Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, List Building, Thema-mailings, Tips

Drie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren

Sommige e-marketeers of ondernemingen maken de fout om steeds e-mails met dezelfde soort content te versturen naar de doelgroep. Maar als je steeds hetzelfde gerecht voorgeschoteld krijgt, hoe lekker dat ook mag zijn, geraak je dat na een tijd ook beu. Zo werkt het ook met e-mailmarketing. 

Af en toe mag je de ontvanger ook iets anders voorschotelen. Dat houdt je interessant als verzender. De content moet nog steeds waardevol en relevant zijn, maar je mag de informatie best in een andere jasje verkopen. In dit artikel onthullen we drie soorten e-mails die er keer op keer in slagen om de belangstelling van de doelgroep op te wekken.

Newsflash

Aankondigingen of herinneringen doen het open ratio de hoogte inschieten. Als je een evenement organiseert, je een nieuw product lanceert of een speciale aanbieding hebt voor je abonnees, dan kan je dat best in een drie-berichten-serie aankondigen.

In de eerste mailing laat je een ballonnetje op over je initiatief. Je informeert je abonnees dat er zeer binnenkort iets interessants voor hen aan zit te komen en dat ze best je toekomstige e-mails in de gaten houden voor meer details. In de tweede mailing geef je alle informatie weer. Wat zit er precies aan te komen, wanneer en wat moeten ze ervoor doen? Tot slot verstuur je een laatste e-mail met een herinnering van het initiatief. Plak er zeker een deadline op in je onderwerpregel om het open ratio te stimuleren.

Educatieve content

Door je commerciële e-mails voldoende af te wisselen met content die expliciet voordelig is voor de klanten, verhoog je het engagement van de abonnee. Verwijs de abonnee naar een weblog, witboeken, video’s, online seminarie of podcast om hen uitgebreid te informeren.

Voordelige aanbiedingen

Volg de klanten op met geautomatiseerde berichten die complementaire producten en/of diensten aanprijzen. Als de abonnees niet toehappen op producten met een hoger prijskaartje dan het eerst aangekochte product, probeer het dan eens met een ander lager geprijsd artikel.

Wilt u meer tips om het engagement van de gebruiker te stimuleren, lees dan zeker ook:

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 1)
Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)
Welkomstmails hebben wel degelijk een impact
Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

aug 17, 2011Ann Flipkens
Previous storyNog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijnNext storyWat staat er in de wet over de opt-in?
Home Drie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren
11 jaar geleden Content, List Building, Thema-mailings, Tips207
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips, Trends

E-mail drijft e-commerce aan

Met de eindejaarsfeesten in aantocht klinkt het vaak in de media dat naast de winkels tijdens de koopzondagen, de webshops de nodige drukke tijden kennen. Alleen, hoe zal je als e-marketeer je klant weghouden uit de winkelstraat en tegelijkertijd op je webshop laten landen. dec 18, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

List Building, Tips

Laat je e-mail contacten zelf hun profiel beheren

De meeste opt-in en opt-out procedures zijn vrij eenvoudig van concept. Lezers krijgen de kans hun e-mailadres op te geven en mogen tegelijkertijd soms nog wat voorkeuren aanduiden. De uitschrijfprocedure is zo mogelijk nog eenvoudiger. Klik hier om te verdwijnen. En dat is een verkeerd bedachte goocheltruc. jun 30, 2009Ann Flipkens

Tips, Trends

Wat kunnen we van LinkedIn leren?

Deze week trok Facebook de stekker uit haar e-mailplatform. LinkedIn daarentegen doet net het omgekeerde. Ze brengt haar gesponsorde InMail naar het mobiele platform. mrt 7, 2014Ann Flipkens

Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

Maak van je opt-in een krachtig instrument

De procedure is gekend. Als iemand zich inschrijft voor je nieuwsbrief, dan bevestig je dat. Vaak gebeurt dit in de vorm van een transactionele e-mail zonder veel toeters en bellen. En al even vaak komen ze nog in de vorm van gewone platte tekst in je inbox binnen geschoven. feb 18, 2016Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om te stelen

Van tijd tot tijd valt er zo een parel in onze inbox, waaruit we dadelijk bruikbare ideetjes oprapen. Een nieuwe televisie-app verenigt in een e-mailbericht een trits klassieke elementen. dec 19, 2014Thomas Vangelooven

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail