek
9 jaar geleden Mobile, Reporting, Tips, Trendse-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, mobiele marketing498
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Content, Reporting, Tips

Onderwerpregel: maak je keuze!

Het openen van een e-mailbericht. Het blijft een kunst om je contact te verleiden tot lezen. De onderwerpregel van je e-mailbericht blijft de belangrijkste trekker in dat ene beslissingselement van de lezer. Grasduinend in wat Amerikaans onderzoek kwamen we volgende opmerkelijke uitspraken tegen… aug 24, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail