Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Social media

Drie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer

Ondanks onheilspellende voorspellingen dat sociale media de dooddoener zijn van e-mail, zien we dat de twee kanalen harmonieus langs elkaar leven. De vooruitziende e-mailmarketeer gebruikt e-mail én sociale media om zijn boodschap extra draagkracht te geven. De echte innovatieve e-marketeer neemt een volgende stap. Hier ontdekt u hoe hij dat doet.

Enkele marketeers hebben begrepen dat e-mailmarketing en sociale media niet noodzakelijk langs elkaar moeten leven. Zij ontdekten dat het samenbrengen van die twee kanalen tot het beste resultaat leidt.

1. Ga naar de klant toe

Maar het gaat zelfs verder dan die twee kanalen. De meeste bedrijven hebben verschillende kanalen waarop ze de klant aanspreken. Hun website, weblog, Twitter- en Facebookprofiel bestaan naast elkaar. Door bijvoorbeeld je e-mailabonnees uit te nodigen om je te volgen op Twitter of je Facebookfans te vertellen over je nieuwsbrief, slaag je erin om je klanten te bereiken via het kanaal waar zij de voorkeur aangeven. Elk individu heeft immers een kanaal waar hij zich het liefst mee engageert.

2. Organiseer een wedstrijd

Als je niet al te veel Facebookfans of Twittervolgers hebt, is dat niet altijd even flatterend voor het imago van je bedrijf. Wil je een platform laten groeien? Lanceer dan een wedstrijd en laat je abonnees antwoorden via het kanaal waar ze het meest voltallig zijn. Vertel hen daarna dat je de winnaars bekend maakt op het platform, waar je nog wat aantrek kan gebruiken.

3. Luister en reageer op reacties

Als je een groot en actief publiek hebt, geef dan aan dat je luistert en dat je hen apprecieert. Dat kan bijvoorbeeld door reacties in één medium te verzamelen en in een ander te gebruiken. Op die manier maak je eveneens je doelgroep warm om ook deel te nemen aan de discussie en hen eventueel ook aanzetten om deel uit te maken van het ander kanaal.

Bron: www.aweber.com

okt 21, 2011Ann Flipkens
Previous storyMoeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related ContentNext storyCase study: HoLaPress Communicatie
Home Drie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer
11 jaar geleden Social media212
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

E-mailmarketing, Marketing automation, Wetgeving

Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017 E-mail Barometer 2016 - 2017

E-mail Barometer 2016 – 2017 Wat is er slimmer dan e-mail marketeers aan het woord laten over e-mailmarketing anno 2016-2017? Flexmail interviewde marketeers over hun gebruik van e-mailmarketing en kon op basis hiervan een E-mail Barometer opstellen voor het jaar 2016. Wat zijn hun tips, waar lopen ze tegenop maar vooral wat kan nog beter? […]

List Building, Strategie, Wetgeving

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

Wat voor bankrekeningen en telefoonnummers al de normaalste zaak van de wereld is, is nu ook voor je e-mailadres wettelijk geregeld. Wanneer je van bank of telecombedrijf verandert, dan kan je je rekeningnummer nog even hanteren en je telefoonnummer meenemen. Nu blijft sinds vandaag ook je e-mailadres, met bijhorende inbox, actief gedurende 18 maanden. mei […]

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Flexmail innoveert op Ondernemers 2011

Meer dan tienduizend (aspirant-) ondernemers zijn afgelopen week naar Tours en Taxis in Brussel afgezakt voor de beurs Ondernemen 2011. Op de tweedaagse beurs, die veel aandacht besteedde aan e-commerce en e-marketing, mocht Flexmail natuurlijk niet ontbreken. apr 6, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie

Levenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing

Heb je er reeds aan gedacht om de levenscyclus van je klant als rode draad doorheen je e-mailmarketing inspanningen te laten lopen? In een vorige bijdrage op deze blog refereerden we reeds naar e-mailadressen die na verloop van tijd je e-mail ongelezen laten. Nochtans hebben ze ooit in een opt-in hun coördinaten achtergelaten. aug 10, […]

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!   jan 16, 2014Michelle Dassen

Reporting

Selecteer de meetcijfers met deze strategie

Elk zichzelf respecterend e-mailmarketingplatform levert heel wat cijfermateriaal aan na elke e-mailcampagne. Die cijfers zijn nodig om je prestaties te meten en je tactiek eventueel aan te passen. Maar met een overload aan cijfers is een selectie onvermijdelijk. Ontdek hier de strategie voor het selecteren van de belangrijkste cijfers. jun 29, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail