Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Doe soms ook eens normaal

Waardevolle en relevante content moet niet altijd verwijzen naar het volstoppen van je e-mail met aanbiedingen en promoties. Om het vertrouwen van de abonnee te winnen én te behouden, is afwisseling tussen commerciële en non-commerciële content een must. Met andere woorden: doe soms ook eens normaal. 

Als je abonnees het gevoel hebben dat je hen altijd iets wilt aansmeren, dan loop je het risico dat ze na verloop van tijd afhaken. In dit artikel geven we daarom vier soorten content mee, die voor leuke en gezonde afwisseling kunnen zorgen in je e-mailmarketing.

Nieuwsbrief

Of je nu wekelijks of eerder maandelijks een nieuwsbrief uitstuurt, het is een uitstekend kanaal om verschillende soorten content in kwijt te kunnen. Artikels, nuttige tips, aanbevelingen, getuigenissen, informatie over een evenement, je kan het zo gek niet bedenken. Naast al die relevante en afwisselende informatie is er ook ruimte voor aanbiedingen. Zo herinner je je abonnees eraan dat je meer bent dan alleen een verkoopagent.

Wat voor informatie deel je precies in de nieuwsbrief? Als je een interessant perspectief hebt op ontwikkelingen in je sector, baanbrekend nieuws of een overzicht op trends, is dat mooi meegenomen content om de e-mail te spijzen.

Persoonlijke post

Verstuur jij al e-mails om je abonnees te feliciteren met hun verjaardag of hen te bedanken voor hun aankoop of vertrouwen? Zo niet, dan is dat een gemiste kans. Dergelijke e-mails zijn een gelegenheid om de abonnee persoonlijk aan te spreken en een dialoog op te starten. Ook eindejaars- en Valentijnswensen zijn erg doeltreffend.

De waarde van dit soort content is niet te onderschatten. Eigenlijk zijn ze redelijk eenvoudig aan te maken en krijg je er tegelijkertijd enorm veel voor terug. Abonnees beschouwen de e-mails namelijk als attent en alert. Daarmee investeer je in je reputatie als verzender.

Opvolg e-mails

Wist je al dat opvolg e-mails tot tien keer meer rendement kunnen halen dan traditionele e-mailmarketingpost? De verklaring schuilt in het simpel feit dat opvolg e-mails een reactie zijn op recente acties of unieke eigenschappen van de abonnee en dus ultrapersoonlijk zijn.

Reminders voor een evenement, bedankmails na een aankoop of een opvolg e-mail na het achterlaten van een digitale winkelkar zijn dus van wezenlijk belang voor je e-mailmarketing.

Varia

Educatieve en informatieve e-mails zijn ook een leuke afwisseling van de dagelijkse kost. Een wekelijkse tip of hint kan je heel wat bijval bezorgen. Ook entertainment scoort goed. Heb je een leuk filmpje gevonden over je product of sector, breng je abonnees daar dan ook van op de hoogte. Ben je bijvoorbeeld IT-verkoper, dan kan je al wat inspiratie halen uit dit filmpje. Slaat het aan, dan bestaat de kans dat je abonnee de link nog deelt via sociale media en jouw dus verder promoot.

Bottom-line

De algemene regel is en blijft dat personalisering een troef voor de e-marketeer is het succes van de campagne te stimuleren. Segmentatietechnieken zijn dus van wezenlijk belang.  Aarzel niet en surf naar de website van Flexmail om alle mogelijkheden van professionele e-mailmarketing te ontdekken.

sep 2, 2011Michelle Dassen
Previous storyAbonnees meest benaderbaar in de ochtendNext storyHeb jij al eens gedacht aan levenscyclusmarketing?
Home Doe soms ook eens normaal
11 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips253
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

Kleur je e-mailcampagne in

En mijn kleurtje dan? Vind jij een e-mail met heldere kleuren, een mooie banner en minder tekst ook aangenamer te lezen dan een e-mail waar je na twee zinnen al afgeleid wordt van je muiscursor? Ik in ieder geval wel en ik ben niet de enige. Een verbluffende 85% van de consumenten geven aan dat […]

Design, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Hoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?

Krijg jij niet genoeg inschrijvingen via je inschrijfformulier? Veel e-mailmarketeers worstelen met hetzelfde probleem. In deze aflevering van Flexmail TV delen we onze drie beste tips om het beste uit je inschrijfformulier te halen. apr 23, 2014Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard. apr 24, 2014Thomas […]

E-mailmarketing

Hoe succesvol omgaan met e-mailmarketing?

Het woord e-mailmarketing hoor je tegenwoordig dagelijks vallen, je kan het niet negeren. Maar wat houdt e-mailmarketing precies in, wat voor iets is dat beest eigenlijk? En vooral: hoe ga ik ermee om? We zetten enkele basisprincipes op een rijtje! nov 19, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Trends

De veranderende wereld van de computers

De wereld van de computers is compleet aan het veranderen. En dat heeft ook zo haar gevolgen voor het e-mailgebruik en in het verlengde daarvan je e-marketingstrategie. apr 12, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail