Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips

Drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Nieuwe abonnees op je mailinglijst zijn altijd een overwinning. Nieuwe prospecten dienen zich aan, maar dat betekent nog niet dat de klantenrelatie bezegeld is. Consumenten schuimen de markt af naar goede deals en schrijven zich daarom op meerdere mailinglijsten in. Ontdek hier hoe je de concurrentie voor kunt zijn. 

Het risico bestaat erin dat de consument meerdere e-mails per week ontvangt van verschillende aanbieders om hetzelfde product aan te prijzen. Het kan dus in jouw voordeel spelen als je eens wat anders doet dan je sectorgenoten.

Prospectie

Daarvoor hoef je niet altijd grote inspanningen te leveren. Schrijf je in op de mailinglijsten van je concurrenten en ontdek welke aanbiedingen zij doen en hoe. Je zou je er waarschijnlijk van verbazen hoe ze allemaal dezelfde aanpak hebben. Dat is jouw kans om uit de middenmoot te springen en iets anders te doen.

Daarnaast ontdek je ook de standaard in de sector. Wat is de kwaliteit van hun marketing en content en hoe kan jij dat overtreffen?

Betrek klanten

Bedenk eens een leuke originele manier om je klanten te betrekken. Daar hoeven geen peperdure marketingcampagnes aan vooraf te gaan. Je kan bijvoorbeeld een ‘klant van de maand’-loting doen, waarbij je een willekeurige klant van de afgelopen maand in de bloemetjes zet. Een andere manier om de betrokkenheid te verhogen is een maandelijkse trivia-wedstrijd te organiseren per e-mail met vragen over de sector, producten of diensten.

Die betrokkenheid is van levensbelang. De manier van werken creëert een soort van ‘samenhorigheidsgevoel’ bij je klanten, de zogenaamde community. Slaag je erin om dat gevoel te creëren, dan heeft dat een positieve impact op je open- en doorklikratio’s.

Feedback

Feedback is een waardevolle, maar onderschatte marketingstrategie. Feedback werkt in twee richtingen. Enerzijds geef je aan de klant het gevoel dat zijn mening telt, anderzijds geeft dat jouw munitie om je product/dienst te optimaliseren. Bovendien kan die feedback net de meerwaarde zijn die jij biedt, terwijl je concurrent daar geen aandacht aan besteedt.

Overtref de middenmoot en pak uit met de professionele e-mailmarketing van Flexmail. Neem vrijblijvend contact met ons op voor raad en daad.

aug 10, 2011Ann Flipkens
Previous storyHoe houd je je e-mail relevant?Next storyNog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn
Home Drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn
12 jaar geleden Tips303
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailberichten voordat ze doorklikken of afhaken. Bovendien is de kans groot dat als ze eens weg navigeren, ze niet meer terugkeren naar je e-mail. Wat kan je als e-marketeer doen om te garanderen dat je boodschap overkomt? Je leest het hier. jan 21, 2011Ann Flipkens

E-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail

Vorige week verwelkomde Flexmail in haar kantoren te Brussel een nieuwe enthousiaste groep (toekomstige) e-marketeers voor haar masterclass. Naast de klassieke onderwerpen ontspon zich ook nu weer een boeiende discussie. De meest opmerkelijke vraag uit de groep? Welke e-mail clients worden het meest gebruikt? sep 15, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Meer dan één keer linken?

Conversie, daar doen we het voor. Elke e-mail die vertrekt heeft als uiteindelijk doel de ontvanger van de boodschap tot actie te bewegen. Om uiteindelijk tot een hogere omzet te komen. De inhoud van het bericht moet de lezer er toe aanzetten op de voorziene link te klikken. mrt 26, 2010Thomas Vangelooven

Hoe je e-mail laten landen op een profielpagina?

De invloed van sociale netwerken op het digitale gedrag van de mensen neemt als maar toe. In het verlengde daarvan volgt natuurlijk het consumentengedrag. Een internaut beslist steeds minder alleen wat hij leest en dus interesse voor heeft. Dat doet zijn of haar netwerk. okt 1, 2009Ann Flipkens

context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Bespioneer jij de strategie van je concurrenten?

Af en toe moet je eens in de huid van James Bond kruipen. Niet om een mooie blonde dame te scoren, wel om de e-mailmarketing van je (con)collega’s te bespioneren. jul 18, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail