Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie

Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie

E-mailmarketing wordt langzaam maar zeker dé tool voor de marketeer. Wil je naast de concurrentie van de spambots ook je concurrenten een stapje voor blijven, dan is het goed om de volgende drie trends in je achterhoofd te houden.
Relevantie

We kunnen hier niet genoeg op hameren. Elke e-mailboodschap die je uitstuurt moet relevant zijn voor de ontvanger. Relevantie zorgt er voor dat je gelezen wordt. Lezen leidt tot een mogelijke conversie. Maar niet gelezen worden leidt op langere termijn naar een grotere kans op schade. Je reputatie als afzender wordt, of je dit wil of niet, door e-mailplatformen zoals Google en Hotmail afgeleid uit de leesdichtheid van je e-mailberichten. Ligt deze lager dan het gemiddelde, dan krijg je bij hen dezelfde behandeling als reguliere spam.

Personaliseer

Personaliseren is meer dan je e-mailcontact met de naam aanspreken. Dat trucje kennen ze ondertussen ook wel. Neen, je moet een stapje verder gaan. Je beschikt, zeker als het over bestaande klanten gaat, over heel wat informatie van je contact. Wat heeft hij of zij gekocht? Waar liggen zijn interesses? Waarover is er door hem of haar ooit informatie opgevraagd? Waar klikt je contact steevast op door? Als je deze informatie gebruikt om je e-mailbericht te maken, dan heb je zeker zijn aandacht. Maar tegelijkertijd ben je zo steeds relevant. Meer info lees je ook in deze blog.

Kijk naar je timing

Laat de klant mee bepalen wanneer je een bericht stuurt. Een wekelijkse nieuwsbrief die amper gelezen wordt zal op zeker ogenblik al haar aantrekkingskracht verloren hebben… Misschien is het dan hét moment om van strategie te veranderen. Laat de actie van de klant je e-mailmarketing triggeren. Heeft hij of zij ergens iets in een bestelmandje gedropt? Heeft je contactpersoon in de klantenzone een bepaald document geraadpleegd? Het ideale moment om automatisch een aangepaste nieuwsbrief te laten vertrekken. Vermits je vers in het hoofd van je lezer zit, is de open- en lees ratio gegarandeerd hoger!

feb 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyPersonaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related ContentNext storyNederlandse e-mail regels nu nog duidelijker
Home Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie
11 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatiecontact related content, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012, spam, trends in e-mailmarketing145
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar? jan 4, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail