Sommige e-marketeers of ondernemingen maken de fout om steeds e-mails met dezelfde soort content te versturen naar de doelgroep. Maar als je steeds hetzelfde gerecht voorgeschoteld krijgt, hoe lekker dat ook mag zijn, geraak je dat na een tijd ook beu. Zo werkt het ook met e-mailmarketing.
Af en toe mag je de ontvanger ook iets anders voorschotelen. Dat houdt je interessant als verzender. De content moet nog steeds waardevol en relevant zijn, maar je mag de informatie best in een andere jasje verkopen. In dit artikel onthullen we drie soorten e-mails die er keer op keer in slagen om de belangstelling van de doelgroep op te wekken.
Newsflash
Aankondigingen of herinneringen doen het open ratio de hoogte inschieten. Als je een evenement organiseert, je een nieuw product lanceert of een speciale aanbieding hebt voor je abonnees, dan kan je dat best in een drie-berichten-serie aankondigen.
In de eerste mailing laat je een ballonnetje op over je initiatief. Je informeert je abonnees dat er zeer binnenkort iets interessants voor hen aan zit te komen en dat ze best je toekomstige e-mails in de gaten houden voor meer details. In de tweede mailing geef je alle informatie weer. Wat zit er precies aan te komen, wanneer en wat moeten ze ervoor doen? Tot slot verstuur je een laatste e-mail met een herinnering van het initiatief. Plak er zeker een deadline op in je onderwerpregel om het open ratio te stimuleren.
Educatieve content
Door je commerciële e-mails voldoende af te wisselen met content die expliciet voordelig is voor de klanten, verhoog je het engagement van de abonnee. Verwijs de abonnee naar een weblog, witboeken, video’s, online seminarie of podcast om hen uitgebreid te informeren.
Voordelige aanbiedingen
Volg de klanten op met geautomatiseerde berichten die complementaire producten en/of diensten aanprijzen. Als de abonnees niet toehappen op producten met een hoger prijskaartje dan het eerst aangekochte product, probeer het dan eens met een ander lager geprijsd artikel.
Wilt u meer tips om het engagement van de gebruiker te stimuleren, lees dan zeker ook:
Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 1)
Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)
Welkomstmails hebben wel degelijk een impact
Interactieve e-mailmarketing blijft scoren