Nieuwe abonnees op je mailinglijst zijn altijd een overwinning. Nieuwe prospecten dienen zich aan, maar dat betekent nog niet dat de klantenrelatie bezegeld is. Consumenten schuimen de markt af naar goede deals en schrijven zich daarom op meerdere mailinglijsten in. Ontdek hier hoe je de concurrentie voor kunt zijn.
Het risico bestaat erin dat de consument meerdere e-mails per week ontvangt van verschillende aanbieders om hetzelfde product aan te prijzen. Het kan dus in jouw voordeel spelen als je eens wat anders doet dan je sectorgenoten.
Prospectie
Daarvoor hoef je niet altijd grote inspanningen te leveren. Schrijf je in op de mailinglijsten van je concurrenten en ontdek welke aanbiedingen zij doen en hoe. Je zou je er waarschijnlijk van verbazen hoe ze allemaal dezelfde aanpak hebben. Dat is jouw kans om uit de middenmoot te springen en iets anders te doen.
Daarnaast ontdek je ook de standaard in de sector. Wat is de kwaliteit van hun marketing en content en hoe kan jij dat overtreffen?
Betrek klanten
Bedenk eens een leuke originele manier om je klanten te betrekken. Daar hoeven geen peperdure marketingcampagnes aan vooraf te gaan. Je kan bijvoorbeeld een ‘klant van de maand’-loting doen, waarbij je een willekeurige klant van de afgelopen maand in de bloemetjes zet. Een andere manier om de betrokkenheid te verhogen is een maandelijkse trivia-wedstrijd te organiseren per e-mail met vragen over de sector, producten of diensten.
Die betrokkenheid is van levensbelang. De manier van werken creëert een soort van ‘samenhorigheidsgevoel’ bij je klanten, de zogenaamde community. Slaag je erin om dat gevoel te creëren, dan heeft dat een positieve impact op je open- en doorklikratio’s.
Feedback
Feedback is een waardevolle, maar onderschatte marketingstrategie. Feedback werkt in twee richtingen. Enerzijds geef je aan de klant het gevoel dat zijn mening telt, anderzijds geeft dat jouw munitie om je product/dienst te optimaliseren. Bovendien kan die feedback net de meerwaarde zijn die jij biedt, terwijl je concurrent daar geen aandacht aan besteedt.
Overtref de middenmoot en pak uit met de professionele e-mailmarketing van Flexmail. Neem vrijblijvend contact met ons op voor raad en daad.