Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen.

Tip 1: Geef voordeel

Werk je in de B2C-sfeer, dan is het zeker de moeite waard om met ‘speciale aanbiedingen’ te werken. Kortingen, exclusieve producten voor lezers van de nieuwsbrief, gratis verzending als ze de code uit de nieuwsbrief mee invullen in de bestelbon, enz. Telkens een goede reden om je nieuwsbrief in het oog te houden.

In een B2B omgeving werkt voorgaande tactiek iets minder goed. In dergelijke omgeving kan je zeker scoren met exclusieve content, die bovendien ook nog relevant is ook. Dan mag je wel niet de fout maken om deze info ook via alle andere mogelijke kanalen ter beschikking te stellen. Je moet de ogen van je contact gericht houden op de nieuwsbrief.

Tip 2: Faciliteer je contact

Eén van de meest voorkomende redenen wanneer iemand uit je e-maillijst verdwijnt, is zeker niet te zoeken in het aantal uitschrijvingen. Wel in het feit dat de contactpersoon zijn e-mailadres gewijzigd is. Mensen veranderen van werk en dan verandert het e-mailadres eveneens. In de B2C omgeving gebeurt dit dikwijls als een nieuwe ISP opeens hip wordt.

Contacten verwittigen wel hun vrienden, maar vergeten in de euforie jou als verzender van de nieuwsbrief op de hoogte te brengen. Daarom is het ook belangrijk om naast de verplichte uitschrijf link, ook een link in de e-mail mee te geven waar mensen hun e-mailadres kunnen aanpassen. Het spreekt vanzelf dat die duidelijk zichtbaar moet zijn. Bega dan wel niet de zonde om van de gelegenheid gebruik te maken je contact zijn hele leven te vragen.

Tip 3: Zorg voor een open einde

Zorg er voor dat de inhoud van je nieuwsbrief geen eindigheid in zich draagt. Je trekt een contact naar je nieuwsbrief voor een bepaald onderwerp. Je bent bijvoorbeeld een interimbureau. Je contact schrijft zich in omdat hij of zij werkt zoekt. Eens je contact een job heeft, heeft je nieuwsbrief geen nut meer.

Jouw contact zal zich allicht niet uitschrijven, maar hij zal je nieuwsbrief ook niet meer openen, tenzij je voor een open einde hebt gezorgd. Als je vanaf dag één nog relevante informatie meegeeft die nuttig is, naast het vinden van een job. Denk daarbij aan onderwerpen zoals hoe ontplooi je je carrière? Nuttige info bij het volgen van een voortgezette opleiding of hoe bereid ik me voor op het evaluatiegesprek dat mijn baas wil houden? De kans is groot dat je contact de nieuwsbrief blijft lezen. En zo sta je als eerste in de rij als je contact terug werk zoekt.

apr 18, 2012Ann Flipkens
Previous storyE-uitval als management parameter voor je e-marketinglijst?Next storyZoek de twee verschillen!
Home Drie tips om je lezer actief te houden
11 jaar geleden Content, List Building, Reporting, Tipsactieve e-mailadressen, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips353
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail