Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie

Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie

E-mailmarketing wordt langzaam maar zeker dé tool voor de marketeer. Wil je naast de concurrentie van de spambots ook je concurrenten een stapje voor blijven, dan is het goed om de volgende drie trends in je achterhoofd te houden.
Relevantie

We kunnen hier niet genoeg op hameren. Elke e-mailboodschap die je uitstuurt moet relevant zijn voor de ontvanger. Relevantie zorgt er voor dat je gelezen wordt. Lezen leidt tot een mogelijke conversie. Maar niet gelezen worden leidt op langere termijn naar een grotere kans op schade. Je reputatie als afzender wordt, of je dit wil of niet, door e-mailplatformen zoals Google en Hotmail afgeleid uit de leesdichtheid van je e-mailberichten. Ligt deze lager dan het gemiddelde, dan krijg je bij hen dezelfde behandeling als reguliere spam.

Personaliseer

Personaliseren is meer dan je e-mailcontact met de naam aanspreken. Dat trucje kennen ze ondertussen ook wel. Neen, je moet een stapje verder gaan. Je beschikt, zeker als het over bestaande klanten gaat, over heel wat informatie van je contact. Wat heeft hij of zij gekocht? Waar liggen zijn interesses? Waarover is er door hem of haar ooit informatie opgevraagd? Waar klikt je contact steevast op door? Als je deze informatie gebruikt om je e-mailbericht te maken, dan heb je zeker zijn aandacht. Maar tegelijkertijd ben je zo steeds relevant. Meer info lees je ook in deze blog.

Kijk naar je timing

Laat de klant mee bepalen wanneer je een bericht stuurt. Een wekelijkse nieuwsbrief die amper gelezen wordt zal op zeker ogenblik al haar aantrekkingskracht verloren hebben… Misschien is het dan hét moment om van strategie te veranderen. Laat de actie van de klant je e-mailmarketing triggeren. Heeft hij of zij ergens iets in een bestelmandje gedropt? Heeft je contactpersoon in de klantenzone een bepaald document geraadpleegd? Het ideale moment om automatisch een aangepaste nieuwsbrief te laten vertrekken. Vermits je vers in het hoofd van je lezer zit, is de open- en lees ratio gegarandeerd hoger!

feb 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyPersonaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related ContentNext storyNederlandse e-mail regels nu nog duidelijker
Home Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie
11 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatiecontact related content, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012, spam, trends in e-mailmarketing139
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

Mobile, Strategie, Tips, Trends

Maak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips

E-mail is de meest gebruikte applicatie van smartphone- en iPhone-gebruikers. Dat betekent dat er veel kans bestaat dat jouw e-mail op een mobiele telefoon gelezen wordt. Het belang van een ‘smartphone-vriendelijk’ e-mailontwerp wordt daarmee onderstreept.  nov 25, 2011Michelle Dassen

Personalisatie, Targeting

Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content

Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje. feb 27, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer. apr 4, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail